10 Окт 2008, 08:39

Рекламний ринок зростатиме, але повільніше

Прогноз на 2008-2010 рр. - ZenithOptimedia

Рекламний ринок зростатиме, але повільніше

Фінансово-економічна криза, свідками якої ми всі є сьогодні, внесла свої корективи і в наш, медійно-рекламний, бізнес. Перш за все, стало очевидним, що прогнозоване влітку зростання рекламних бюджетів у світі на 6,6% вже недосяжне. 2008 рік має закінчитися із зростанням лише на 4,3% (тут і надалі підрахунки в сьогоднішніх цінах).

 

Що стосується прогнозів на 2009 рік, то слід очікувати подальшого вповільнення темпів зростання – лише 4% проти 4,3% у 2008 році. Найменше зростання покажуть рекламні ринки розвинених країн – Північна Америка (0,9%, у США – взагалі 0,7%) та Західна Європа (2,6%). Найбільше ж зростання у 2009 році очікується саме в нашому регіоні, тобто в Центральній та Східній Європі, із сумарним показником 12,7%.

 

Темпи зростання рекламних бюджетів в основних медіа у відсотках в порівнянні з попереднім роком:

 

2006 v 05

2007 v 06

2008 v 07

2009 v 08

2010 v 09

 

Північна Америка

5.3

2.7

1.8

0.9

3.9

в тому числі США

5.2

2.5

1.6

0.7

3.8

Західна Європа

5.6

5.7

1.6

2.6

4.3

Азіатсько-Тихоокеанський регіон

6.7

7.6

6.6

5.2

6.8

Центральна та Східна Європа

18.6

22.4

15.3

12.7

12.3

Латинська Америка

14.9

16.3

10.0

9.7

9.5

Африка/Близький Схід/Інші країни світу

26.8

22.9

8.1

11.6

15.2

У світі загалом

7.3

6.9

4.3

4.0

6.1

 

Зміни торкнуться також десятки найбільших рекламних ринків світу. Хоч США у 2010 році так і залишатимуться недосяжними лідерами з рекламним оборотом у 190 млрд.дол., а за ними, як і зараз, йтиме Японія із 43 млрд., суттєво зміниться вигляд другої п’ятірки. Шосте місце у 2010 році має посісти Росія із рекламним бюджетом в 16 млрд.дол., а восьме – Бразилія (14 млрд.), витіснивши з топ-10 Іспанію та Австралію. Нагадаємо, що за результатами 2007 року ні Росії, ні Бразилії в десятці лідерів не було.

 

Топ-10 рекламних ринків у 2007 та 2010 рр.:

2007

2010

Країна

Рекламний бюджет (млрд.дол.)

Країна

Рекламний бюджет (млрд.дол.)

США

179,251

США

190,210

Японія

41,017

Японія

43,335

Німеччина

25,758

Великобританія é

28,691

Великобританія

25,433

Німеччина ê

27,145

Китай

15,438

Китай

22,922

Франція

13,904

Росія é (new)

16,110

Італія

12,249

Франція ê

14,315

Іспанія

10,738

Бразилія é (new)

14,161

Південна Корея

9,967

Італія ê

13,050

Австралія

9,831

Південна Корея ê

12,121

 

Що стосується розподілу бюджетів між медіа, то в усьому світі прогнозується поступовий перерозподіл фінансових потоків на користь Інтернету, який у 2010 році матиме частку 13,8% проти 10,2% цього року. Також прогнозується незначне зростання долі зовнішньої реклами – 6,8% у 2009 та 2010 роках проти 6,6% зараз. Газети втратять більше 2% у розподілі бюджетів (23,3% у 2010 проти 25,6% зараз). Інші медіа втратять десяті долі відсотків.

 

І насамкінець про зміни в поведінці споживача. ZenithOptimedia та Business Week провели дослідження в США та виявили, що найбільше люди будуть економити на предметах розкоші (56% скоротять бюджети на це), подорожах (50%) та розвагах (39%). Також названі найменш вразливі категорії – це товари повсякденного вжитку та одяг. Можемо зазначити, що такі результати є прогнозованими і навряд чи відрізнятимуться в інших країнах, в Україні зокрема. А з огляду на те, що у нас категорія FMCG посідає перше місце, наш рекламний ринок має пережити світову економічну кризу без значних потрясінь.

 

ZenithOptimedia – одне з найбільших медіа агентств у світі з мережею із 170 офісів у 65 країнах. В Україні працює з 1996 року, з 2006 входить у найбільшу в країні рекламну групу Publicis Groupe Ukraine. У київському офісі ZenithOptimedia працює більше 30 співробітників. Основними клієнтами агентства в Україні є: L’Oreal, Nestle, Toyota, LG, HP, Puma, USP, British Airways, Hyundai.

Расскажите друзьям про новость

Новое видео