«Ой, дивись, які в нього дурнуваті шпалери в квіточку! А у цього, поглянь, вся кімната оздоблена деревом, він що, в бані сидить? А цього взагалі не видно, лише темний силует, це що, привид?», —обговорюють мої діти картинку в телевізорі, де експерти включаються в ефір з власних домівок.
Політики, зірки, спортсмени, економісти та різного роду експерти виходять нині в ефіри, не виходячи з дому. А інколи й не встаючи з дивану.
Ноу-хау останніх днів — записати свій коментар на відеокамеру телефону та надіслати в редакцію. Епідеміологічна безпека, економія часу та ресурсу від такого телевиробництва очевидні. А от якість картинки часто не дотягує до мінімальних стандартів.
Саме тому ми розробили невеличку пам’ятку для всіх, хто до кінця карантину буде виходити в ефір на телебаченні з власної оселі:
- Світло. Подбайте, аби вас було добре видно, станьте обличчям до вікна, так ваше обличчя буде освітлене рівномірно. Ввечері ставайте навпроти лампи.
- Тримайте камеру на рівні очей. Хочете подвійне підборіддя — поставе камеру нижче вашого обличчя.
- Зафіксуйте камеру. Краще, якщо у вас є підставка або будь-яка можливість зафіксувати камеру. Тоді тремтіння картинки можна буде уникнути. Оптимальна відстань від камери до вашого обличчя — ваша простягнута рука.
- Створіть тишу. Закрийте вікно та вимкніть телевізор, попросіть дітей не галасувати.
- Аби вас було добре чути, використайте гарнітуру з мікрофоном. Якість звуку значно покращиться.
- Подбайте про свій «задник». Не сідайте впритул до стіни, а краще дайте трохи простору позаду вас, хай це буде ваша кімната або робочій кабінет.
- Ну і останнє, вдягніться згідно свого комунікаційного образу. Якщо ви юрист — доречно змінити домашній спортивний на діловий костюм.
Ще один маленький лайфак — не забутьте відсунути курсор миші в кут екрану, інакше стрілочка буде у вас на лобі, щоці чи в оці.
І головне пам’ятайте що красива картинка — лише частина справи. Продумайте ваш спіч заздалегідь. Максимально розпитайте журналіста чи редактора перед включенням про те, в яку програму ви будете включатись, скільки у вас часу на таке включення і що від вас очікують журналісти. Це дозволить вам продумати ваші меседжі, перевірити факти і почати з головного.