Економічний ефект від дизайну: який він і як досягти
10 Янв 2020, 12:20

Економічний ефект від дизайну: який він і як досягти

Іван Роговченко, Chief Design Officer холдингу TECHIIA, про те, як дизайн впливає на ефективність роботи компанії

WePlay! Esports (проект холдингу TECHIIA) організовує кіберспортивні події та трансляції для аудиторії по всьому світу. Компанія отримує велику кількість позитивних відгуків від ігрового ком’юніті та створює справжні шоу, що привертають увагу фанів різних дисциплін та команд. Серйозну роль у сфері esportainment грає саме дизайн та налагоджені дизайн-процеси. Від цього залежить значна частина успіху продуктів чи послуг, які продає компанія і тому холдинг TECHIIA з самого початку свого існування ставить управління дизайном на рівень з управлінням розробкою, маркетингом, фінансами та іншими більш класичними функціями. Але як саме це впливає на ефективність роботи компанії та у яких випадках дизайн проявляє себе найсильніше? Про все по порядку.

Іван Роговченко
Chief Design Officer холдингу TECHIIA

McKinsey Company провели масштабне дослідження і виявили, що компанії з налаштованими дизайн-процесами показують більш ефективне зростання бізнес показників. І навіть вивели MDI (McKinsey Design Index) — індекс, який відображає економічний ефект від дизайну. Вони наводять приклади хорошого і поганого дизайну і його впливу на економічні показники компаній. Наприклад, роз’єм USB пощастило зробити ефективним з третьої спроби. А от скромний (на перший погляд) дизайн ножа армії Швейцарії, домашньої сторінки Google або досвід відвідувачів Діснейленду є тими прикладами, коли дизайн заробляє для своїх власників більше, ніж функціонал самого продукту.

Сьогодні в команді дизайнерів холдингу TECHIIA більше 30 спеціалістів і їх кількість постійно збільшується. Під час відбору ми проводили сотні інтерв’ю з кандидатами і виявили, що багато дизайнерів працювали в компаніях, де діють неефективні дизайн-процеси та моделі. Ось дві найсуттєвіші.

  • Створення кількох окремих команд дизайну: одна у маркетингу, а інша — у розробці ІТ-продукту. В такому випадку обидві команди працюють поза контекстом і кожна у своєму стилі. Як результат — проблеми з комунікацією, втрата часу та внутрішні конфлікти.
  • Команда дизайну як окремий департамент, по-суті, агентство, яке виконує роботу на замовлення компанії. А це виключно візуальні та графічні рішення, що не допомагає розуміти контекст, стратегію і тримати зв’язок з користувачем. 

 

Люди починають максимально взаємодіяти з продуктом одразу після його випуску. Саме тут дизайн може посилити маркетингову стратегію і поліпшити досвід користувача. Якщо дизайн купленого девайсу не привабливий, а навігація не зрозуміла інтуїтивно — навряд чи продукт отримає успіх на ринку.

Наприклад, якщо  смартфон ідеальний з технологічного боку, але неприємний на дотик і має непривабливий дизайн, то бренд-виробник втратить свою аудиторію. Тому необхідно не просто розробляти дизайн продукту, а й тестувати його прототипи на потенційних клієнтах. Так можна зрозуміти всі етапи взаємодії користувача з продуктом, мінімізувати негативні моменти і додати позитивні. Що важливо — дизайн продукту утворює синергію із маркетинговою стратегією. Заниження важливості дизайну призводить до зниження ефективності маркетингових кампаній. 


Як примусити дизайн працювати на ваш продукт більш ефективно?

  • Керівник дизан-напряму має входити до керівного складу компанії. Дизайн так само важливий як фінанси, HR, маркетинг та продажі. 
  • Дизайнерів треба залучати до всіх етапів розробки продукту та до його підтримки після запуску. Дизайн — це частина комплексної стратегії продукту. Чим раніше дизайнери будуть залучені до розробки, тим більш позитивний досвід для користувача вони зможуть створити. Найкращий дизайн для конкретної цільової аудиторії народжується не на фінальній стадії розробки, а на етапі перетворення ідеї в продукт.
  • Креативні ідеї щодо дизайну можуть з’являтись не тільки в дизайнерів. Будь-хто в компанії може прийти з цікавою концепцією чи новим підходом. Команда дизайну їх оцінить, протестує і впровадить, якщо це зробить роботу компанії ефективнішою.
  • Дизайну треба піар всередині компанії. Ми кожні два тижні показуємо звіти про роботу команди дизайну і розповідаємо як конкретні дизайн-рішення впливають на бізнес-показники.
  • Дизайн ІТ-продукту сильно впливає на досвід користувачів. Чим швидше людина може вирішувати свої проблеми за допомогою продукту чи послуги, тим вищою буде лояльність до бренду — а це великою мірою залежить від дизайну.

 

Приклади з власного досвіду:

Компанія WePlay! Esports, що є частиною холдингу TECHIIA, працює на ринку кіберспорту з аудиторією з усього світу. Ми робимо кіберспортивні шоу, які привертають увагу мільйонів, отримуємо позитивні відгуки, а дизайн оформлення турніру по Dota 2 назвали одним із найкреативніших в СНД. Ігрове ком’юніті зовсім не чекало такої інверсії, бо стиль, який ми використали, аж ніяк не асоціюється з такою кібер-дисципліною як Dota 2. Замість суворого каміння логотипу і загальної стилістики епічної битви ми використали ніжний рожевий пушок, сердечка та інші атрибути Дня Закоханих. У цьому кейсі дизайн оформлення — обгортки події —  зіграв ключову роль і нам вдалось непогано хайпанути.  

Основним продуктом іншої компанії холдингу — Enestech є Senet — спеціальний софт для адміністрування кіберспортивних кафе, клубів та арен. Широким набором потужних інструментів адміністрування давно ніким не здивуєш. Але суть криється у дизайні, що робить весь цей функціонал приємним, зрозумілим та максимально зручним для всіх учасників процесу — від юзерів до власників компаній. Простота та зручність використання в кінцевому результаті впливають на ціну. Ця синергія дизайну та функцій допомогла Senet здобути лояльність більш ніж 150-ти клієнтів у 20-ти країнах світу.  

Замість висновку — дві тези. Емоційний зв’язок продукту і споживача — ось що виходить на перший план в нашому динамічному світі із високим рівнем інформаційного шуму. Місто Нью Йорк, Pepsico та Apple вже давно вивели дизайн на С-рівень, рівень ради управління. Дизайнери залучені в процес від розробки бренду, нових інформаційних кампаній до розробки мерча. Може тому ми любимо Нью Йорк (навіть якщо там ніколи не були), із задоволенням п’ємо Pepsi і фанатіємо від айфонів.


Кавер: Unsplash

Гифки: GIPHY

Расскажите друзьям про новость