На ТОП-7 категорій за кількістю замовлень припадає 81,9% від загальної кількості рекламних постів в телеграм-каналах. Серед найпопулярніших категорій — «ЗМІ», «Мотивація та саморозвиток» і Музика. А на ТОП-7 категорій по обороту реклами припадає 91% від загальної вартості рекламних постів.
В кінці липня 2021 біржа реклами в Telegram Telega.com.ua завершила дослідження «Ринок реклами в українських Telegram-каналах» за другий квартал 2021 року.
Для оцінки ринку були використані дані по 3 091 українським каналам з аудиторією в 25 727 551 підписників. Основна мета дослідження — визначити обсяг і перспективи ринку реклами в українських Телеграм-каналах, використовуючи виключно об’єктивні дані.
ТОП-10 категорій за кількістю замовлень реклами в 2 кварталі 2021 року
- Новини та ЗМI — 40,8%
- Бізнес та стартапи — 29,1%
- Экономiка та фiнанси — 7,6%
- Відпочинок та розваги — 5,1%
- Авто i мото — 3,6%
- Ставки та азартнi iгри — 2,6%
- Гумор та меми — 2,2%
- Музика — 1,7%
- Iнтернет технологii — 1,5%
- Кiно — 1,3%
ТОП-7 категорій по обороту реклами в 2 кварталі 2021 року через біржу Telega
- Новини та ЗМI — (40,8% від загального обсягу)
- Мотивацiя и саморозвиток (9,4%)
- Музика (7,2%)
- Бізнес та стартапи (6,5%)
- Здоров’я та медицина (4,3%)
- Подорожi та Туризм(2,9%)
- Наука та технології -2,9%
Автори дослідження ринку реклами в українських Telegram-каналах у 2021 р.
- Дмитро Корнілов, д. е. н., проф.;
- Михайло Райцин, фаундер (засновник) Telega;
- Дмитро Зайцев, к. е. н., візіонер сервісу Telega.in, ведучий активний піар;
- Андрій Свириденко, керівник відділу аналітики Telega;
- Люман Сейдаметов, аналітик Telega
Методика оцінки обсягу ринку реклами в українських Телеграм-каналах
1. Сформовано ТОП-50 українських каналів за кількістю активної аудиторії (кількістю переглядів), в яких були рекламні пости. В якості основного джерела використовувалися дані ресурсу https://telega.com.ua «Сервіс для реклами вашого бізнесу в Telegram каналах», а також інформація з ресурсу https://telemetr.me (дані за 2 кварталі 2021 року).
2. Розрахований обсяг реклами в ТОП-50 українських каналів за 3 місяці (помножили вартість рекламного поста на їх кількість для кожного каналу з ТОП-50).
3. Побудовано діаграму Парето для ТОП-50 українських каналів і розглянуто розподіл вартості реклами в каналах.
4. Проведено оцінку частки вибірки (ТОП-50) аналізованих каналів.
5. Проаналізовано залежність вартості реклами в каналах від переглядів у досліджуваній вибірці (ТОП-50).
6. Визначено загальну кількість переглядів у всіх українських каналах за даними аналізованих джерел за 3 місяці.
7. Зроблено оцінку обсягу ринку реклами в українських Телеграм-каналах на основі лінійної та нелінійної залежності від кількості переглядів за 3 місяці, тобто визначено максимальне та мінімальне (розрахункове) значення.
8. Зроблено оцінку обсягу ринку реклами в українських Телеграм-каналах за рік.
9. Сформульовані фактори, що впливають на утворення похибок і припущень.
Висновки дослідження
На 3 091 українських каналів припадає 25 727 551 підписників, 4 821 372 переглядів (активної аудиторії), середній ER дорівнює 4 821 372. Ці показники забезпечили приплив реклами на суму близько 23,9 млн. Грн. / За 2-ий квартал 2021 року або при перерахунку на рік близько 95,6 млн грн / рік по категорії «Українські канали».
За даними ресурсу https://telega.com.ua/analytics/themes/ середні розцінки за рекламу в українських Телеграм-каналах на 1.07.2021 виходячи з переглядів представлені в таблиці.
ТЕМАТИКА | CPM* | ERR** | ЗАГАЛЬНА КІЛЬКІСТЬ КАНАЛІВ В КАТЕГОРІЇ |
Авто і мото | 198 ₴ | 26.59% | 45 |
Бізнес та підприємництво | 540 ₴ | 24.39% | 78 |
Відпочинок та розваги | 96 ₴ | 43.71% | 84 |
Гумор та меми | 44 ₴ | 37.23% | 3 |
Здоров’я та медицина | 105 ₴ | 32.04% | 26 |
Інше | 431 ₴ | 3.40% | 206 |
Мотивація та саморозвиток | 170 ₴ | 19.86% | 49 |
Музика | 363 ₴ | 13.26% | 56 |
Новини та ЗМІ | 295 ₴ | 20.45% | 307 |
Освіта | 129 ₴ | 27.67% | 266 |
Подорожі та туризм | 158 ₴ | 20.20% | 57 |
* CPM — вартість 1000 переглядів в категорії в грн (дані за цим показником регулярно оновлюються на основі даних за заявками на рекламу).
** ERR — середній рівень залученості в категорії (розраховується як відношення переглядів до загального пiдписників).Більшість каналів в категоріях ЗМІ, Інтернет, Маркетинг, Відпочинок і Розваги, Робота, Криптовалюта, Юриспруденція, а також Авторські блоги, Бізнес і Фінанси виставляють більш високі розцінки за розміщення рекламних постів. Актуальні значення CPM для кожної категорії щомісяця оновлюються.