22 Окт 2020, 15:08

Як підвищити продажі в онлайн: три прості кроки

Або чому споживач сьогодні — це балувана Галя — йому постійно потрібно щось нове

Кількість інформації зростає, швидкість її споживання підвищується, користувач технологічно розвивається із все новими і новими гаджетами, але 90% торгівельних майданчиків, включно із онлайн-магазинами відстають років на п’ять. 

Уявіть, за який час років 100 тому нова ідея досягала масового читача. Місяці, роки, швидше десятиліття? Тому й класики казали: треба йти в народ. Сьогодні завдяки інтернету та гаджетам це все скоротилося до годин, інколи хвилин.

Якщо 10 років тому нормальним часом очікування на завантаження сайту було 3-5 сек, то сьогодні це уже 0,8 сек: кліпнув оком і сайт має завантажитися.

При цьому психологія людини залишається такою ж як і 2 тисячі років тому, а от швидкість суттєво зросла, тому часу на аналіз думки та висновки геть не залишилося — відповідно, рішення сьогодні приймаються інтуїтивно, емоційно. 

Те, що відбувається від моменту початку пошуку до моменту покупки, часто покрито туманом, за визначенням Google — messy middle, тобто хаотична середина. Це не прямий шлях, а стежка манівцями: як часто буває, що ви почали шукати одне, а в результаті купили зовсім інше? Якийсь банер вискочив, побачили відео, вас відволікли, з’явилась інша думка і вуаля: замість намету купили нові навушники 🙂

Увага у сучасного споживача, як у голуба, постійно переключається на щось нове: у вас є секунди, навіть долі секунд, щоб привернути і утримати увагу.

Перше. На своїх сайтах спрощуйте, скорочуйте, виділяйте головне.

Першою робіть мобільну версію, адже вона зараз пріоритетна: 80% користувачів виходять у мережу зі своїх смартфонів. Успішна сторінка повинна завантажуватися до 1 сек, бажано менше секунди. Робіть прості та зрозумілі рекламні матеріали. Зведіть свій шлях до споживача до одного кліку.

Друге, але не менш важливе: спростіть оплату, а саме підключіть зручні для користувачів смартфонів шляхи оплати Google та Apple Pay. 

Дивно, але досі чимало популярних українських онлайн-сервісів не мають зручної та швидкої оплати, а це надважлива складова успішного продажу сьогодні. Часто чую: бізнес в інтернеті не пішов, бо криза, у споживача немає грошей, уряд винен, сусід зурочив, китайці підвели, кіт всю ніч спати не давав, вибори… А те, що сайт завантажувався аж 10 секунд, і на ньому не оновлювався вчасно асортимент, не було зрозумілого опису та фотографій продукту, була довжелезна, як простирадло, форма для заповнення своїх даних і незручні способи оплати, то про це часто замовчують. А це в більшості і є причиною фіаско. Дивіться, у переважної більшості споживачів є смартфони, і безконтактні пластикові картки (їх кількість зростає щороку на 20%). А скільки сайтів надають можливість сплатити через Apple Pay чи Google Pay? Не так багато, далеко не половина, і навіть не третина. 

Подайте зрозуміло і помітно продукт і спростіть шлях до оплати і саму оплату, це 90% успіху в час, коли у вас уже і так є прямий доступ до споживача без посередників. Найперше, що радять фахівці для е-комерції, — просто з’явитися перед очима споживача у правильний момент. Це вже половина успіху, а далі — справа техніки не втратити увагу голуба 🙂 Тому, якщо ви ще цього не зробили, налаштуйте Apple та Google Pay у своєму онлайн-магазині.

Третє. Будьте активними в соцмережах, шерьте ідеї та контент. 

Як я слухав музику в кінці 80-х і на початку 90-х? Купував касету і переписував свіжі альбоми у друзів чи на студіях. Новий альбом Metallica чи RHCP міг найшвидше досягнути мене за кілька тижнів, можливо, за місяць. Коли у кінці 80-х у мене з’явився перший касетний плеєр, це був якийсь космічний апарат, який давав неймовірну свободу. Але я був одним з небагатьох щасливців, і мій плеєр був розміром із добрячу цеглину і умів тільки одне: програвати касети в одному напрямку.

Сьогодні більше 60% українців мають смартфони, а серед молоді ця цифра сягає уже 100%. Кожен із цих пристроїв підключений до інтернету і має дуже широкі можливості переглядати та продукувати контент: чіткі екрани, купу датчиків і камер на рівні професійних, якісні мікрофони — це фактично все мультимедіа у вашій кишені, яке вам може бути потрібно! Але ці гаджети треба наповнювати контентом. І чим більше, тим краще. Один із небагатьох сегментів, який активно зростає у 2020 — це стрімінгові сервіси музики та відео (Spotify, Netflix, Apple, Google Music). Виконавець на цих платформах має можливість відразу отримати мільйонну аудиторію і стати популярним за лічені години/дні. Споживач сьогодні — це балувана Галя, якому потрібно постійно щось нове, тому чекати кілька років чи місяців, як раніше, він уже не готовий. І тим більше він не готовий тратити багато часу на пошук чогось в інтернеті: все завжди має бути під рукою, звідси і така популярність мобільних додатків та месенджерів.

Користувачі хочуть мати все й одразу, тому Netflix викладає серіали сезонами, а не серійно. 

Я часто чую від знайомих бізнесменів: я не по соцмережах, мене там нема. Ну, вибачте, сьогодні соцмережі це наша реальність. Якщо вас там нема, то вас нема взагалі. Світу потрібен контент, багато контенту!

Тому використовуйте для поширення свого матеріалу максимальну кількість популярних платформ, включаючи месенджери.

Навіть якщо вам особисто якийсь сервіс не подобається, це не означає, що там немає ваших споживачів. Діліть свій контент на серії, адаптуйте, форматуйте так, щоб він був доступним всюди у зручному для цього моменту форматі. Ви маєте бути всюди і під якомога ширшу аудиторію.

Ще один момент — це якість: останній тренд у пошуку в Google — це падіння слова «найдешевший» і зростання слова «найкращий».

А тепер візьміть і зробіть це! Бо всі читають, а роблять одиниці 🙂

Кавер: Unsplash
Гифки: GIPHY



Расскажите друзьям про новость

Новое видео