Нещодавно МАМІ підбили підсумки XIV рейтингу агентств маркетингових сервісів згідно доходів. Як було зазначено, список агентств-учасників та навіть склад груп суттєво не змінилися, ми нікого не втратили, зберегли ринок та навіть активність. Деякі коливання свідчать про ротацію та сезонні зміни, але стратегічний розклад сил суттєво не змінився.
І це дивує. Адже під час світової пандемії, коли навіть бізнес-гіганти скорочують свої представництва, ми – вижили. Наша галузь маркетингових сервісів, яка так залежить від державних рішень, ринкових обмежень, споживацьких настроїв, — живе, працює, та розвивається!
«Як вам це вдалося?» — запитали ми у лідерів рейтингу. Сподіваємось, їх відповіді та інсайти будуть у нагоді всім, хто прагне успіху.
Adsapience
Досвід команди – з 2000 р. Незалежна агенція – з 2017. Перше місце у рейтингу.
Ваша компанія розпочала «нове життя» як окрема агенція у 2017. Але ж, останні чотири роки – це постійні випробування, зміни та форс-мажори. Що, однак, не завадило вам бути у лідерах галузі. Як сувора реальність останніх років вплинула на команду та інструменти, які ви пропонуєте клієнтам?
Ми щорічно переглядаємо наші підходи та фокуси на стратегічній сесії, і це чудова можливість для синхронізації команди. За наявності спільного та чіткого плану дій випробування та форс-мажори відчуваються не так гостро. Головне — своєчасно відреагувати на проблему та впевнитися, що всі учасники готові до змін.
Ключовий момент — пам’ятати про те, що нами рухає. Цікаво, що цінності агенції, визначені ще на першій стратегічній сесії — емоції, амбіції, креатив, драйв та антихрупкість — ще більше закріпили свої позиції у період віддаленої роботи. Круто, коли у загальній нестабільності є непорушні речі, що дають нам мотивацію і сили стояти впевнено.
Digital Chain
Міжнародна агенція, створена у 2017. Друга позиція у рейтингу.
Специфіка вашого агентства — це повна диджиталізація бізнес-комунікацій з клієнтами та командою з моменту заснування компанії. Цей інструмент дозволив вам активно працювати глобально, без перешкод та кордонів. Але наша галузь прийшла до цієї реальності вимушено два роки тому. Чи відчуваєте ви налагоджену технологію онлайн-спілкування з 2017 року як перевагу? Які ще секрети дозволили вам бути у числі перших?
Швидкість і зручність — це основні крос-індустріальні тренди сьогоднішньої реальності. Я б навіть сказав, вже радше не тренд, а умова виживання. Трендом це було якраз тоді, коли агенція починала свій шлях. Сьогодні, якщо ти не швидкий і не зручний, ти програв. А бути онлайн — це якраз про швидкість і зручність для усіх учасників процесу. Тож, налагоджена диджиталізація — це потужна перевага DC перед гравцями, які почали впроваджувати онлайн лише тоді, коли до цього їх змусили обставини.
Агенція завжди була на передовій, не стільки вчасно підхоплюючи нові тренди, скільки передбачаючи їх. І ми продовжуємо це робити. Так, минулого року DC з рядом інших компаній утворили холдингову структуру mr.fish, щоб посилити свою спеціалізацію в iGaming-напрямку, та зібрати найефективнішу в світі екосистему залучення гравців. Для ринку це був дещо неочікуваний крок, проте зсередини — цілком логічний, в дусі передбачення трендів. Зараз ми знову змінюємось, переходимо від холдингової структури до єдиної компанії mr.fish, в якій буде багато сервісних напрямків. І цей процес теж про швидкість та зручність, передбачення того, що буде актуально в умовному ринковому “завтра”.
Havas Engage
На ринку з 2004 року. Третя позиція у рейтингу.
Які принципово нові, неординарні кроки вам довелося зробити за останніх два роки, щоб впевнено триматися в лідерах?
