04 Мар 2020, 08:36

Smart data, кіберспорт і повернення до реальності

Директор Media First Ukraine Дмитро Мошаров передбачає тренди медіа ринку 2020

З кінця 2019 року можна побачити безліч статей та оглядів, присвячених трендам рекламної індустрії, нових технологій та змінам у поведінці споживачів. Зазвичай, такі огляди присвячені глобальним змінам, і стосуються, в першу чергу, розвинених країн – США, Китаю та/ або європейських ринків.  Але ж, локальні українські медіа та рекламний ринок помітно відрізняються від зазначених вище. Тож, Дмитро Мошаров пропонує роздивитись тренди, що будуть максимально актуальні для України в 2020 році. 

Marketing Media Review
Печатное издание MMR — лучший офлайн-канал украинского маркетолога. Обновленный сайт MMR.ua — быстрорастущий проект с исключительной аудиторией профессионалов

З початку своєї появи людство пройшло кілька переломних точок, які радикально змінили світ навколо. Ці точки – глобальні революції свідомості, сільського господарства, промисловості, науки. І поки ми спостерігаємо за настанням нової інформаційної (або квантової — не важливо, як її назвуть) революції і втіленням в життя нової епохи, показаної в фантастичних фільмах 20 років тому, давайте подивимося на більш прикладні речі.  

Стрімінгове ТВ та VOD

У прямих трансляція класичне ТБ, як і раніше домінує, але потокове мовлення (онлайн-перегляд) набирає силу дуже стрімко. Лише за 2019 рік кількість користувачів IPTV зросла в 2 рази (Nielsen Ukraine).

Майбутнє телебачення (з 2020-го року) буде продовжувати визначатися помітною трансформацією, а саме – в потокові формати та відео з HD-контентом в його основі. Все більше споживачів будуть продовжувати користуватися послугами онлайн ТБ безкоштовно, що фінансується рекламодавцями або за передоплатою. При цьому постійне збільшення кількості доступного контенту може привести до того, що користувач опиниться перед дуже складним вибором, а якість самого контенту не завжди буде високою.

 

E-commerce освоює роботу з контентом

Триватимуть експерименти з новими форматами, спрямованими на розвиток  онлайн-шоппінгу. 

Багато e-commerce брендів за підтримки існуючих і нових платформ, таких як соціальні мережі, ТБ майданчики, відео сервіси, будуть тримати руку на пульсі і намагатись впроваджувати нові технології продажів, будучи все ближче до клієнта і в найбільш нативном для нього оточенні.

Кіберспорт стає мейнстрімом

Віднедавна кіберспортівні турніри обростають все більшою кількістю глядачів (+17% +20% щорічно), надають нові інноваційні медійні можливості для рекламодавців і контент для медіа. Фішка таких турнірів – унікальне поєднання онлайну і реальному житті. 

Повернення до реальності

Останнім часом ми спостерігали досить багато кейсів з демонстрацією крайнощів, коли бренди з тих чи інших причин направляли більшість своїх медійних бюджетів в діджитал. Мабуть, маркетологи почали забувати про існування реального світу, в якому люди все ще дивляться ефірне ТБ, їздять маршрутками, метро або велосипедами, виходять на прогулянки з друзями і тусуються в клубах. Рекламодавці будуть і далі намагатися шукати ідеальний баланс між цифровими технологіями і реальним споживчим досвідом, але тепер пошук цього балансу буде більш обдуманим та зваженим.

Таким чином, незважаючи на ту динаміку, яку демонструє діджитал протягом останніх років, в 2020-2021 ми спостерігатимемо сповільнення динаміки росту інвестицій в онлайн рекламу.

 

Opinion leaders та їх охоплення

Opinion leaders стають все більш звичним каналом для комунікації брендів зі споживачем. Звичним і, тим не менш, не до кінця прозорим. Супутні ризики тепер очевидні: непрозорі метрики, відсутність розуміння кількості ботів в аудиторії інфлюенсерів – все це підриває довіру брендів до даного каналу, не кажучи вже про довіру самих фоловерів.

Отже, ми вже спостерігаємо, що бренди починають серйозніше ставитися до вимірювань непрозорих інструментів, і перейдуть від підрахунку лайків до більш важливих стратегічних показників. Це зумовить появу нових для ринку сервісів з оцифрування ефективності таких каналів, як лідери думок.

 

Мистецтво роботи з великими даними

«Саме так. Ми впевнені, що обробка великих даних – це є мистецтво. Як ходожник, дизайнер чи кінорежисер намагається знайти та передати правильні емоції аудиторії, так і data scientists займаються пошуком правильних інсайтів та доступної їх візуалізаціїї», – додає Анна Остапенко (Strategic Planning Head агентства Media First Ukraine).

Бурхливий розвиток сучасних технологій і доступ до незліченної кількості даних, дозволяють маркетологам, як ніколи раніше, використовувати персоналізовану комунікацію – як з точки зору медіа інструментів, так з точки зору створюваного контенту. Визнаючи першочерговою ціллю будь-якої медіа кампанії ефективність і результат, а не охоплення, покази і CTR, рекламодавці і агентства повинні будуть знайти правильний баланс між охватними і точечним таргетуванням.  Їм необхідно буде напевне визначати найбільш важливі для себе сегменти цільової аудиторії і прицільно адресувати їм відповідні повідомлення.

Саме тут виникає питання про якісну роботу з даними, правильну їх обробку, пошуком релевантних інсайтів і ефективне бізнес-моделювання. 

 

Як висновок:

Секрет комерційного успіху в 2020 році безпосередньо залежить не тільки від глибокого розуміння цих трендів, але і правильного і своєчасного їх використання рекламодавцями і агентствами. Це 100% зробить світ навколо нас зручніше, медіа кампанії більш релевантними потребам і очікуванням аудиторії, а значить — і більш ефективними для бізнесу. 

Расскажите друзьям про новость

Новое видео