28 Ноя 2011, 07:03

Урок №4. Six Affordable Strategies to Build a Cash Cow. Part I

MMR совместно с Business Spotlight Ukraine представляет четвертый урок в рамках новой рубрики «A Lesson for a Marketing Person».

Урок №4. Six Affordable Strategies to Build a Cash Cow. Part I

MMR совместно с Business Spotlight Ukraine представляет четвертый урок в рамках новой рубрики «A Lesson for a Marketing Person».

 

adapted from text by Sharron Senter

Having much cash for your small business does not necessarily assure your success. But having very little presents more challenges that develops your ingenuity to increase sales, generate leads and ultimately improve your cash flow. Here are proven low-cost marketing ideas that could help you build your cash cow, while spending very little.

 

1. Get Out and Walk Next time you walk down a street with high foot-traffic, pay attention to storefront windows underutilized. Approach the store owner and offer to pay a small fee to advertise your business in their window. Imagine, you pay $50 per month for a location that costs someone else $2500 a month in rent. This idea also works in reverse. If you’re the store owner with great window visibility, approach other entrepreneurs and offer them an affordable advertising opportunity.

 

2. Special Deal Today Only. The next time business is slow, try sending out an email to your prospect list that reads, «Please call me. I have a special deal I can offer you if you call me today. You’ll be glad you did!» This method really works. Prospects call because of the urgency you create using such a short deadline and to make sure they don’t miss out on a worthy opportunity. Be careful. You’ll lose credibility with your prospects if your offer isn’t aggressive enough, i.e., 10% off won’t cut it!

 

3. Under Your Nose. Are your vendors doing business with you? Why not? Here’s a short list of the prospects you should contact within 48 hours of reading this article, your: accountant, attorney, mechanic, realtor, friends, family, dentist, physician, gynecologist, hairdresser, Mary Kay Consultant, coach, personal trainer, financial advisor, etc. If you and your vendor are not a match, he or she probably knows someone who should be doing business with you. All you have to do is ask your vendor to provide some word-of-mouth about you. At minimum, ask to display your business cards and flyers at their office, or to mention your business in their customer newsletter. Take a moment and make sure people in your immediate circle understand what you’re selling.

 

To be continued

 

VOCABULARY

ingenuity -изобретательность, находчивость

generate leadsгенерировать лиды (лид — отклик на предложение, содержащий контактную информацию

ultimately— в конечном итоге

high foottraffic — высокая посещаемость / пешеходный поток

storefront windowsвыходящие на улицу витрины магазинов

underutilizedне использующийся на все сто

in reverseв обратную сторону

affordableприемлемый (по цене)

urgencyсрочность

10% off wont cut it! — скидка 10 процентов не даст результата!

vendor — продавец; здесь: поставщик услуг

to be a match — подходить, иметь точку соприкосновения

to provide some wordofmouth — дать рекомендации в устной форме, «включить сарафанное радио»

immediate circleблизкий круг общения

 

LANGUAGE POINT

Cash cow или дойная коровамаркетинговый термин, обозначающий направление деятельности или товар с низкими темпами роста и большой долей рынка, которые приносят хороший доход, не требуя больших инвестиционных вложений. Такого плана идиомы нередки в деловой среде.

 

Рассмотрим еще несколько выражений, которые используются для категоризации товаров.

 

dark horse (темная лошадка) или wild cat (дикая кошка) — товар, находящийся в начальной фазе жизненного цикла. Обещает высокие темпы роста, но имеет небольшую долю рынка, требует большого количества средств даже для поддержания своей доли рынка, не говоря уже о ее увеличении, или станет «дойной коровой» или сойдет с дистанции.

 

dog (собака) или lame duck (хромая утка)товар, c низким темпом роста и низкой долей рынка, низкий уровень рентабельности которого говорит о том, что он него нужно избавиться.


i.e. — аббревиатура от латинского id est (то есть). Деловая письменная речь пестрит аббревиатурами латинизмов. Самые популярные из них ‑ e.g. = exempli gratia (например); etc. = et cetera (и так далее).

 

LANGUAGE LEARNING TIP

Находите аналогии. Возьмем слово underutilized недоиспользованный. Приставка under придает словам значение незаконченности, недостаточности или незавершенности. Сравните: underestimated — недооцененный, underdeveloped — недоразвитый, underfunded — с недостаточным финансированием.

 

Exercise

 

Найдите в каждой строке лишнее слово

1

prospect

lead

potential customer

2

cash cow

dark horse

lame duck

3

price

fee

rate

4

newsletter

business card

flyer

5

assure

provide

ensure

 

Расскажите друзьям про новость

Новое видео