15 Янв 2021, 14:01

Звіт організації Full Fact: виклики онлайн-фактчекінгу

Full Fact, незалежна британська благодійна організація, яка є партнером Facebook з фактчекінгу, провела дослідження щодо основних викликів, з якими стикаються експерти з фактчекінгу по всьому світу під час пошуку та перевірки на достовірність інформації в Інтернеті.

Опублікований звіт «Виклики онлайн-фактчекінгу: як технології можуть (і не можуть) допомогти» базується на результатах інтерв’ю, проведених з дев’ятнадцятьма експертами з фактчекінгу по всьому світу, та містить ідеї, щоб допомогти вирішити найпоширеніші питання. Особлива увага приділяється партнерству з технологічними та Інтернет-компаніями.

Дізнатися більше інформації та ознайомитися з повним звітом можна ознайомитися тут

3 питання про фактчекінгову програму Facebook 

1. Що таке фактчекінгова програма Facebook? 

  • В окремих країнах ми працюємо з незалежними фактчекінговими організаціями, які перевіряють інформацію на достовірність та відповідно її оцінюють. Це партнери, які сертифіковані незалежною Міжнародною мережею фактчекінгу (International Fact-Checking Network) та мають слідувати її Кодексу фактчекінгу. Такий документ передбачає набір зобов’язань, яких організації повинні дотримуватись, щоб сприяти досконалій перевірці фактів: неупередженість та чесність; прозорість джерел; прозорість фінансування та організації; прозорість методології; відкриті і чесні виправлення.

2. Що трапляється, якщо організація з фактчекінгу оцінює розповідь як недостовірну?

  • Коли організація з фактчекінгу оцінює історію як недостовірну, змінену або частково неправдиву, ми показуємо її нижче в стрічці новин. А в Instagram ускладнюємо пошук, застосовуючи фільтр до розділу «Пошук та огляд» та до хештегів. Така інформація також з’являється у стрічці новин нижче. 
  • Крім цього, контент у Facebook та Instagram, який оцінено як недостовірний або змінений, позначається спеціальною позначкою. Вона допомагає користувачам самостійно вирішувати, що читати, чому довіряти та чим ділитися. Ці відмітки відображаються на недостовірних і змінених фотографій та відео, включно з контентом в Історіях в Instagram, та містять посилання на оцінку фактчекерів. Для контенту, який оцінений як частково недостовірний або як такий, в якому відсутній контекст, ми використовуємо спеціальне, більш прозоре попередження.
  • Сторінки та домени, які неодноразово поширюють недостовірні новини, будуть також менш видимі та не зможуть монетизувати контент і розміщувати рекламу. Крім цього, ми надсилаємо сповіщення користувачам та адміністраторам сторінок, якщо вони намагаються поділитися або раніше ділилися історією, яка була визначена як неправдива.

3. Який вид контенту перевіряється фактчекінговими організаціями?

  • Основна увага цієї фактчекінгової програми зосереджена на виявленні та вирішенні проблем з вірусною дезінформацію, особливо очевидних та безпідставних обманів. Наші партнери з фактчекінгу пріоретизують недостовірну інформацію відповідно до того, наскільки легко довести її фейковість та наскільки вона є актуальною або популярною та важливою для пересічної людини.
  • Фактчекінгові організації можуть аналізувати всі типи контенту, включно з фотографіями та відео. 

Стратегія припинення поширення дезінформації у Facebook

Стратегія, розроблена для припинення поширення дезінформації у Facebook, складається з трьох частин, і фактчекінгова програма є лише однією з них:  

  1. Ми видаляємо облікові записи та контент, що порушують наші Стандарти спільноти, розроблені для підвищення безпеки на платформі.

a. Фейкові облікові записи часто поширюють дезінформацію — лише в 3 кварталі 2020 року ми деактивували 1,3 мільярда таких акаунтів.

б. Ми усуваємо тиск на виборців або будь-яку дезінформацію, яка може спричинити реальне насильство чи заподіяти неминучу шкоду.

  1. Ми зменшуємо розповсюдження контенту, який безпосередньо не порушує Стандарти спільноти, але, має низьку якість. У такому випадку його бачать менше людей.

a. Ми співпрацюємо з 80 фактчекінговими організаціями по всьому світу, які охоплюють понад 60 мов. Коли вони визначають інформацію як недостовірну, ми різко зменшуємо її поширення.

б. Ми також зменшуємо розповсюдження іншого спам-контенту, сенсаційного контенту, такого як клік-бейт (clickbait) або такого, що привертає увагу (engagement bait) та може містити недостовірну інформацію.

  1. Інформуємо людей, надаючи їм більше контексту. Так користувачі можуть самостійно вирішувати, що читати, чому довіряти та чим ділитися.

a. Коли допис оцінений експертом з фактчекінгу як недостовірний, людям, які бачать публікацію, прагнуть нею поділитися нею або вже її поширили, ми показуємо попереджувальні позначки з оцінкою та результатами дослідження.

б. Спеціальна позначка з додатковою інформацією (context button) надає більше деталей про джерела тих матеріалів, які користувачі бачать у стрічці новин. Завдяки їй ми також сповіщаємо, коли новині, якою вони збираються поділитися, вже більше 90 днів.

Корисні посилання

Расскажите друзьям про новость

Новое видео