Барометр ринку праці України: головні тенденції 2021 року
20 Сен 2021, 09:59

Барометр ринку праці України: головні тенденції 2021 року

Кадровий портал grc.ua опублікував результати дослідження трендів HR-ринку України «Барометр ринку праці України: головні тенденції 2021». За словами Катерини Окунської, виконавчої директорки grc.ua, дослідження показало, що старі правила в бізнесі вже не працюють, а нових ще немає. «Змінюється HR-ринок України, ринок у процесі вирішення завдань і планування нових проєктів в умовах панденоміки». 

Дослідження проводилось методом онлайн-опитування у червні-серпні 2021 року. Географія – вся Україна, окрім тимчасово окупованих територій. У дослідженні взяло участь більше 2190 респондентів-пошукачів та понад 220 компаній-роботодавців.

Генеральний медіапартнер «Барометру ринку праці» – медіахолдинг 1+1 media.  «Для 1+1media, як великого та прогресивного роботодавця, важливо аналізувати, що відбувається на ринку праці. Такі дослідження, як Барометр, допомагають тримати фокус – цікаво порівнювати та співставляти, яке місце ті чи інші чинники посідають в нас та в інших компаніях, бізнесах. Примітно, що коронавірусний рік вніс свої корективи абсолютно в усі сфери, і результати дослідження свідчать про це. Багато тенденцій і змін, які відмічали респонденти, притаманні також і 1+1 media», — прокоментувала Ольга Мусійко, HR-директорка 1+1 media.

Створіть ефективні PR стратегії разом з експертами Foundation Coffee Roasters, TWID, БФК Gulliver та ще понад 90 провідними брендами!

12 грудня на GET Business Festival дізнайтесь, як розробити ефективні PR-стратегії, підвищити впізнаваність бренду та залучити нових клієнтів через сучасний маркетинг і співпрацю з лідерами думок.

Забронювати участь

Партнер дослідження 2021 – платформа Liberty Report. «Майбутнє, зокрема й у царині пошуку персоналу, – за технологіями. «Барометр ринку праці» показує тренди першої половини цього року», – коментує Володимир Дем’яненко, D2.

За словами Лариси Онипко, керівниці Премії HR-бренд, «Барометр ринку праці» вже став традицією і щороку презентація результатів збирає HR-експертів України для обговорення найактуальніших питань: «Рекрутинг та загалом HR-функція сьогодні виглядають кардинально інакшими, ніж рік тому. Зміни, прискорені COVID-19, відбуваються буквально за лічені тижні. 35% співбесід та оцінювань кандидатів проходять онлайн, нормою стає гібридний формат роботи працівників: більшість днів на дистанційці й 1-2 дні в офісі. Все більше кандидатів та компаній обирають саме змішаний формат роботи, щоб працівники ефективно взаємодіяли в командах та не втрачали почуття причетності. Все більше компаній використовують персоналізовану комунікацію, персоналізовану ціннісну пропозицію, персоналізоване навчання та персоналізовану винагороду за результати праці й досягнення. І цей тренд тільки посилюється. Найважливіше –  роботодавці не на словах, а на ділі, реальними справами турбуються про людей, реалізуючи well-being програми, і вчаться балансувати потреби бізнесу і потреби людей». 

Основні тенденції ринку праці 2021 року:

  1. У 2021 році продовжилась коронакриза, яка зачепила ринок праці. Тож більшість роботодавців охарактеризували рік як сповнений випробувань та непередбачуваний. Попри це, 45% компаній зазначили, що подолали складнощі, які були викликані подіями 2020-2021 років, ще 15% заявили про стабільність своєї роботи.  

2. У 2020-2021 рр. компанії активно почали перебудовувати та автоматизувати бізнес-процеси та розвивати онлайн-комунікацію із клієнтами, підрядниками та співробітниками. Загалом більшість роботодавців з оптимізмом дивляться у 2022 рік.

3. На першому місці серед фокусів уваги роботодавців у 2021 році – посилення внутрішніх комунікацій. 43% компаній фокусуються на підвищенні продуктивності та результативності співробітників на дистанційці, причому 26% приділяють особливу увагу онлайн-навчанню та перепрофілюванню (re-skilling) співробітників.

