21 Ноя 2007, 10:49

Реклама в Україні втрачає рентабельність

Реклама в Україні втрачає рентабельність

Дані моніторингу та аналізу ринку зовнішньої реклами України, отримані від декількох компаній – учасників Асоціації, свідчать про те, що ця галузь поступово втрачає рентабельність та перетворюється на ресурс для капіталізації, а не інвестицій. На це вплинуло декілька факторів.

 

Насамперед мусимо констатувати, що політична нестабільність, особливо в регіональному розрізі, вплинула на втрату компаніями своїх позицій, вивела нових гравців, які за допомогою адмінресурсу намагаються переділити ринок. Непродумана і непрорахована політика місцевої влади щодо тарифікації об’єктів зовнішньої реклами часто веде до збільшення податкового тиску на бізнес, як це сталося, наприклад, в Харкові.

 

Інфляція та подорожчання матеріалів і пального ведуть до подорожчання системи обслуговування клієнтів. Причому ризики втрати грошей однакові для всіх конструкцій – в центральних частинах міст на них зазіхають чиновники, у віддалених районах стає все важче добиратися через пробки, погані комунікації тощо. Залишається нестабільною ситуація із освітленням зовнішньої реклами, її оновленням.

 

З кожним роком зменшується рентабельність зовнішньої реклами, що викликано її перенасиченістю. Так, за останній рік тільки в Києві за умов фактичного мораторію з’явилося близько 1000 нових об’єктів, причому більшість з них – у центральній частині міста, у звичних клаттерах. Подібна «гонка озброєнь» веде тільки до подорожчання якісної зовнішньої реклами, і ніякий демпінг з боку адміністративно сильних компаній не може виправити ситуацію. Всі інші підприємці мають платити податки.

 

Сьогодні очевидно, що медіаінфляція на ринку зовнішньої реклами в 2008 році буде становити близько 15-17%, тобто в рамках загальної інфляційної картини в країні. На думку експертів, це буде найбільше подорожчання за останні чотири роки, пов’язане насамперед з нестабільною політичною ситуацією в містах-мільйонниках. Особливе зростання можна прогнозувати в Києві, Харкові, Львові, а також в невеликих містах.

 

Ми занепокоєні цією ситуацією, насамперед через її нестабільність та швидкі темпи. Асоціація зовнішньої реклами України просить всіх учасників ринку утримуватися в рамках економічної ситуації в країні, працювати із прозорими прайсами та зосередитися не на кількісних показниках, але на якості конструкцій. Саме інновації та інвестиції зможуть виправдати зростання цін та інфляційні процеси.

 

Асоціація зовнішньої реклами України. 

Расскажите друзьям про новость

Новое видео