Асоціація зовнішньої реклами України радить знизити тарифи
Ще в грудні минулого року ми звернулись від імені членів Асоціації до керівництва КМДА з проханням переглянути існуючий рівень відрахувань до міського бюджету від реклами та тимчасово знизити рівень фінансового навантаження на галузь. План бюджету на 2009 рік складає більше 145 мільйонів гривень, однак цей план не буде виконано. Асоціація запропонувала знизити рівень вимог до операторів з тим, щоб зібрати в бюджет хоча б 100 мільйонів гривень.
На жаль, оператори ринку досі отримують від КП «Київреклама» рахунки, які не в змозі оплатити через відсутність необхідних коштів. Причина браку коштів очевидна – катастрофічне зниження кількості клієнтів та криза ліквідності. І надалі ситуація лише погіршуватиметься. В результаті несплат, судових позовів місто не збере і 50 мільйонів гривень – компанії або зникнуть з ринку або працюватимуть в тіні.
Оператори ринку зовнішньої реклами Києва вже почали масовий демонтаж рекламоносіїв. Протягом лютого, за попередніми підрахунками, буде демонтовано близько тисячі об’єктів зовнішньої реклами. І якщо для архітектури міста, перевантаженого останнім часом рекламою, цей крок є швидше позитивним, то міський бюджет вже найближчим часом недорахується сотень тисяч гривень, оскільки кожен такий рекламоносій приносить місту щомісячно близько 1200-1500 грн.
Таким чином, вже зараз міська влада втратила можливість залучити додаткові кошти для виплати зарплат медикам, реалізації соціальних програм для пенсіонерів, тощо. І якщо зараз мова йде сотні тисяч гривень, то вже через місяць рахунок буде йти на мільйони…
Виходом із ситуації, в якій програють всі, є зниження тарифів до економічно обґрунтованого на даний момент рівня. Лише таким чином можна організувати наповнення міського бюджету в тих об’ємах, які потрібні місту. Асоціація вже передала свої пропозиції до КМДА та Головного управління з питань реклами і закликає громадськість контролювати дії міської влади в цьому питанні.