SMM та ком’юніті маркетинг: головні тренди побудови ком’юніті в соцмережах
18 Мар 2021, 12:00

SMM та ком’юніті маркетинг: головні тренди побудови ком’юніті в соцмережах

Зараз майже всі бренди є в соцмережах. Нікого не здивувати естетичним візуалом та якісним текстом. Що ж тоді привертає увагу аудиторії? Тусовка. Коли аудиторія відчуває активну присутність самого бренду та інших людей в профілі, у неї з’являється бажання приєднатися до цієї тусовки. Так формується ком’юніті, яке всіляко може бенефітувати бренду: стимулювати продажі, розширювати аудиторію та трафік, підвищувати лояльність — але це вже тема для іншої статті. Поки що поговоримо про те, як відносно швидко та безболісно побудувати ком’юніті в соцмережах.

UGC

Дуже сумно дивитися на те, як аудиторія генерує контент, але бренд його не використовує. UGC — це основний показник довіри аудиторії.

UGC допомагає активізувати аудиторію, підняти її рівень довіри та показати, що кожна думка та досвід використання продукту чи послуги враховуються. Don’t ignore UGC. Use it.

Як вам такі ідеї?

  • Регулярна рубрика цікавих історій від підписників
  • Челлендж, який дасть можливість поборотися за участь у новій рекламній кампанії
  • Активація в сторіз (на кшталт «покажіть, що ви бачите у вікні, а ми зробимо репост собі в сторіз»)

Амбасадор 2.0

Амбасадори бренду в соцмережах — інфлюенсери, які користуються товарами бренду та неодноразово з’являються у стрічці профілю. Однак як сформувати за допомогою амбасадора активну спільноту?Необхідно перевести співпрацю з амбасадором на глибший рівень: випускайте спільні колекції, проводьте спільні соціальні акції та дозвольте їм стати частиною вашої команди.

Найяскравіший приклад амбасадорства — співпраця відомої американської блогерки Emma Chambarlain та бренду засобів догляду за шкірою Bad Habit. Емма допомогла новому бренду сформувати ком’юніті завдяки таким чинникам:

  • Спільна історія. Емма як ніхто знає, як це боротися з недоліками шкіри.
  • Спільні цінності. Продукція повністю веганська і cruelty free. Вона призначена для тих, хто не має часу піклуватися про свою шкіру — це збігається з поглядами та ритмом життям інфлюенсера.
  • Амбасадор — частина команди. Інфлюенсер зайняв посаду креативного директора бренду і зараз увесь копірайт створюється Еммою. В соцмережах використовують її TоV.

Тренуємо емпатію

Для того, щоб між брендом і аудиторією утворився зв’язок, він повинен говорити «живою» людською мовою. За дослідженням барометру довіри Edelman, цього хочуть 84% споживачів.

Модерація — найкращий шлях до того, аби побудувати емоційний зв’язок з аудиторією. Намагайтеся відповідати всім — навіть тим, хто просто ставить реакції на сторіз. Читайте кожен коментар та відповідайте на них не тільки емоджі.

Колеги-євангелісти

Починати будувати ком’юніті треба з роботи з тими, хто в ньому вже є. Існують різні варіанти того, як зробити колег євангелістами бренду. Тут вже все залежить від специфіки бренду та фантазії, але є методи, які використовуються найчастіше:

  • Експертні пости; 
  • Опитування в сторіз;
  • Лайви / подкасти / кімната в клабхаус;
  • Ведення акаунту співробітниками компанії;
  • Привітання команди з новими досягненнями та ДР.

В Instagram OMG регулярно публікуються експертні пости. Ми також часто з’являємося у сторіз з бліц-опитуванням, публікуємо добірки книги, додатків та фільмів, які нам сподобалися.

Давайте розглянемо ще один all time favorite кейс Американського музею ковбоїв в Twitter. На час карантину соцмережі музею віддали охоронцю. У них він ділився тим, як проходять його дні у порожньому музеї. Результат вийшов приголомшливий: +270K підписників в Twitter та +50K в Instagram —  і все це без реклами.

Бренд-активізм

Ігнорування брендом глобальних проблем — шлях до смерті. Згідно з SproutSocial, 70% людей хочуть, щоб бізнес ділився своїми думками  щодо соціальних та політичних питань. 

Беріть приклад з компанії Ben & Jerry’s — виробник морозива відкрито заявив про свої політичні погляди. А бренд з виробництва одягу Patagonia провів низку екологічних акцій — чим й ділиться на сторінці в Instagram. Такі акції викликають у ком’юніті повагу та збільшують прив’язаність.

Пісочниця для дорослих

Соцмережі — це дитячі майданчики для дорослих. В них ми спілкуємося та заводимо нових друзів — іноді ними стають бренди. Немов діти досліджуємо нові місця та закликаємо приєднатися до них інших. У 2020 таким місцем був TikTok, а у 2021 — Clubhouse. Брендам залишається лише адаптуватися, а, якщо у них це вийде, вони зможуть привернути увагу більшої кількості людей.  

Расскажите друзьям про новость