Тон оф войс чи фамільярність: де тонка грань у комунікації з аудиторією в соцмережах?
22 Апр 2021, 14:26

Тон оф войс чи фамільярність: де тонка грань у комунікації з аудиторією в соцмережах?

Коли варто і не варто переходити на «ти» та де зазвичай лажають смм-ники? Розповідаємо про неоднозначні нюанси та підводні камені на всіх етапах роботи з голосом бренда на прикладі кейсу РябChick — від розробки стратегії до його реалізації.

Напочатку — хто такий Рябchick і що для нього робила SODA Creative & Digital?

Рябchick — новий на ринку бренд курячіпсів, якому варто було виділитися. Із власним бренд-героєм та амбіціями. Проєкт на старті — продукт потроху з’являється на полицях, але ще не з’явився в серцях та головах аудиторії. Тож ключова задача — сформувати впізнаваність та довіру. І почали ми з Instagram.

Завдання номер 1 — визначитися, хто ми, як подати себе світу та познайомити його з собою.

Нова економічна реальність: які тренди визначатимуть ринок у 2025 – досвід TERWIN, Arcelor Mittal, Kvertus, BRAVE1, Starlight media, ГК «Молочний альянс» та 40 провідних управлінців та державних діячів.

11 квітня на Business Wisdom Summit дізнайтеся, як розширювати партнерства, зміцнювати довіру до бренду та виходити на міжнародні ринки. Реальні стратегії та досвід компаній, які вже зробили цей крок.

Забронювати участь

Якнайкраще зрозуміти бренд завжди допомагають найнеочікуваніші паралелі та порівняння:

Але ці 2 слайди — лише маленька частинка роботи над тон оф войсом, і наступні кроки покажемо на прикладі помилок та рішень.

На які граблі не варто наступати під час розробки та реалізації тон оф войсу?

Граблі № 1. Не пливіть за течією, шукайте індивідуальність.

Це про той момент, коли 4 з 5 брендів, які прагнуть націлитись на міленіалів, починають кожне речення з «камон, ґайз». Наче дідусь вдягнув конверси та футболку з Біллі Айліш, щоб бути на одній хвилі з онуками. Англіцизми заради англіцизмів і засилля мови притягнутим сленгом — однозначно поганий тон сучасного SMMу. Тож алюзії на «крутість» та «молодіжність» часто бувають комічні та незграбні. Не треба так.

Які прийоми ми використовуємо в SODA Creative & Digital?

Іноді спочатку достатньо згадати шкільну програму мови й літератури, розділ «Художні засоби». Фантастичні відкриття криються у вже відомих речах — у лексичному ґайді для кожного бренда ми зазвичай пропрацьовуємо:

  • Новотвори — гратися можна з назвою бренда, RTB (Reason To Believe) чи унікальними характеристиками самого товару. У Рябchick це «курячіпси», «антихобот» і всі слова, де можна додати «ко-ко».
  • Авторські фразеологізми та перекроювання мемів — використовуємо впізнаваний початок та доповнюємо новими сенсами, що резонують з філософією та позиціонуваннями бренда.
  • Тематичні порівняння та метафори — все, що стосується тематики продукту. Якщо це їжа, то ніч може бути темною, як соєвий соус, чому б ні?
  • Фірмові звертання, слова і фрази — «привіт, пташечки», «чікс».
  • Звуконаслідування, алітерації та асонанси — створюйте власний ASMR за допомогою тексту, задіюйте всі органи чуття. І неважливо, йдеться про ш-шелест трави, шовк хвиль чи «кусь» і «хрусь» улюблених снеків. Можна ще й цвірінькнути наостанок!

Звернути увагу та пропрацювати варто навіть найменші деталі — від ключових і стоп-слів до загальної ритміки тексту і синтаксису (довжина речень, їхні види, темп тощо). І лексичний ґайд — найкращий інструмент для пропрацювання тон оф войсу.

Граблі № 2. Асинхрон і невідповідність тон оф войсу у різних каналах комунікації.

Безперечно, особливості кожного каналу комунікації мають бути враховані, і десь ви можете лунати більш формально, а десь менш.

Але стиль і мова, якими ви пишете тексти для публікацій, мають збігатися зі стилем та мовою ваших відповідей у модерації.

Чого не має бути — це відчуття, що пост пише одна людина, а спілкується з аудиторією інша.

І звідси одразу переходимо до граблів № 3. Плутанина з «ти» та «ви».

Загальні правила — це маст, але завжди зважайте на доречність ситуації.

Навіть якщо ви дотримуєтеся неформального тону і всюди спілкуєтеся на «ти», така манера може сприйматися як фамільярність та неповага у критичних ситуаціях, під час пропрацювання негативу або у спілкуванні B2B (наприклад, щодо умов співпраці).

Зазвичай ми керуємося такими правилами:

Наш особистий успіх у SODA — це коли аудиторія тебе цитує, а твої фразочки стають афоризмами. Ось як, наприклад, тут:

Расскажите друзьям про новость