4 міфи про некомерційний сектор та 10 порад, як провалити комунікацію: інсайти з SHKALA. День другий
04 Июн 2019, 14:50

4 міфи про некомерційний сектор та 10 порад, як провалити комунікацію: інсайти з SHKALA. День другий

SHKALA-репортаж: як пройшов другий день Форуму з комунікацій соціальних та поведінкових змін у Києві

31 травня. 54 спікери. 460 представників українських НГО. 9 годин корисної інформації. Представлення зі сцени 6 найкращих кейсів, трендів та досліджень у комунікаціях для соціальних змін. Як пройшов другий день Форуму з комунікацій для соціальних та поведінкових змін SHKALA — у нашому репортажі з ключовими інсайтами від спікерів. Вчора ми писали про те, як пройшов перший день Форуму.

Marketing Media Review
Печатное издание MMR — лучший офлайн-канал украинского маркетолога. Обновленный сайт MMR.ua — быстрорастущий проект с исключительной аудиторией профессионалов

Напутньою промовою відкрив другий день Форуму консультант з питань молодіжного співробітництва та партнерства для U-Report Україна та ЮНІСЕФ Ричард Герц: 


Молодь потрібно активізувати, щоб вона брала на себе відповідальність. Але, з іншого боку, вона цього не хоче. 

Якщо зараз наша молодь буде пасивна і не залучена, через декілька років будуть виникати дуже неякісні процеси у суспільстві, люди не захочуть брати відповідальність на себе.

Радниця, керівниця комунікаційної команди Офісу віце-прем’єр-міністра з питань європейської та євроатлантичної інтеграції України Олена Конопля: 


Як комунікувати зрозуміло і цікаво? Найголовніше — знайти людський меседж, який людину зачепить: цікаво, корисно, про людину. 

Як краще комунікувати на складні теми?

  1. З’ясувати, яка користь з цього людям.
  2. Пов’язати цю користь з метою кампанії.
  3. Не боятися брати нові/нестандартні матеріали. 
  4. Робити реалістичні і продумані бюджети.

Дивіться на світ ширше!
Станьте експертами для ЗМІ.

Менеджерка проектів ProZorro Наталія Сад: 


Специфіка комунікацій для ProZorro є такою, що склалася історична недовіра українського бізнесу до будь-якої державної установи, і треба її зруйнувати. 

Є два види комунікацій: одно- vs двосторонні комунікації. Двосторонні комунікації дозволяють отримати фідбек. А коли мова йде про фідбек — це ефективний спосіб стати краще. 

До двосторонніх комунікацій належать: 

  • бізнес-сніданки (офлайнові зустрічі з бізнес-аудиторією,такий собі словесний тренер); 
  • амбасадори бренду; 
  • спецпроекти зі ЗМІ. 

Спецпроекти зі ЗМІ: 

  • пропонуємо готову концепцію спецпроекту «під ключ», замість «а давайте щось спільно зробимо, ми ж такі цікаві»; 
  • «продати» ЗМІ спецпроект — це 10-20% успіху;
  • будьте готові стати маленькою редакцією ЗМІ на час реалізації вашого проекту.

Незалежна креативна консультантка, тренерка Проекту ЄС для розвитку громадянського суспільства в Україні Юлія Колесник:


Как провалить коммуникацию? Как провалить кейс? 10 самых действенных советов: 

  1. Усложняйте лексику, не скупитесь на термины. Никаких простых слов! Если можно сделать сложнее, обязательно выберите самое сложное слово. Будьте максимально серьезными, вы же Snickers. 
  2. Делайте красивенько (чтобы все пенсионеры выглядели как шведская пара; если нужно сказать «разворовали деньги», нужно говорить). 
  3. Опирайтесь только на свой богатый опыт, вдохновляйтесь рекламой 16-летней давности. 
  4. Никогда не общайтесь с целевой аудиторией, вам не до того. 
  5. Максимально унижайте несогласных, это поможет переубедить (доказывайте людям, что они не правы, а правы только вы). 
  6. Ни в коем случае не черпайте вдохновение в маркетинге и бизнесе (мы должны писать длинные пресс-релизы без структуры). 
  7. Работа с детьми? Сделайте конкурс рисунка, они же дети (да, просто запомните: дети=рисунок). 
  8. И вообще, больше штампов! Не скупитесь на штампы! 
  9. Используйте пианино во всех своих кейсах. Это самый жалостливый инструмент. 
  10. Помните о фразе «Просто у нас к этому еще не готовы». 

Head of Die Kulturträger Кирило Скікевич: 


В маркетинге каждый сезон появляется новое модное слово, новая модная концепция. 

Украина в данный момент представляет собой полотно, которое рвется во всех точках. 

Есть несколько поколений, которые и пяти лет не прожили без изменений, потому что страна очень нестабильна. 

