Тон оф войс чи фамільярність: де тонка грань у комунікації з аудиторією в соцмережах?
22 Апр 2021, 14:26

Тон оф войс чи фамільярність: де тонка грань у комунікації з аудиторією в соцмережах?

Коли варто і не варто переходити на «ти» та де зазвичай лажають смм-ники? Розповідаємо про неоднозначні нюанси та підводні камені на всіх етапах роботи з голосом бренда на прикладі кейсу РябChick — від розробки стратегії до його реалізації.

Напочатку — хто такий Рябchick і що для нього робила SODA Creative & Digital?

Рябchick — новий на ринку бренд курячіпсів, якому варто було виділитися. Із власним бренд-героєм та амбіціями. Проєкт на старті — продукт потроху з’являється на полицях, але ще не з’явився в серцях та головах аудиторії. Тож ключова задача — сформувати впізнаваність та довіру. І почали ми з Instagram.

Завдання номер 1 — визначитися, хто ми, як подати себе світу та познайомити його з собою.

Створіть ефективні PR стратегії разом з експертами Foundation Coffee Roasters, TWID, БФК Gulliver та ще понад 90 провідними брендами!

12 грудня на GET Business Festival дізнайтесь, як розробити ефективні PR-стратегії, підвищити впізнаваність бренду та залучити нових клієнтів через сучасний маркетинг і співпрацю з лідерами думок.

Забронювати участь

Якнайкраще зрозуміти бренд завжди допомагають найнеочікуваніші паралелі та порівняння:

Але ці 2 слайди — лише маленька частинка роботи над тон оф войсом, і наступні кроки покажемо на прикладі помилок та рішень.

На які граблі не варто наступати під час розробки та реалізації тон оф войсу?

Граблі № 1. Не пливіть за течією, шукайте індивідуальність.

Це про той момент, коли 4 з 5 брендів, які прагнуть націлитись на міленіалів, починають кожне речення з «камон, ґайз». Наче дідусь вдягнув конверси та футболку з Біллі Айліш, щоб бути на одній хвилі з онуками. Англіцизми заради англіцизмів і засилля мови притягнутим сленгом — однозначно поганий тон сучасного SMMу. Тож алюзії на «крутість» та «молодіжність» часто бувають комічні та незграбні. Не треба так.

Які прийоми ми використовуємо в SODA Creative & Digital?

Іноді спочатку достатньо згадати шкільну програму мови й літератури, розділ «Художні засоби». Фантастичні відкриття криються у вже відомих речах — у лексичному ґайді для кожного бренда ми зазвичай пропрацьовуємо:

  • Новотвори — гратися можна з назвою бренда, RTB (Reason To Believe) чи унікальними характеристиками самого товару. У Рябchick це «курячіпси», «антихобот» і всі слова, де можна додати «ко-ко».
  • Авторські фразеологізми та перекроювання мемів — використовуємо впізнаваний початок та доповнюємо новими сенсами, що резонують з філософією та позиціонуваннями бренда.
  • Тематичні порівняння та метафори — все, що стосується тематики продукту. Якщо це їжа, то ніч може бути темною, як соєвий соус, чому б ні?
  • Фірмові звертання, слова і фрази — «привіт, пташечки», «чікс».
  • Звуконаслідування, алітерації та асонанси — створюйте власний ASMR за допомогою тексту, задіюйте всі органи чуття. І неважливо, йдеться про ш-шелест трави, шовк хвиль чи «кусь» і «хрусь» улюблених снеків. Можна ще й цвірінькнути наостанок!

Звернути увагу та пропрацювати варто навіть найменші деталі — від ключових і стоп-слів до загальної ритміки тексту і синтаксису (довжина речень, їхні види, темп тощо). І лексичний ґайд — найкращий інструмент для пропрацювання тон оф войсу.

Граблі № 2. Асинхрон і невідповідність тон оф войсу у різних каналах комунікації.

Безперечно, особливості кожного каналу комунікації мають бути враховані, і десь ви можете лунати більш формально, а десь менш.

Але стиль і мова, якими ви пишете тексти для публікацій, мають збігатися зі стилем та мовою ваших відповідей у модерації.

Чого не має бути — це відчуття, що пост пише одна людина, а спілкується з аудиторією інша.

І звідси одразу переходимо до граблів № 3. Плутанина з «ти» та «ви».

Загальні правила — це маст, але завжди зважайте на доречність ситуації.

Навіть якщо ви дотримуєтеся неформального тону і всюди спілкуєтеся на «ти», така манера може сприйматися як фамільярність та неповага у критичних ситуаціях, під час пропрацювання негативу або у спілкуванні B2B (наприклад, щодо умов співпраці).

Зазвичай ми керуємося такими правилами:

Наш особистий успіх у SODA — це коли аудиторія тебе цитує, а твої фразочки стають афоризмами. Ось як, наприклад, тут:

Расскажите друзьям про новость