17 Сен 2020, 11:31

Циркулярна мода та сучасні технології: на що здатен цей тандем

Дар`я Марусик, очільниця департаменту комунікацій Ukrainian Fashion Week, розказала про унікальну віртуальну платформу обміну одягом

31 серпня в Україні, у межах другого Be Sustainable! Fashion Summit, організованого Ukrainian Fashion Week, вперше було презентовано унікальну віртуальну платформу обміну одягом, де історію кожного продукту та його екологічний слід можна відстежити за допомогою технології Blockchain.

Платформу створено всесвітньо відомими компаніями Global Fashion Exchange та Lablaco, що працюють із fashion-брендами та рітейлерами по всьому світу, впроваджуючи сталі та циркулярні рішення для їхніх бізнесів. Гостям заходу відкрилась унікальна можливість взяти участь у першому «GFX SwapShop on the Blockchain with Swapchain» і протестувати новий глобальний сервіс. Кожен охочий міг принести свої речі на обмін, попередньо зареєструвавшись у The Swapchain, та обміняти їх на інші речі, що були представлені у просторі.

Першими, хто віддав свої речі на розвиток циркулярної моди, стали cпівачка та композиторка, переможниця Євробачення 2016 Джамала, головна редакторка ELLE.UA Соня Забуга, бізнес-леді, меценатка Єлизавета Юрушева, співачка Настя Каменських, співачка, переможниця популярного телепроєкту «Голос країни» Оксана Муха, українська журналістка, телеведуча Кароліна Ашіон, власниця бренду CULTNAKED, інфлуенсерка, fashion-фотографиня Марі Фуртас. 

Одразу після завершення заходу компанії-засновники Lablaco та Global Fashion Exchange надали звіт позитивного впливу обміну речами, що демонструє, яку кількість ресурсів організаторам вдалося зберегти, не створюючи та не купуючи нові продукти. Під час свопу обміняли 91 річ, що дорівнює рециркуляції 389 093 літрів води та збереженню 2130 кг СО2. Наведені показники є досить вагомими, оскільки обмін речами в рамках UFW проходив уперше. 

Для комунікації проєкту та презентації нової платформи в Україні 6 молодих дизайнерів під менторством лондонського sustainable-дизайнера Патріка Макдавелла створили проєкт RE:IMAGINE, в якому переосмислили архівні речі відомих українських брендів.

Дизайнерка бренду CHERESHNIVSKA, Анастасія Розова, переосмислила кімоно від Poustovit. Юлія Постушна створила абсолютно нову річ, залишивши знакові елементи сукні BEVZA. Анастасія Борко працювала із сукнею від Przhonskaya. Соломія Бутковська створила новий образ, переосмисливши Litkovska. Марія Старчак також працювала із сукнею Poustovit. А Олена Лазоренко перетрансформувала Rybalko.

Одразу після презентації «перероджені» сукні, як і речі інфлюенсерів, стали також доступні до обміну у просторі GFX SwapShop.

Безпосередньо сама платформа є ефективним інструментом комунікації. Вона допомагає розширювати ком’юніті та навчати його представників новим навичкам у легкий фановий спосіб. Кожен власник одягу стає частиною історії продукту, поширюючи цим культуру свідомого споживання. До того ж сервіс дає можливість відстежувати позитивний вплив офлайн-заходів з обміну одягом, які досить давно проводяться по всьому світу в різних форматах. Тобто — раніше неможливо було точно сказати, як саме своп-вечірки змінюють екологічну ситуацію у світі. Сьогодні ж завдяки The Swapchain результати обміну можна перевести у цифрові статистичні показники, які потім використовувати у глобальних прогнозах моделей шерінгової економіки.

Вже зараз можна зареєструватися у сервісі та почати завантажувати свій гардероб для обміну, а також досліджувати, які ще функції пропонує платформа, оскільки у планах також і запуск глобального рісейлу одягу.

Кавер: MMR

Расскажите друзьям про новость

Новое видео