Члени PR команди мережі EVA самі про себе кажуть, що завдяки правильно побудованій стратегії та їх завзятій роботі, EVA є беззаперечним лідером у своєму сегменті не тільки за показниками бізнесу, але і за медійними проявами. У 2020 році компанія, її проекти та здобутки 2660 разів згадувалися у національних та регіональних ЗМІ. Порівняно з результатами 2019 року цей показник виріс на 52%.
MMR вирішила розібратися у складових та сучасних трендах побудови ефективної комунікаційної команди на прикладі EVA.
Не всі робочі колективи є командами
Що відрізняє командну роботу від простого виконання службових обов’язків? Перш за все, розподілення ролей не за ієрархією, а проєктно. Будь-який член команди може стати «головним», якщо його ініціатива є першочерговою для бізнесу. Іншими словами – головне ціль і результати для бізнесу. В той же час всі члени команди однаково беруть участь в обговоренні поточних завдань та роблять спільну справу.
PR-команда EVA складається з трьох людей: Олександра Гнатик, керівниця PR-напрямку, Олена Коваленко, менеджерка з КСВ-напрямку, та Володимир Желєзняк, менеджер з B2B-напрямку. Побудова роботи за командним принципом дозволяє цьому колективу досягати значних успіхів.
Стратегічні напрямки діяльності
Ефективна комунікаційна стратегія базується на декількох напрямках, та по своїй суті може охопити безліч варіантів. Мережа EVA працює на роздрібному ринку. Основа комунікацій полягає в тому, аби донести основні цінності, та нівелювати стереотип, що роздріб це лише купи-продай.
В EVA обрали для себе цінності жіноцтва та соціальних ініціатив. Яскравим прикладом є проєкт «Мама року», який спрямований на те, щоб нагородити кращих мам Україні, надихнути українських жінок, переключити їх увагу з виснажливих рутинних домашніх справ на важливі теми їх ролі в житті. Завдяки правильно побудованій комплексній комунікаційній кампанії, у 2020 році на розгляд експертам проекту було надіслано майже 800 історій (на 35% більше ніж у 2019). Показник іміджу EVA як магазину, що піклується про своїх клієнтів зріс на 12 пунктів згідно внутрішніх досліджень.
В соціальному напрямку PR команда мережі зосередилася на актуальній темі боротьби з коронавірусом. EVA надала 242 медичним закладам місячний запас засобів миття та дезінфекції. Загалом було надано понад 4 тони прального порошку, та понад 34 тис л пральних, мийних і дезінфікуючих засобів на суму майже 500 тис. грн.
Інтеграція різних груп стейкхолдерів
Так чи інакше, діяльність корпоративних комунікацій в першу чергу спрямована на кінцевого споживача. Однак на зростання репутаційної ваги впливають різні групи аудиторій, навіть якщо вони задіяні опосередковано.
Напередодні нового 2021 року EVA не стала відправляти партнерам традиційні новорічні подарунки. Замість цього команда звернулася до гуманістичного руху UAnimals, який запустив збір 135 тис. грн для допомоги притулкам. Коли необхідну суму було зібрано, EVA подвоїла її. Зібрані кошти було витрачено на оснащення приміщень, медикаменти та корм для тварин у 7 притулках.
А близько 300 партнерів отримали спеціальні вітальні листівки з інформацією про важливість соціальної ініціативи та подякою за те, що стали благодійниками.
Олександра Гнатик, керівниця PR-напрямку EVA, поділилися декількома лайфхаками ефективної командної роботи:
- Формуйте внутрішню культуру та цінності. Часи беззаперечного авторитаризму вже давно пройшли. Справжня команда розділяє одні цінності та усвідомлює мету своєї роботи.
- Чітко формуйте задачі та їх кінцеву мету. У їх виконанні дайте можливість розкритись таланту співробітника, навіть якщо ця задача не входить до його прямих компетенцій.
- Комунікація – це, перш за все, історія про KPI, чітко встановлюйте їх та мотивуйте за досягнення.