Відкритий лист до мера Києва
Працівники ринку зовнішньої реклами в місті Києві опинилися сьогодні у найскрутнішому становищі з 1998 року, і найближчим часом будуть вимушені боротися за виживання. Причиною цього стали кризові явища в економіці, посилені низкою законодавчих обмежень.
Так, значного удару по рекламному ринку завдала економічна рецесія, різкі зміни валютних курсів, швидкі темпи інфляції. Це призвело, з одного боку, до різкого зменшення рекламних бюджетів, численних відмов від затверджених на наступний рік програм та контрактів, припинення інвестицій в галузь. З іншого боку – до збільшення рівня самоокупності цього виду реклами: зростає ціна на папір, на бензин, зростають виплати працівникам.
Всі ці явища стали актуальними для галузі вже з листопада 2008 року, і протягом найближчих місяців ситуація лише погіршуватиметься. Так, вже в грудні минулого року ми зафіксували зайнятість на рівні 25-30%, а січень і лютий поставили компанії перед фактом 10% зайнятості. У операторів немає грошей навіть на розміщення соціальної реклами, через що Асоціація вимушена згорнути низку соціальних проектів.
Додатковим навантаженням на операторів стало підвищення тарифів на розміщення об’єктів зовнішньої реклами (розпорядження КМДА № 1426 від 15.10.08). Протягом останніх двох років показники надходжень від реклами до бюджету складали більше 100 млн. грн., і ми розуміємо необхідність такої політики: в тому числі з цих грошей виплачуються соціальні виплати, працюють комунальні підприємства тощо. Ми завжди були готові йти назустріч міській владі, і підтримували політику збільшення орендної плати відповідно до темпів інфляції.
Однак нинішня ситуація відрізняється від попередніх років – додаткове збільшення тарифів виявилося непосильним тягарем для компаній зовнішньої реклами. На жаль, збереження існуючих розцінок призведе лише до банкрутства компаній, масових неплатежів, і як результат – дефіциту бюджету. Замість того, щоб отримати більше грошей, місто стоїть перед загрозою втрати вже набутих бюджетів.
Компанії-учасники Асоціації не відмовляються від необхідності виконувати зобов’язання перед міським бюджетом. Проте в умовах системної фінансової кризи малий та середній бізнес не в змозі постійно підвищувати рівень відрахувань до бюджету.
Асоціація зовнішньої реклами України просить Вас розглянути можливість зниження на час кризи тарифної ставки плати за використання місць, що перебувають у комунальній власності, для розміщення рекламних засобів до рівня І половини 2006 року. В свою чергу, компанії – члени Асоціації – зобов’язуються вчасно та у повному обсязі розраховуватись з міським бюджетом за надані послуги.
Тільки в цьому випадку міський бюджет зможе уникнути безнадійних боргових зобов’язань та отримати реальні гроші на допомогу соціально незахищених верств населення.
З повагою, Артем Біденко, керівник Асоціації зовнішньої реклами України