8 грудня в київському івент-просторі PMHUB відбулась онлайн-конференція CASES: Marketing, Strategy & PR. Конференція тривала 10 годин і фактично перетворилась на маркетингово-комунікаційний марафон. В цьому матеріалі ми зібрали ключову інформацію про те, якою була CASES: Marketing, Strategy & PR, та про що говорили спікери. Партнери CASES: Marketing, Strategy & PR — Parimatch Tech, First Cambridge Education Centre, AB InBev Efes Ukraine, Fintellect.
Конференція в цифрах
- Конференція тривала 10 годин, без обідньої перерви та кава-брейків.
- Захід мав понад 500 активацій доступу, при цьому часто конференцію дивились цілими командами.
- До трансляції підключались з усієї України: найбільше глядачів було з Києва, Харкова та Львова.
В цілому у програмі CASES: Marketing, Strategy & PR взяли участь 18 команд: як креативні бізнеси, так і представники компаній та брендів. Серед них — Banda, MEGOGO, Vintage Web Production, FFFACE.ME, Galagan, Be—it Agency, Philips, COMFY, Parimatch Tech, Wishnia Agency, Havas Village Ukraine, DOC.ua, Work.ua, Ольшанський та Партнери, GRAPE, Sasquatch Digital, League Design Agency та iden.team.
10 інсайтів конференції
Зібрати всі інсайти з 10 годин доповідей на конференції — це, звісно, марна справа. Але ми підібрали декілька інсайтів, що можуть бути для вас цікавими.
Побудова репутації та взаємодії з медіа — це системна і кропітка робота
Значна частина спікерів конференції згадувала, що до роботи з медіа слід підходити послідовно і системно.
Відповідно до доповіді Анни Юдіної, директорки з PR, комунікацій та контенту DOC.UA, важливо, щоб команда мала чітко визначені матриці компетенцій, а кожен експерт команди був задіяний в створенні комунікаційних матеріалів у відповідності до цих матриць (наприклад, СЕО — може говорити про бізнес, маркетинговий директор — про комунікації, голова R&D відділу — про технології). При цьому, щоб завоювати довіру аудиторії та медіа, корисно писати блоги для медіа (в ці розділи часто не складно потрапити безкоштовно).
Заходи як окремий канал комунікації
Work.ua системно підтримує різноманітні заходи. Каріне Макіян, PR-менеджерка платформи, розповіла, що Work.ua розглядає спонсорство, як інструмент PR та популяризації бренду.
Зокрема, це дозволяє на різний та широкий загал транслювати місію бренду, формувати його сприйняття та розвивати власну аудиторію. Work.ua зазначають, що у кожному партнерстві важливо чітко розуміти цільову аудиторію заходу, які зусилля та ресурси будуть інвестовані, і що планує та де-факто отримує бренд від партнерства.
За 2021 рік Work.ua підтримали понад 376 заходів, хоча ставили план у 275.
Найкоротший шлях до медіа — потужний і актуальний інфопривід
Щоб забезпечити згадки дорожньо-будівельної групи компаній RDS, Havas Village Ukraine пішла на нестандартний крок: створила гастрогід крафтових фермерств з усієї України, що включав і онлайн-гастрокарту, книжкове видання і подарункові набори гастромандрівника для блогерів, журналістів, бізнес- та державних структур. Про це розповіла Марина Закарлюка, Project Leader з Havas Village Ukraine.
Влучання в додатковий інфопривід (30-ту річниця незалежності України), проєкт отримав 450+ публікацій в соцмережах та медіа, 4 ефіри на радіо та 5 ефірів та сюжетів на ТБ, про нього зробили подкаст «Дороги гурманів» на НВ. Значна частина цих проявів була безкоштовною.
Magic гантеля, замість магічної пігулки
Дмитро Корнілов, CEO та співзасновник FFFACE.ME, зазначає, що часто бренди та креативні бізнеси намагаються знайти просту відповідь на питання того, як зробити ефективну комунікацію — таку собі магічну пігулку.
Але замість цього він пропонує використовувати magic гантелю від FFFACE.ME: шість підходів від дослідження до якісного і комплексного втілення.
Креативність = Ефективність, а емоційна комунікація продає краще
Микита Трегуб, старший стратег в Banda, та Ярослав Чепурняк, Head of Brand content and Creative в COMFY, відзначили важливість креативного підходу в створенні комунікації.