В некоторых аудиториях мужчины могут заплакать и любят сладкое. Главное, что мы меняемся. 

Менеджер з комунікацій Представництва ЄС в Україні Марті Луцар: 


У комунікаціях велике значення має командна робота. Треба ЇЇ культивувати у вашій організації. Гарна комунікація — це результат спільної роботи: що ви доносите, як ви доносите. 

Генеральна директорка Red Bull Ukraine Тетяна Лукинюк: 


Какой бренд выберет поколение Z? Тот, который ориентирован на персонификацию. Какие характеристики важны для бренда или продукта? 

  • Использование видео.
  • Использование селебрити.
  • Персонификация. 

Мечта о лучшем мире встроена в ДНК поколения Z. 

Как быть услышанным поколением Z? 

  • Быть натуральным, естественным.
  • Не быть серьезным.
  • Визуальность — новое поколение реагирует на визуальное гораздо больше, чем на текст.

У Gen Z в обиходе пять экранов. Да, глубина знаний падает, но повышается широта знаний. Этот нюанс распределения внимания нужно учитывать в коммуникации.

Панельна дискусія «Коли знаменитості допомагають, а коли заважають?» за участі правозахисниці, журналістки Єлизавети Кузьменко, менеджерки з комунікацій та адвокасі Фонду ООН у галузі народонаселення Альони Зубченко, засновниці No Waste Service та «Україна без сміття» Євгенії Аратовської та керівниці відділу зовнішніх комунікацій ЮНІСЕФ Україна Ніни Скоропуд:


Знаменитості можуть допомогти поширити аудиторію, вони партнери для адвокації; це люди, котрі мають певний політичний вплив. 

Як синхронізувати цінності з інфлюенсером?
Перш за все треба зрозуміти, чи схожі у вас цінності з інфлюенсером.
Потрібно конкретно специфікувати, наприклад: «Не використовуй мову ненависті!». Потім ви починаєте фоловити людину і дивитись, чи співпадаєте ви по цінностям. 

Советы для эффективной коммуникации со знаменитостями: 

  1. Обращаться к человеку и аргументировать, почему он должен потратить на вас время. 
  2. Прописать алгоритм, что нужно сделать человеку. 

Вдохновение и энтузиазм заметны. Это будет всегда иметь отклик. 

Проектна менеджерка Представництва ЄС в Україні Тетяна Шульга: 


Зміни, які відбулися в секторі культури. Останні роки цей сектор був прекрасним, незважаючи на всі зради та перемоги: виросли видатки, створено «Український фонд розвитку», прийнята стратегія розвитку культури. 

Багато активістів з громадянського суспільства часто підтримують саме бюджетні інституції. 

Зараз донор, уряд і громадські організації говорять однією мовою. 

За рахунок підписання угоди з ЄС всі сторони стали говорити про одне, у нас з’явилася площина, де ми можемо вести діалог.

Панельна дискусія «Досвід агенцій в роботі з громадськими організаціями» за участі засновника і СEO Skykillers Юрія Качкарди, партнерки PlusOne Маргарити Клещаєвої, керівниці спецпроектів креативної лабораторії Platformagic та інтернет-журналу Платформа Юлії Саліженко та креативної директорки Vandog Agency Ірини Метньової. Модераторкою дискусії виступила Анна Суходольська:


«Кроме того, что мы видим, как вырос уровень социальных организаций, вырос и спрос на них», — Юлия Салиженко. 

«Лучше с самого начала сделать качественную коммуникацию, чем потом пожинать плоды некачественной», — Ирина Метнева.

Мифы о работе с некоммерческим сектором: 

  1. У НГО усложненная процедура деловедения, но по нашему опыту у НГО такая система деловодства, как и у остальных. 
  2. Мы часто слышим: «Вы же только без фанатизма креативьте». Вот эта привычка не таргетировать аудиторию зачастую играет медвежью услугу с коммуникационщиками. 
  3. Агентства все хотят заработать на социальном секторе. Нет! В агентстве тоже работают люди, которым не все равно, где мы будем жить завтра. 
  4. НГО хочет получить весь креатив бесплатно. Нет, сейчас люди стараются привлечь партнеров, ресурсы, чтобы заплатить агентству. 

Співзасновник ініціативи Доступно.UA Дмитро Щебетюк розповів про комунікації на складні теми на прикладі кейсів:


Мета нашої ініціативи — мотивувати людей до активного життя. 

Важливо завжди мати в своїх командах людей, про яких ви будете говорити. 

Розповідати історії потрібно про себе і такі, які будуть вас торкати. 

Комунікуючи тему людей з інвалідністю, важливо завжди мати людей, про яких ви говорите, у команді, а в ідеалі — коли вони самі говорять.

Расскажите друзьям про новость