07 Июн 2018, 07:19

Життя замість KPI

Керівний партнер агентства з управління репутацією CORE AGENCY Лариса Загнітко про те, як кардіологи самі змінюють країну

Чого варта можливість додатково рятувати 3 000 життів українців щороку? На нашу думку, вона точно варта того, щоб змінити суспільне ставлення до соціальної відповідальності та зробити її справді ефективною. Більше того, заради цього можна докласти максимум зусиль і залучити міжнародні та українські організації, органи влади, професійні об’єднання та запустити масштабну кампанію в усіх каналах. Як створювалась кампанія «Рятуємо серця України», розповідаємо покроково. 

Лариса Загнітко
Керівний партнер агентства з управління репутацією CORE AGENCY

Крок 1. Ініціатива

Почни з себе, щоб змінити світ. Заїжджена формула, у якій так часто губиться істина: навіть після самовдосконалень світ не зміниться сам собою. Для фахівців Асоціації інтервенційних кардіологів України це було зрозуміло особливо чітко. Справа в тому, що в Україні вже багато років смертність від серцево-судинних захворювань складає 67% від усіх хвороб, у той час як у країнах Європейського союзу такий показник у середньому становить 42%. Щоб переломити тенденцію, професійна спільнота, держава й міжнародні організації підтримують розвиток стентування – сучасного ефективного методу лікування інфарктів міокарда.

Проте навіть за наявності найновіших технологій та обладнання неможливо допомогти людям, які просто не звертаються до швидкої. Так, важко повірити, але однією з ключових проблем є те, що українці у випадку інфаркту не телефонують 103, а чекають, чи не стане легше само собою. Причина в тому, що людям невідомі симптоми та правила дій у такій ситуації. Зважаючи на це, в Асоціації інтервенційних кардіологів України вирішили не чекати на позитивні зміни, а діяти самостійно. Саме тому фахівці організації звернулись до CORE Agency, що є частиною комунікаційної групи RAM Group.

Крок 2. Однодумці

Коли ми дізнались про мету кампанії, то зрозуміли, що її потрібно реалізувати, навіть, попри те, що на це не було ніякого бюджету. І це не помилка. Асоціація інтервенційних кардіологів України – це неурядова організація без можливостей фінансування комунікаційних кампаній. Проте ми були впевнені, що проблема варта уваги, тому вирішили шукати однодумців, які поділяють наші принципи. І такі, на щастя, знайшлись.

Чи не вперше в історії українських кампаній, пов’язаних з охороною здоров’я, нам вдалося об’єднати всіх головних стейкхолдерів: як на державному рівні, так і в бізнесі. Ініціаторами виступили Асоціація інтервенційних кардіологів України та Міжнародна громадська ініціатива Stent for Life в Україні. Державну підтримку проекту надав Кабінет Міністрів України та Міністерство охорони здоров’я України. Більше того, до кампанії долучились інші галузеві об’єднання: Асоціація кардіологів України та Асоціація серцево-судинних хірургів України. Щодо бізнесу, то партнерами проекту стали міжнародні та українські компанії: AstraZeneca, Crown Agents, Medtronic, Servier, «Санофі в Україні», ТОВ «Такеда Україна», «Фармак».

Крок 3. Соціальна відповідальність. Перезавантаження

Для всіх гравців ринку комунікацій вже стало звичайним використовувати кампанії соціальної відповідальності як просто ще одну PR-практику, що дозволяє збільшити кількість публікацій про ініціатора. Реальний вплив на суспільство при цьому залишається на другому місці. Ми ж вирішили повернутись до основ, а разом з тим і перезавантажити ставлення до соціальної відповідальності. 

Нашою метою було спрямувати медійні інструменти на досягнення справжнього ефекту, а не просто створення красивої історії про Асоціацію. Головними цілями кампанії стали:

  • Формування знання громадськості про симптоми інфаркту міокарда та навчання діяти при появі симптомів
  • Побудова знання про інноваційні державні реперфузійні центри по всій Україні, у яких безкоштовно проводять процедури – стентування при гострому інфаркті міокарда
  • Формування сприйняття коронарного стентування, як сучасного рішення

 

Крок 4. Реалізація кампанії

Спільними зусиллями з усіма партнерами ми створили кампанію, яка фокусується саме на навчанні аудиторії, емоційно та раціонально доводить громадянам, наскільки важливо прореагувати на симптоми інфаркту, викликати швидку та провести стентування у перші дві години. Для цього ми задіяли класичний набір інструментів:

  • Відеоролики на ТБ та в Інтернеті, де знялися справжні лікарі – інтервенційні кардіологи України
  • Інтерв’ю кардіологів та історії пацієнтів у національних та регіональних ЗМІ, прес-події, публікації 
  • Зовнішня реклама
  • Плакати
  • Digital-кампанія

В результаті відеоролик кампанії отримав статус «соціальна реклама» та був запущений у ефір ТБ-каналів суспільного мовлення: UA:Перший та регіональні ТБ-канали. 

4 000 інформаційних плакатів були розміщені на рекламних носіях «Укрзалізниці» – у поїздах, на вокзалах.

500 білбордів було розміщено на території України.

21 вересня 2017 р. під час XVІІІ Національного конгресу кардіологів України було проведено прес-захід на тему: «Зміни, що рятують життя: нові кроки у боротьбі з інфарктами в Україні».

Була запущена нова версія сайту міжнародної ініціативи Stent for Life в Україні.

Триває розвиток сторінки Stent for Life в Україні у Facebook .

На офіційному сайті Міністерства охорони здоров’я створено розділ про ініціативу «Рятуємо серця України» та кардіоцентри 

Крок 5. Результати

Попри те, що кампанія й досі триває, вже можна говорити про зрушення в позитивному напрямку ключових результатів. За даними статистики, у 11 областях України госпітальна смертність зменшилась в середньому на 20% у порівнянні з 2015 роком – вперше за всі роки Незалежності. Звичайно, це багато в чому результат реформування системи допомоги, але досягнення кампанії тут також є, адже за словами лікарів кількість своєчасних звернень зростає. 

Роздуми замість висновків

Змінюють суспільство ті, хто створює правила, а не дотримується їх. Не чекати на державну підтримку чи міжнародні гранти, а об’єднуватись і діяти – це новий шлях для соціальних кампаній. Більше того, це можливість вийти за рамки звичних професійних дій та віднайти нові інструменти й стратегії. А ще важливо пам’ятати, що за цифрами KPI’s стоять життя людей, які є безцінними. 

Расскажите друзьям про новость

Новое видео