Микита показав це на прикладах нещодавніх кампаній для AUTO.RIA. Формально, комунікацій будувалась навколо раціональної ідеї — додати в платформу можливість бачити відгуки про пропозиції. Але розказана вона була емоційно, через людей і типові ситуації, з якими стикаються ті, хто купує авто.
Ярослав Чепурняк розповів, як бізнес-новація Comfy — нові магазини, — була показана через емоційну кампанію про ліниві дупці.
Роль залучення інфлюєнсерів в поширення комунікації зростає
Буквально в кожній доповіді, що стосувалась комунікацій, згадувалась взаємодія з інфлюєнсерами, як окремий вагомий канал взаємодії з аудиторією, що допомагає суттєво поширити інформацію про продукт чи сервіс. Про це, зокрема, говорили і Марина Закарлюка, Project Leader в Havas Village Ukraine, яким інфлюєнсери допомогли із поширенням інформації про гастротур, і Леся Боровська, Senior Account Manager в Be—it Agency, та Катерина Ковтун, Senior Marketing Specialist в Philips Ukraine, для яких інфлюєнсери створювали окремий рекламний контент.
@skuratof Даже игрушечный экскаватор справляется с бритьем, ведь Philips One Blade бреет волосы, а не лицо! #прикол #радиоуправляемый #экскаватор #игрушка
♬ STAY — The Kid LAROI & Justin Bieber
Творчі колаборації, як спосіб розширення аудиторії та створення крутих продуктів
Валерія Толочина, маркетинг-директорка MEGOGO, розповідала про колаборації бренду з артистами та музикантами для створення аудіопродуктів на платформі.
Такі продукти є цінністю і самі собою, і інфоприводом, і способом залучити аудиторію артистів. Також про творчі колаборації, як спосіб створювати нові продукти і інфоприводи, говорив Дмитро Корнілов з FFFACE.ME. Їхня агенція взаємодіяла з AR-художниками, і за рахунок комплексного підходу отримала Best Fashion Awards (щорічна нагорода за визначні досягнення в галузі модної індустрії України).
Діджиталізація, як рятівне коло
В період пандемії значна частина ресторанів зіштовхнулась з фактичною неможливістю нормально працювати. Щоб залишатись на плаву, вони змушені були переходити на доставку товарів, але частина працівників цих закладів фактично опинилась у підвішеному становищі.
Євгеній Кудрявченко, CEO Vintage Web Production, розповів, як завдяки засобам цифровізації, Vintage допомогла ресторану «Чорноморка» перетворитись на онлайн-ресторан, в якому замовники могли спілкуватись через інтерфейс з офіціантами ресторану, і віртуально переноситись в ресторан. Це допомогло ресторану не лише отримати в п’ять разів більше замовлень від мінімально необхідної кількості, але й отримати додаткові переваги за рахунок публікацій в медіа про перший онлайн-ресторан України.
Внутрішня комунікація в бренді також потребує кропіткого пропрацювання
Зі зростанням команди, в компанії з часом виникає додаткова аудиторія: власне, своя команда. Фахівці повинні бути в курсі ключових подій, отримувати актуальну інформацію про діяльність компанії, розуміти її філософію і цінності. При цьому, в сучасному світі каналів комунікації є багато: соцмережі, імейли, месенджери тощо. Про те, як її вибудувати, розповіла Дар’я Ісакова, директорка з комунікацій Parimatch Tech.
Щоб зробити внутрішню комунікацію системною, команда побудувала корпоративний онлайн-портал, при цьому від месенджерів та соцмереж відмовились, щоб забезпечити людям простір для особистого спілкування.
За рахунок самої лише правильної комунікації в медіа та соцмережах агенція може повністю перейти на роботу з вхідними зверненнями
Цьому була присвячена доповідь Анастасії Мацуги, нью-бізнес менеджерки Sasquatch Digital. Вона поділилась практиками компанії, що допомагають через публікації в медіа та на своїх сторінках в соцмережах по суті вибудовувати і бренд працедавця, і канали продажів. Як приклад, огляди соцмереж представників окремої галузі системно приводять до компанії нових замовників.
Запис конференції вже доступний
Запис конференції вже доступний на платформі CASES.