17 Июл 2017, 06:30

Уряд накреативив й інновації у кріслах-мішках

Прес-секретар Гройсмана про зміни у прес-службах Кабміну і стратегію «Єдиний голос»

Конрад Бьорд, легендарний піарник, фахівець в галузі урядових комунікацій та один з авторів кампанії GREAT Britain з популяризації можливостей Великобританії у світі, сказав мені: «Коли люди говорять «Уряд», вони не виокремлюють міністерства чи окремих міністрів. Вони мислять узагальнено: кожен успіх чи провал — заслуга всього Уряду».

Дмитро Столярчук
Прес-секретар Прем’єр-міністра України Володимира Гройсмана,
Директор Департаменту інформації та комунікацій з громадськістю Секретаріату КМУ

Той самий «єдиний Уряд», який «за все відповідає»

Кабінет Міністрів — це важка й складна конструкція міністерств, департаментів, управлінь та служб. У кожного своє бачення розвитку і, звісно, свій стиль роботи в комунікаціях. З тих пір, як ми взяли курс на відкритість та публічність, необхідність бути комунікаційно єдиними за стилем, розумінням та месседжами стала більш очевидною. Так ми вирішили розробити нову ефективну модель спілкування з громадою, і восени 2016 року, за підтримки Прем’єр-міністра Володимира Гройсмана, виникла ініціатива, що перетворилася на стратегію «Єдиний голос».

Координація, або як це працює

Ми об’єднали десятки комунікаційних підрозділів міністерств, органів центральної і місцевої влади, щоб спільно збирати, формувати та доносити до всіх зміст урядових реформ. Щотижня Департамент інформації та комунікацій з громадськістю Кабміну (Депком) збирає представників комунікаційних підрозділів на зустріч, під час якої урядові комунікаційники обмінюються інформацією, узгоджують дії в рамках кампаній, аналізують результати попередніх активностей та обговорюють проблеми. На основі інформації від прес-служб міністерств і відомств Депком готує тижневий комунікаційний план Уряду і модерує його виконання.

Case study

Цього року ми спільно провели близько тисячі заходів за участі перших осіб Уряду, міністрів та глав відомств — брифінгів, прес-конференцій, інтерв’ю, теле- і радіоефірів, десятки круглих столів. В рамках ЄГ готується різноманітна інформаційна продукція — інфографіка, презентації, ролики — яку активно розповсюджують через всі можливі інформаційні канали, включно з соціальними мережами. 

Стратегія виправдала себе під час інформаційної кампанії щодо запровадження єдиної ціни на газ та нарахування субсидій «Держава турбується про тебе», кампанії про підвищення розміру мінімальної заробітної плати «Вищі зарплати» та пенсій «Вищі пенсії», кампанії з супроводження розробки і прийняття Державного бюджету на 2017 рік — «Чесний бюджет-2017». 

Ми переконали керівництво Уряду, що комунікації — це не лише сервісна функція, а й управлінська, і має враховуватись під час ухвалення суспільно важливих рішень. Після цього на засідання урядовців почали запрошувати також і прес-секретарів, що допомогло ще ефективніше координувати відомства і роз’яснювати реформи.

Just study

В рамках «Єдиного голосу» відбуваються щотижневі тренінги, семінари і майстер-класи для підвищення «комунікаційної майстерності». Ми використовуємо і формат «внутрішньої школи», коли презентують найбільш вдалі кейси самих прес-служб міністерств, і залучаємо фахівців із неурядових структур, корпоративного сектора та експертного середовища. 

Протягом цього часу у такий собі «лабораторії урядових комунікацій «Єдиного голосу» виступали з тренінгами, лекціями, семінарами західні фахівці офісу урядових комунікацій Великобританії, Представництва Європейського Союзу, фахівці з Канади, експерти міжнародних організацій, амбасадори громадянського суспільства, журналісти, артисти, відомі активісти.
Ми акумулювали вітчизняний і західний досвід успішних кейсів та помилок у сфері урядових комунікацій, зрозуміли, як це працює у західних країнах, і готові застосовувати знання на практиці. 

Ближче до осені плануємо створити формат для навчання фахівців, які хотіли б працювати в прес-службах органів влади, організаціях з супроводу і підтримки реформ чи інших структурах, в тому числі недержавних. Найкращі зможуть пройти стажування в комунікаційних підрозділах Уряду, в тому числі в Депкомі.

Інновації у кріслах-мішках і рух уперед

Підтвердженням того, що ми рухаємося правильним напрямком, став перший Всеукраїнський форум фахівців у сфері урядових комунікацій «#Єдиний голос», який відбувся у червні. Близько 200 комунікаційників з Уряду, Верховної Ради, Адміністрації Президента, центральних та регіональних органів влади, а також журналісти, політики, політологи, представники європейських структур та експертного середовища зустрілися разом і створили спільний дискусійний майданчик. 

Ми заклали «нестандарт» навіть в організації заходу: зібралися в Клубі Кабміну, у сакральному місці всіх великих урядових заходів, але сиділи не на стільцях за масивними переговорними столами, а у зручних різнокольорових кріслах-мішках. На захід зайшов і Прем’єр Володимир Гройсман та наголосив на важливості ефективного діалогу влади з громадянами в процесі державних трансформацій. Так, ми радіємо, що наші ідеї знайшли підтримку і серед експертного середовища, і серед керівництва Кабміну, адже всім зрозуміло: не варто чекати від суспільства якихось реакцій, тим більше схвальних, на події та месседжі, про які люди не знають або не розуміють їх. Ми обрали діалог і рухаємося цим шляхом.

Расскажите друзьям про новость

Новое видео