Наша агенція Havas Engage ще до пандемії завжди йшла вперед, роблячи більше та виходячи за рамки стандартів і послуг BTL-агентств. З настанням коронакризи ми не зупинилися, й досі продовжуємо рухатись впевнено, щодня генеруючи нові ідеї та втілюючи їх у життя. За останній рік ми пройшли суттєву трансформацію та розширили спектр послуг. Ми активно беремо участь у тендерах і завжди пропонуємо більше, виходячи за рамки брифу. Як результат, за останній період наша команда відзняла декілька відео роликів й навіть документальний фільм для Mitsubishi Motors в Україні з амбасадором бренду — дворазовою чемпіонкою світу Дар’єю Білодід. Також ми зміцнили агентську експертизу в диджиталі та інфлюенс-маркетингу. Наразі, ми створюємо багатоканальні інтегровані кампанії для досягнення кращих результатів у проєктах наших замовників.
All Motion Group
На ринку з 2004 року. Четверте місце у рейтингу.
Як змінилися очікування та вимоги рекламодавців за останні два роки? Адже рекламна реальність змінилася, споживачі та їхня поведінка також. Як на це відреагували ваші клієнти?
Рекламодавці приділили більше уваги диджитал каналу, його зростання прискорилося під час пандемії.
Поняття «річне планування» стало відносним, рішення по маркетинговим активаціям приймаються у реальному часі, по ситуації.
Від агенцій вимагається гнучкість та швидкість. Коли багато проєктів залежить від зовнішніх обставин, важливо, щоб ми були спроможні знаходити рішення і відповіді на всі проблеми. Сьогодні нам треба першими отримати перепустки у транспорт для мерчендайзерів, завтра — перенести домовленості з артистами на іншу дату, післязавтра — перетворити офлайн
1-2-1 у віртуальне промо без зниження показників ефективності.
Загалом зараз час, коли треба постійно моніторити ситуацію по кожному ринку, звертати увагу на деталі, щоб знаходити кращі маркетингові рішення і допомагати клієнтам виконувати їх цілі.
З приводу зміни позиції у рейтингу я матюкнулась, коли побачила АМ і Хавас на одну сходинку нижче. А коли прочитала, що на другому місці з‘явилося нове агентство з новими клієнтами, — зраділа! Це означає, що не ми втратили об‘єм, а наша індустрія отримала нові проєкти, задачі і гроші. Криза зменшила цифри на нашому ринку, але ніяк не вплинула на наш настрій і профітабельне мислення. Українські агенції роблять круті проєкти світового рівня за менший час і з меншими витратами. І ніяка пандемія не зупинить нас!
Prospects Ukraine
На ринку з 1997 року. П’ята позиція у рейтингу
Ваша компанія відома у галузі як агентство, яке вивчає поведінкові тренди та використовує ці знання у кампаніях. Які «відкриття» у звичному маркетинговому середовищі ви помітили в останні два роки? Які, у відповідь на ці зміни, інструменти ви використовували, щоб керувати комунікацією та ефективністю?
За останні два роки на поведінку споживачів істотно вплинув процес глобальної диджиталізаціі, а також пандемія з організацією віддалених робочих місць. Отже, онлайн комунікація стала необхідністю. Компанії, що зробили ставку на розвиток дистанційного обслуговування, зіткнулися зі зростанням клієнтської бази в онлайн каналах, і інвестували кошти у підтримку стабільності і якості послуг.
За ці два роки змінилась поведінка споживача. Люди звикли до спілкування з брендом в онлайн каналі, перевагу отримують компанії, які забезпечили безшовний клієнтський досвід, подолали бар’єри споживача до послуги або продукту. Компанії все більше звертають увагу на історію споживання і вподобання клієнтів, щоб передбачити їх очікування і наблизити покупця до здійснення як раціональної, так і емоційної покупки.
Всі ці підходи можливі завдяки наявності інструментів управління взаємовідносинами з клієнтами. Від CRM платформ, інструментів омніканальних комунікацій, структурованої бази даних, сучасних підходів в управлінні цими даними, до онлайн моніторингу ефективності комунікацій і маркетингових промо з застосуванням дашбордів. Усі ці технології допомагають власникам бізнесу і маркетинговим директорам приймати правильні управлінські рішення і рухатися назустріч споживачеві.