22 Июл 2021, 13:26

Тепер «укрпас». Навіщо Центральному автовокзалу новий бренд?

iden.team створила бренд у новій категорії, яка об’єднує мережу автовокзалів та сучасний сервіс онлайн-продажу квитків.

Бренд «укрпас» створили інвестори приватизованого АТ «КиївПасСервіс» для управління автостанційним бізнесом. Компанія керує Центральним автовокзалом, столичними автостанціями «Поділ», «Дарниця», «Полісся», «Південна», «Дачна» та 18 автостанціями у Київській області.

22 липня Центральний автовокзал на Деміївській площі першим презентує оновлений вигляд, брендинг якого створила креативна агенція iden.team. Тепер автовокзал офіційно працюватиме як частина бренду «укрпас», а мета змін — створити новий досвід очікування подорожі, поєднавши сучасний маркетплейс зі зручним сервісом та комфортними умовами.

Максим Скляренко
директор компанії
«укрпас»

Чому такі радикальні зміни? Від нового бренду до реконструкції цілої мережі автовокзалів.

Завдання було амбітним: перетворити Центральний автовокзал на сучасний транспортний хаб.

Не секрет, що Центральний автовокзал до реконструкції викликав у пасажирів не найкращі емоції. Оскільки наша мета — побудувати мережу комфортних автостанцій європейського рівня, ми вирішили створити зручний та безпечний простір для пасажирів і поєднати його з технологічним маркетплейсом із продажу квитків. Це наш пілотний проєкт, на якому ми тестуємо сучасну бізнес-модель, а далі вже вирішуватимемо питання щодо інших автостанцій. Тож завдання було амбітним: перетворити Центральний автовокзал на сучасний транспортний хаб і створити принципово новий бренд, який відображав би наш підхід, турботу про пасажирів та чесну співпрацю із перевізниками.

Олексій Шаров
акаунт-директор
iden.team

З чого все почалося та яке завдання стояло перед командою? 

До нас звернулися, коли реконструкція Центрального автовокзалу вже була на завершальному етапі. А за планом запуску це перший об’єкт у новому вигляді, який стане початком історії новоствореного бренду. Тому ми розуміли, що час, відведений на стратегію та айдентику, напряму залежить від швидкості будівельників 🙂 Весь процес реконструкції спостерігали на власні очі: від реставрації мозаїки до появи перших оновлених кас.

Маша Сенча
креативна директорка
iden.team

З якими складнощами зіштовхнулися при створенні нового бренду? Що стало основою бренд-стратегії? 

«укрпас» повинен об’єднати в собі мережу сучасних автостанцій та зручний онлайн-продаж квитків.

Складність… складність була, як не дивно, у відсутності прямих конкурентів. Я поясню: «укрпас» повинен об’єднати в собі мережу сучасних автостанцій та зручний онлайн-продаж квитків. На сьогодні в Україні немає аналогічних брендів, а це означає, що ми створюємо нову споживчу категорію, тому основна складність криється у простому — потрібно якісно донести до користувача, що ж воно таке, той «укрпас».

Для того, щоб розібратися з категорією, ми досліджували наших конкурентів за окремими напрямками: окремо серед станцій, окремо серед онлайн-платформ із продажів квитків. Сьогодні автобусні перевезення формуються за рахунок або окремих перевізників, умови яких завжди різні, або сервісів, які лише продають квитки. Тобто, обираючи цей вид пересування, не можеш бути впевненим, що ти точно доїдеш куди треба, в яких умовах. Людям недостатньо гарантій.

Саме тому ми обрали акцент на офіційний та надійний сервіс. Тим паче це буде не лише на словах позиціонування, а конкретні дії. Наприклад, можливість забронювати квитки онлайн, а розрахуватися за них уже на станції.

Катя Лебідь
арт-директорка
iden.team

У чому головна ідея айдентики? Які саме зміни відчують на собі відвідувачі вокзалу?

Ми приїздили до будівлі автовокзалу під час будівельних робіт, з цікавістю спостерігали за роботою реставраторів над оригінальними мозаїчними панно та надихалися прагненням зберегти пам’ятку архітектури. Це свого роду втілення sustainable-підходу: не переробити все начисто, а подарувати нове життя. Тоді ж зрозуміли: такий підхід має знайти продовження і в айдентиці бренду. Саме тому неймінг «укрпас» та крила в логотипі.

Навмисно зробили напис маленькими літерами, адже тепер компанія стає ближчою до людей.

Лого створили кирилицею, проте навмисно зробили напис маленькими літерами, адже тепер компанія стає ближчою до людей. Кольори характерні для візерунків на стінах автовокзалу, але тепер яскраві та насичені відтінки. Для комунікації обрали сучасний шрифт Stavok Grotesque українського розробника Івана Цапка. Цей шрифт надзвичайний, зі своїм характером та дуже динамічний. Одним словом, ідеальний для нашого бренду.

Віка Ярошенко
копірайтерка
iden.team

Що транслює меседж оновленого автовокзалу?

Нам потрібно було донести до споживача, що ми не просто продаємо квитки, ми надаємо людям гарантії. Гарантії для тих, хто любить подорожувати автобусом, і для тих, хто обирає автобус як запасний варіант. Важливо було пояснити, з чого саме складається ця нова категорія, і органічно показати основні фішки, які є у нас:

  • «укрпас» — комфортний автовокзал у нас!
  • «укрпас» — зручно купувати онлайн у нас! 
  • «укрпас» — офіційні перевізники у нас! 
  • «укрпас» — сервіс без халеп у нас! 
  • …і кава у нас ☺️

В результаті отримали короткі віршики, які доносять потрібну емоцію «укрпас» та інформацію.

Расскажите друзьям про новость

Новое видео