Більше, ніж від вас очікують: 5 порад, як брендам створити сильну колаборацію
12 Сен 2019, 13:00

Більше, ніж від вас очікують: 5 порад, як брендам створити сильну колаборацію

Досвід Вищої школи Media&Production й Study Academy з Study.ua

Віталія Коніщук, Head of Media Business Education Вищої школи Media&Production, і Валентина Кресько, Project Manager STUDY.UA, поділилися секретами успішної колаборації, дали компаніям практичні поради та довели, як ефективна співпраця здатна створити новий, затребуваний продукт.  

Marketing Media Review
Печатное издание MMR — лучший офлайн-канал украинского маркетолога. Обновленный сайт MMR.ua — быстрорастущий проект с исключительной аудиторией профессионалов

Нещодавно Вища школа Media&Production і STUDY.UA запустили International Media School — освітній проект, що забезпечує комплексний підхід у підготовці до вступу на медіаспеціальності до закордонних університетів. 

Формуючи запит на проект, STUDY.UA спиралася на статистику всередині власної компанії. Аналіз показав, що приблизно 20% клієнтів обирають сферу медіа для подальшої освіти: режисер, журналіст, актор, сценарист, відеооператор. Такі творчі спеціальності потребують портфоліо. 

Згідно британських рейтингів, медіа і комунікації є одним із найбільш затребуваних напрямів, які включають такі спеціальності, як журналістика, діджитал-медіа, сценаристика (screenwriting), кінознавство (Film & TV studies). 

Враховуючи результати внутрішнього дослідження Study.UA та спираючись на власний досвід і ресурси, Вища школа Media&Production розробила для проекту індивідуальну програму.

Пілотний курс, який був розроблений Вищою школою Media&Production для студентів STUDY.UA, вже випустив перших 18 випускників International Media School. Але  цьому передував довгий і непростий процес налагодження стосунків двох компаній, бо створення нового продукту — завжди ризикована справа. 

 

ТОП-5 порад, які потрібно пам’ятати при співпраці з партнером:

№1. Спільні цінності допомагають «зловити одну хвилю» 

Цінності надзвичайно важливі для бізнесу, адже дозволяють вибудувати міцний фундамент, від якого залежатиме майбутня співпраця. Не варто забувати, що ти та твій бізнес-партнер із «різних планет». Так-так, ви працюєте у різних компаніях, із різними робочими ритмами та  корпоративною вертикаллю. Але цінності зміцнюють як саму компанію, якщо вони є основою корпоративної культури, так і співпрацю з партнерами

Звертайте увагу на те, як партнер позиціонує себе, його місію, який меседж він несе своїй аудиторії, — тоді ви зрозумієте, чи готові рушити до спільної мети. Якщо цінності та підхід до роботи кардинально різні, то ефективної колаборації не вийде.

Прикладом успішної співпраці двох компаній, коли спільні цінності сприяли об’єднанню і створенню абсолютно нового, важливого для споживачів продукту є співпраця Starbucks і Pentatonic. Меблева компанія Pentatonic для створення своєї найпопулярнішої моделі стільця Bean Chair використала відходи Starbucks. Стільчик був повністю виготовлений із переробленого пластику, а також із пляшок і стаканчиків Starbucks. Усі виручені кошти від продажу меблів із нових матеріалів були пожертвувані на проведення кампанії Clean up Britain. Співпраця двох компаній продемонструвала, як колаборація відкриває потенційні можливості, позитивно впливає на збереження і захист навколишнього середовища, що сьогодні є однією із базових цінностей людства й частиною корпоративних цінностей. У даному випадку, саме спільні цінності і погляд на речі стали поштовхом до партнерства. Спільна ціль, що є значимою не лише для компаній та їхніх клієнтів, а й сприяє вирішенню глобальних завдань

№2. Ціль підсилює віру у продукт 

Фокусом співпраці повинна бути ціль та досягнення спільних результатів. Наприклад, головною метою співпраці STUDY.UA і Вищої школи Media&Production було створити нестандартні освітні проекти, які задовольняють потреби студента і здатні за короткий термін змінити його життя на краще. Чітке розуміння цілі дає сильну віру в продукт, який ви створюєте, а це, власне, і є тим, що необхідно для успішного результату співпраці.   

№3. Сила — у командній грі 

Партнерство — це завжди про команду, яка діє як одне ціле. Колаборація інколи сприймається як певний ризик для бізнесу, тому компанії рідко наважуються. Однак, варто пам’ятати, що в кінцевому результаті спільні проекти здатні посилити новий продукт і принести більше можливостей як клієнту, так і кожній компанії окремо. Але це актуально лише за умови правильно згуртованої команди, де чітко розподілені завдання і сфери відповідальності. І яким сильним гравцем у бізнесі ви б не були, потрібно усвідомити, що правильне партнерство завжди відриває нові перспективи. Сильні мають співпрацювати з сильними.  

№4. Давати більше, ніж від вас очікують 

Правило, яким необхідно керуватися як у роботі з партнером, так і з клієнтами. У партнерстві це завжди мотивуватиме зробити краще, віднайти досконаліший варіант продукту, над яким ви працюєте. Колаборація здатна здивувати вашого споживача і запропонувати йому більше, адже компанії підсилюють одна одну, а значить — підсилюють цінність нового продукту.  

№5. Кожен з команди — обличчя бренду 

Компанія — це люди, які в ній працюють, а тому цінності, що допомагають знайти свою людину і сформувати дієву команду, стають стратегічно важливими. Тут знову варто згадати про цінності, що виховуються насамперед у корпоративній культурі, і додати до них діловий етикет та розуміння кожного  співробітника, що компанія – це ти. Загальнолюдські цінності, такі як вміння чути партнера, повага і готовність до компромісу, стають визначальними і для сфери бізнесу. Нехтування такими, здавалося б, простими речами, може призвести до руйнування партнерства. Кожен із команди окремо складає враження про цілий бренд. 

Яскравою ілюстрацією цього є негативний досвід співпраці Nivea Men з рекламною агенцією FCB. Досі публічно не відомо, хто саме зі співробітників компанії Nivea дозволив собі нетолерантне висловлювання під час обговорення креативного рішення нової рекламної кампанії, яку запропонувала агенція. Імовірно, один із співробітників заявив, що компанія «не створює товари для геїв», коментуючи запропоновану ідею реклами. Але всього лиш одна заява, що порушувала ціннісний підхід і правила ділового етикету, спровокувала радикальну реакцію FCB, і понад 100-річне (!) співробітництво було розірвано. Тож пам’ятайте, що кожен із команди окремо складає враження про цілий бренд. 

Підсумовуючи, сильна колаборація двох брендів у результаті якої виникне успішний продукт, має будуватись на спільній меті, цінностях, рівноцінній віддачі справі та на взаємній повазі. Успішними будуть ті проекти, що здатні задовольнити попит на ринку та закрити потребу людей у продукті. Пам’ятайте про це, коли будете роздумувати про новий проект у співпраці з іншим брендом.



Кавер — Unsplash

Расскажите друзьям про новость