Реклама в Україні втрачає рентабельність
Дані моніторингу та аналізу ринку зовнішньої реклами України, отримані від декількох компаній – учасників Асоціації, свідчать про те, що ця галузь поступово втрачає рентабельність та перетворюється на ресурс для капіталізації, а не інвестицій. На це вплинуло декілька факторів.
Насамперед мусимо констатувати, що політична нестабільність, особливо в регіональному розрізі, вплинула на втрату компаніями своїх позицій, вивела нових гравців, які за допомогою адмінресурсу намагаються переділити ринок. Непродумана і непрорахована політика місцевої влади щодо тарифікації об’єктів зовнішньої реклами часто веде до збільшення податкового тиску на бізнес, як це сталося, наприклад, в Харкові.
Інфляція та подорожчання матеріалів і пального ведуть до подорожчання системи обслуговування клієнтів. Причому ризики втрати грошей однакові для всіх конструкцій – в центральних частинах міст на них зазіхають чиновники, у віддалених районах стає все важче добиратися через пробки, погані комунікації тощо. Залишається нестабільною ситуація із освітленням зовнішньої реклами, її оновленням.
З кожним роком зменшується рентабельність зовнішньої реклами, що викликано її перенасиченістю. Так, за останній рік тільки в Києві за умов фактичного мораторію з’явилося близько 1000 нових об’єктів, причому більшість з них – у центральній частині міста, у звичних клаттерах. Подібна «гонка озброєнь» веде тільки до подорожчання якісної зовнішньої реклами, і ніякий демпінг з боку адміністративно сильних компаній не може виправити ситуацію. Всі інші підприємці мають платити податки.
Сьогодні очевидно, що медіаінфляція на ринку зовнішньої реклами в 2008 році буде становити близько 15-17%, тобто в рамках загальної інфляційної картини в країні. На думку експертів, це буде найбільше подорожчання за останні чотири роки, пов’язане насамперед з нестабільною політичною ситуацією в містах-мільйонниках. Особливе зростання можна прогнозувати в Києві, Харкові, Львові, а також в невеликих містах.
Ми занепокоєні цією ситуацією, насамперед через її нестабільність та швидкі темпи. Асоціація зовнішньої реклами України просить всіх учасників ринку утримуватися в рамках економічної ситуації в країні, працювати із прозорими прайсами та зосередитися не на кількісних показниках, але на якості конструкцій. Саме інновації та інвестиції зможуть виправдати зростання цін та інфляційні процеси.
Асоціація зовнішньої реклами України.