22 Апр 2020, 07:00

Як епідемія COVID-19 вплинула на поведінку інтернет-аудиторії

Від «де купити захисну медичну маску та антисептик?» до «як зняти гель-лак в домашніх умовах?», або як змінюється поведінка аудиторії протягом карантину.

У багатьох країнах карантин триває вже другий місяць, люди ізольовані у власних квартирах, а онлайн поглинає дедалі більшу частину життя. Як водночас змінювалися настрої та потреби аудиторії, що було важливим на початку карантину, що втратило актуальність, а які звички залишаться й після повернення в офлайн, — в усьому цьому розбиралася Ірина Грицаєнко, СОО Soda. 

Глобальні тренди:

  • Найбільшого падіння зазнали сфери туризму, авіа, оренди авто. Зниження онлайн-попиту в них у другій половині березня сягало 30-40%.
  • На 8,2% збільшилась активність користувачів у соціальних мережах.
  • Майже на 10% зріс трафік на стрімінгових ресурсах. А Netflix та YouTube навіть знизили якість відео від HD до стандартного, щоб не перенавантажувати інтернет-мережі (за даними bloomberg).
  • На 6% зросла активність у сегменті громадського харчування та доставці.
  • На 20% зріс інтерес до інформації в сфері державного управління, проте далі тенденція різко пішла на спад.
  • Інтерес до новинних та медіаресурсів аналогічно зріс на майже 6% на початку впровадження карантинних заходів, а далі повернувся на попередні позиції.

На графіку нижче показана статистика зміни запитів у період 23-27 березня, а також в цілому за останній місяць. Ми бачимо кардинальну  зміну активності абсолютно у всіх секторах.

Чому так відбувається і що це значить?

  • У перші тижні карантину мало хто намагався забронювати готель для найближчої відпустки чи думав про придбання нової пари туфель онлайн. Проте кожному було важливо зрозуміти, яка ситуація у світі з коронавірусом, які рішення приймає уряд, як це вплине на життя у найближчі тижні, місяць, чи варто скуповувати місячний запас продуктів та забарикадовувати вхід до квартири.
  • У міру задоволення базових потреб (за Маслоу) аудиторія адаптує умови до звичного життя. З’являється попит на заняття спортом онлайн, навчання онлайн, салону краси онлайн, їжу з улюбленого ресторану, а хтось вже починає попередній пошук авіаквитків та букінг готелей на осінньо-зимовий період, особливо за умови безкоштовного скасування.
  • Онлайн-характер споживання протягом кількох місяців вплине на формування нових звичок, тому навіть з виходом в офлайн для багатьох компаній взаємодія з клієнтами онлайн залишатиметься пріоритетним напрямком.

Особливості УАнету

  • Трафік в УАнеті зріс на 30% в період карантину, що зафіксували національні оператори.
  • Сайти-лідери за охопленням — це традиційно Google, YouТube, Facebook, але варто розуміти, що частота їх використання збільшилась.
  • Також, за результатами дослідження TNS Ukraine, збільшилося охоплення на освітніх та новинних ресурсах, Telegram стали частіше використовувати з десктопу, збільшилася частота відвідування Pornhub. Детальніше тут.
  • Глобальні тендеції поведінки аудиторії повторюються і в Україні.
  • Варто звернути увагу, що частина загальних запитів за категорією пішла на спад, але попит на окремі бренди зріс. Це можна побачити на графіках Google Trends за інтересом до доставки продуктів та інтересом до бренда Glovo. Користувачі обирають бренди-улюбленці і користуються ними і далі.

Аудиторія повертається до звичного ритму життя, адаптує свої звички до онлайн-формату: онлайн-кінотеатр і музей, спорт онлайн, онлайн-уроки та вебінари, онлайн-ресторан. Ті компанії, що зможуть краще задовольнити потребу своєї аудиторії новим способом, зможуть не лише здобути лояльність постійних клієнтів, а й вийти з карантину зі значним поповненням клієнтської бази. А для цього потрібно відпрацьовувати якість продукту і сервісу, максимально активізувати маркетинг і PR. Тому добре подумайте, перш ніж просто зменшувати ваші рекламні бюджети.

Расскажите друзьям про новость

Новое видео