06 Фев 2012, 07:07

Урок №13. The World’s Shortest Marketing Plan, Version 2.1

MMR совместно с Business Spotlight Ukraine представляет тринадцатый урок в рамках новой рубрики «A Lesson for a Marketing Person».

Урок №13. The World’s Shortest Marketing Plan, Version 2.1

MMR совместно с Business Spotlight Ukraine представляет тринадцатый урок в рамках новой рубрики «A Lesson for a Marketing Person».

 

blog.guykawasaki.com

 

 

What

Why

When

How

Who

Product

What does the product have to do?

What articulated wants or unarticulated needs does it fill?

What is the window of opportunity?

How will the product fill these wants and needs?

What is our best guess at who is going to buy our product?

Presence

Where in the virtual and physical world do we need to sell our product?

Why will the marketplaces and market spaces distribute our product?

How will our presence change during the lifecycle of our product?

How will we establish and maintain a presence in the important locations?

Who are the decision makers at the marketplaces and market spaces?

Persuasion

What are the social factors in the buying process of our product?

Why will people recommend our product to others?

When can we credibly go after opinion leaders and early adopters?

How do we ensure that comments, rankings, reviews, and counts portray us in a positive way?

Who are the relevant opinion leaders and persuaders? Which communities must we reach?

Preference

How do we enable customers to express their preferences and to personalize what we do?

Why would people take the time and energy to express their preferences?

How will customer preferences change over time?

How do we capture customer preferences? (Customer ratings, transaction history, search behavior, and configuration tools?)

Whose preferences do we care about?

Price

How much do we sell our product for?

Why is this the right price point?

What is our pricing strategy through the lifecycle?

How do we set and reset the price in a world of «perfect information» and dynamic pricing?

Who will demand different price points? Which segments do we care about?

 

VOCABULARY

articulated (needs) [ɑː’tɪkjəleɪtɪd]сформулированный (о потребностях)

fill (needs) — удовлетворять (о потребностях)

lifecycle [laɪf’saɪkl] — жизненный цикл

to capture (preferences) [[‘kæpʧə] — определять/устанавливать (о предпочтениях)

 

LANGUAGE POINT

Window opportunity — данное словосочетание считается идиомой, обозначает возможность что-либо сделать в короткий период времени, по прошествии которого «окно закроется» и возможность перестанет быть таковой.

 

This afternoon, I had a brief window of opportunity when I could discuss this with the boss, but she wasnt receptive.

 

LANGUAGE LEARNING TIP

Обратите внимание на пару слов из текста articulated — unarticulated, в частности на приставку un со значением противоположности/негативности. Она самая распространенная в группе приставок этого типа. Гораздо реже встречаются dis-, in-, non-, il-, im-, ir-. В упражнении проверьте себя, знаете ли вы, с какими из слов они употребляются, такие словообразования нужно просто запомнить.

 

Exercise

 

Придайте ниже приведенным словам противоположное или негативное значение при помощи приставок un-, dis-, in-, non-, il-, im-, ir-.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Расскажите друзьям про новость

Новое видео