Дослідження ставок промоперсоналу: чи змінився ринок внаслідок пандемії?
21 Апр 2021, 10:00

Дослідження ставок промоперсоналу: чи змінився ринок внаслідок пандемії?

Цієї весни цінові дослідження маркетингової галузі цікаві, тому що відображають не лише природні коливання ринку, а й також вплив всесвітньої пандемії на оплату промоперсоналу. Зазвичай ми розглядаємо доволі традиційні фактори впливу, такі як політична нестабільність, коливання курсу валют, інфляція тощо – нормальна турбулентність, у якій Україна живе вже декілька років. До цих «звичних» причин у 2020-2021 додався світовий вірус. 

Маркетингові послуги пізнали певних обмежень, як  і інші сервісні бізнеси. Отже, ефект доміно певною мірою відбився на останній ланці процесу: проекти призупинено, маркетингову активність знижено, як наслідок – динаміка змін на оплату промоперсоналу також «пригальмовано». 

Традиційно дослідження проводиться, щоб забезпечити рівні умови для усіх гравців, запобігти демпінгу. Цього року звіт працює не лише на прозорість галузі, а також демонструє «здоров’я» сфери маркетингових послуг. 

Нова економічна реальність: які тренди визначатимуть ринок у 2025 – досвід TERWIN, Arcelor Mittal, Kvertus, BRAVE1, Starlight media, ГК «Молочний альянс» та 40 провідних управлінців та державних діячів.

11 квітня на Business Wisdom Summit дізнайтеся, як розширювати партнерства, зміцнювати довіру до бренду та виходити на міжнародні ринки. Реальні стратегії та досвід компаній, які вже зробили цей крок.

Забронювати участь

У 2017-2019 роках динаміка зростання ставок промоперсоналу була «чемпіонською» — від 27 до 68% в залежності від специфіки. Зараз загальна картина динаміки менш оптимістична, відсотки зросту такі як і 5-8 років назад. Але галузь маркетингових сервісів вже декілька разів відчувала злети та падіння, тож здатність відновлюватися та потенціал зростання у нас з вами завжди є. 

Як завжди, дослідження було зроблено за чотирма блоками: польовий персонал, кадри з додатковими кваліфікаціями, мерчандайзери та супервайзери. 

Блок 1: промоутери та консультанти 

«Проміки», що працюють на вулиці, отримують погодинну ставку, враховуючи всі податки, від 86 грн. (регіони) до 99 грн. (Київ), зимою від 106 грн. до 120 грн. Ставки у 2021 зросли на 14-21%. На графіку – оплата з урахуванням податків (51.55 грн. на кожні 100 грн. виплати на руки).

Консультанти коштують дорожче, 103-118 грн. за годину з урахуванням усіх податків, для кадрів з додатковою кваліфікацією оплата 149-171 грн./год. (відповідно дані регіони — Київ). У цій категорії зростання оплати 2019-2021рр. склала 22-26%.

Хлопці та дівчата, що пропонують дегустації в рітейлі, оплачуються 102-117 грн. за годину з урахуванням усіх податків. Така ж робота в HoReCa коштує дорожче – 247-283 грн./год., динаміка 13-24%. 

Коефіцієнт за роботу у вихідні складає 1,2 -2.

Блок 2: майже актори 

Середня ланка промобізнесу – це майже актори: аніматори, моделі та таємні покупці. За додаткову кваліфікацію й оплата відповідна. На графіку – оплата з урахуванням податків (51.55 грн. на кожні 100 грн. виплати на руки).

Аніматор, що розважає публіку, отримує 430 грн. (регіони) – 499 грн. (Київ) за годину з урахуванням усіх податків. Моделі працюють за ставку 782 — 906 грн./год. Динаміка 2019-2021 – 8-16%. 

Таємні покупці, що працюють за сценарієм та грають споживача, коштують 120-141 грн. за годину з урахуванням усіх податків. Динаміка у цій категорії 9-10%. Попит на цю категорію суттєво скоротився внаслідок обмеження персональних контактів під час локдаунів.

Блок 3: майже продавці

Мерчандайзери, які почуваються в магазині як «свої» та впливають на замовлення та викладку, отримають 109-124 грн. за годину роботи в супермаркеті з урахуванням усіх податків, регіони та Київ відповідно. Так само оплачується робота мерчандайзера в традиційному магазині з прилавком. Зріст за 2019-2021 на 11-16%.

Мерчандайзери, що перейшли на місячний графік роботи, отримують 13 176 – 15 966 грн. з урахуванням усіх податків, майже такі самі заробітні плати у традиційних магазинах. У цій категорії динаміка 2019-2021 – 18-25%.

У звіті досліджуємо нову категорію, це мерчандайзери, що отримують бонуси за досягнення певних результатів. Їхній місячний заробіток – 15 329 -19 276 грн. з урахуванням усіх податків. Динаміка росту на 19-25% за період 2019-2021. У попередньому звіті цю категорію не відображено.  

Блок 4: СУПЕР- вайзери

Це ті самі «супер люди», які перевіряють промо в магазинах, мають всюди бувати, все встигати та все долати. Якщо без авто та з мінімальним навантаженням (1-5 магазинів за робочий день), вони отримують 593 — 702 грн. з урахуванням усіх податків, в залежності від регіону;  ті, що пішки контролюють 10 та більше ТТ,  оплачуються з розрахунку 1035-1246 грн. за день.  Динаміка оплати у цій категорії 13-19%.

Та сама робота, але з автомобілем, коштує дорожче – 931-1094 грн. з урахуванням усіх податків, за 1-5 магазинів за день у різних регіонах, 1558-1826 грн. у день за контроль 10 ТТ, зріст 11-13% за підсумком 2021 року. 

Супервайзинг HoReCa специфічний, тому й оплата – 1226-1393 грн. у день за 1-5 ТТ, за десять і більше точок – 1800-2096 грн. за день з урахуванням усіх податків. Зріст – 9-13% у 2021. 

Ланка супервайзерів, які володіють технічними навичками, та обслуговують торговельне обладнання, завжди на автомобілях, отримують мінімум 1179-1455 грн. у день (залежно від регіону, з урахуванням усіх податків) за 1-5 ТТ, або 1793-2122 грн. за 10 і більше магазинів. Зріст оплати у цій категорії у 2021 році – 9-14%.

Повний звіт цінового дослідження ставок промоперсоналу доступний тільки учасникам асоціації МАМІ та їх клієнтам.

Висновки 

Треба щиро зізнатися, що галузь постраждала від чергового форс-мажору, який вплинув на весь світ та всі бізнеси. Обмеження торгівлі, сфери розваг, персональної комунікації звело до мінімуму контакти промоперсоналу зі споживачами, які, власне, й є головною задачею промо. Безумовно, різке, непередбачуване зниження кількості проектів вплинуло на динаміку оплати. 

Але, як ми вже помічали у попередні роки, завжди після сильного «стрес-фактору» наша яскрава, сильна, креативна галузь маркетингових комунікацій реагує спалахом активності. Таке собі відродження, коли бренди та покупці скучили за живим спілкуванням, коли marketing communication mix реформується у незвичайні формати, коли проекти стають ще яскравішими, ще більше «людяними» та ефективними. 

А поки, чекаючи цього доброго часу, збираємо досвід, оптимізм, та нові креативні ідеї. Готуємось до чергового рестарту, — ми вже пережили їх достатньо й маємо досвід.

Расскажите друзьям про новость