4. Заробітну плату підвищили/переглянули понад 70% роботодавців. Причини та умови перегляду рівня заробітних плат були різними. Так, 31% компаній підвищили заробітну плату всім співробітникам. 21% компаній підвищували оклади лише тим співробітникам, хто виконав/перевиконав KPI. Не переглядали рівень заробітної плати 23% компаній і 4% взагалі зменшили рівень зарплати. Також лише 4% роботодавців відмовились від системи бонусів для співробітників. 

5. Серед пошукачів цифри трохи інші. Так, лише 44% працівників зазначили зростання заробітної плати. Для 29% оклади зменшилися (або через скорочення кількості робочих годин (10%), або взагалі без пояснення причин (19%)).

Відповідно основна причина зміни роботи та звільнення для працівників – розмір заробітної плати та пошук пропозиції із більшою винагородою за роботу. Лише 14% звільнилися через бажання професійного розвитку та кар’єрних можливостей.

5. Серед претендентів і співробітників – усе більше представників покоління Z та міленіалів. Для цих категорій надзвичайно важливі репутація, соціальна активність роботодавця, умови праці, системна комунікація з компанією, постійне навчання. До 2025 року ці категорії становитимуть більшість співробітників. Отже, вже зараз компанії мусять переглядати свої HR-стандарти та HR-політику.

6. Розвиток HR-бренду стає все більш актуальним для українських роботодавців. Так, 61% компаній вважають цей напрям пріоритетним для HR-спеціалістів.

7. Процес пошуку роботи трохи збільшився. Так, 30% кандидатів шукають роботу від місяця до півроку. Компанії також «довго» шукають «свого» кандидата. Так, у середньому час на закриття вакансій керівників та топменеджменту – до півроку. Вакансій середньої ланки – до трьох місяців. Позиції нижчої ланки та «сині комірці» – до двох місяців.

8. Переважна більшість пошукачів роботи не вважають, що віддалена робота вплинула на стосунки із командою, якість роботи та лояльність до роботодавця. Серед причин негативного ставлення до роботодавців: неоплачувана відпустка, відсутність підтримки від роботодавця у скрутні часи, зменшення окладів, відсутність безпеки на робочому місці тощо.

9. У структурі попиту та пропозиції вже не перший рік до найбільш затребуваних сфер входять «ІТ, телеком», «Продажі», «Маркетинг», «Транспорт» і «Початок кар’єри». У цих сферах активно шукають фахівців. Серед пошукачів найактивнішими залишаються молоді спеціалісти. Частка резюме таких пошукачів у 2021 році склала 21%.

10. Є певні розбіжності у баченні робочих графіків. Так, переважна більшість роботодавців віддає перевагу гібридному формату роботи (офіс та дистанційка), тоді як пошукачі обирають гнучкий графік (24%) та повністю дистанційну роботу (22%).

11. На думку роботодавців, першочергові навички, якими мають володіти кандидати, – це взаємодія з людьми та уміння працювати в команді – так вважають 50% компаній. Також багато уваги приділяється емоційному інтелекту. Чим сильніше він розвинений, тим більше ви затребувані на ринку праці, причому не лише як працівник, а й як роботодавець. Адже здатність контролювати себе, свої емоції і реакції, а також грамотно розподіляти власний ресурс позначається не тільки на взаємодії з колегами і підлеглими, а й на продуктивності працівника.

Висновки:

Українські компанії, HR-спеціалісти та пошукачі роботи наразі вибудовують абсолютно нові методи взаємодії, мотивації та пошуку роботи і співробітників. Але вже сьогодні можна ствердно зазначити, що майбутнє HR-ринку України – у пришвидшенні темпу трансформації ринку, компаній, людей та запуску «нової, гибридної» взаємодії зі співробітниками та пошукачами. Компанії без сильного HR-бренду, без амбасадорів та які не відповідають соціальним інтересам співробітників та пошукачів будуть вимушені або сісти на «кадрову дієту», або витрачати більше (грошей, часу, ресурсів) на пошук та мотивацію співробітників.

Расскажите друзьям про новость