19 Ноя 2014, 11:01

Представители рекламной отрасли высказались против запрета рекламы лекарств

Представители рекламной отрасли составили обращение к президенту Украины

Представители рекламной отрасли высказались против запрета рекламы лекарств

Представители рекламной отрасли составили обращение к Президенту Украины и руководителям парламентских фракций с просьбой отменить запрет на рекламу лекарств, так как это нанесет вред независимым СМИ, которые существуют за счет средств от рекламы. Приводим ниже текст обращения: 

Звернення провідних об»єднань у галузі медіа щодо включення заборони реклами ліків до Коаліційної угоди Верховної Ради України VIII скликання

Президенту України
Порошенку Петру Олексійовичу

Керівникам парламентських фракцій
Верховної Ради України VIII скликання,
що беруть участь у створенні 
Коаліційної Угоди

«Блок Петра Порошенка»
Луценко Юрію Віталійовичу

«Народний Фронт»
Яценюку Арсенію Петровичу

«Самопоміч»
Гопко Ганні Миколаївні

«Батьківщина»
Тимошенко Юлії Володимирівні

Радикальна партія
Ляшко Олегу Сергійовичу

Шановний пане Президенте та народні депутати України,

Провідні об»єднання галузі медіа — Індустріальний Телевізійний Комітет, Незалежна Асоціація Телерадіомовників, Українська Асоціація Видавців Періодичної Преси, Всеукраїнська Рекламна Коаліція, засвідчують Вам свою щиру повагу та звертаються до Вас із зауваженням до Проекту Коаліційної угоди Верховної Ради України VIII скликання (надалі — «Проект»), опублікованого 15 листопада 2014 році на веб-сайті Блоку Петра Порошенка. 

Просимо вас звернути увагу на те, що запропоноване пунктом 4.4 Розділу VI («Реформа системи охорони здоров»я») Проекту введення заборони реклами лікарських засобів є неприйнятним та має бути вилучено з його тексту.

Розуміючи турботу авторів вищезгаданого пункту щодо шкідливого впливу безконтрольного вживання населенням лікарських засобів, ми абсолютно впевнені, що пропоновані законодавчі зміни не здатні вирішити більш глибинних проблем в сфері охорони здоров»я, що до цього призводять і вже протягом тривалого часу потребують фундаментальних та комплексних змін. Натомість, прийняття цих змін призведе до непропорційно більшої шкоди, аніж користі, та завдасть катастрофічного удару незалежним ЗМІ, які існують за рахунок рекламних надходжень.

За оцінками експертів, розміщення реклами лікарських засобів залежно від типу ЗМІ становить від 15% до 40% загального обсягу їх доходів. Позбавлення ринку ЗМІ такої значної частини надходжень в умовах загальнонаціональної кризи неможливо компенсувати за жодних обставин, що призведе до значних скорочень працівників, зникнення великої кількості ЗМІ та зниження можливості вітчизняних медіа створювати якісний продукт та конкурувати з іноземними ЗМІ, що є надзвичайно важливим в умовах інформаційної війни.

Слід також зазначити, що практика запровадження подібних обмежень в світі практично відсутня. Так, до прикладу, з усіх Європейських країн реклама ліків обмежується лише в Норвегії і виключно на телебаченні. Серед країн СНД заборона реклами запроваджувалась лише у Азербайджані у 2006 році. Втім, через те, що у 2007 передкризовому році ця заборона стала причиною значного занепаду фармацевтичного ринку, у червні 2010 року вона була скасована з метою порятунку галузі.

Більш того, введення заборони реклами лікарських засобів суперечать зобов»язанням України в межах Угоди про Асоціацію з Європейським Союзом, Додаток XXXVIІ («Політика з питань аудіовізуальної галузі») до Глави 15 Розділу V якого передбачає, що Україна зобов»язується протягом 2 років адаптувати своє законодавство до Директиви № 2007/65/ЄС про аудіовізуальні медіа-послуги, яка передбачає заборону реклами виключно рецептурних лікарських засобів, що відповідає поточному регулюванню цього питання у законодавстві України.

Також, важливо розуміти, що реклама, будучи інструментом підвищення обізнаності споживачів щодо асортименту продукції присутньої на ринку, розширює можливий спектр альтернатив вибору та сприяє конкуренції. Обмеження реклами ліків забере в споживачів право та можливість доступу до необхідної їм інформації, зокрема про властивості та ціни на лікарські засоби, можливості та варіанти, як відповідального самолікування, так і профілактики захворювань, а також унеможливить прозору конкуренцію, і, таким чином, опосередковано створить усі передумови до підвищення вартості ліків. В результаті, споживачі зможуть отримувати таку інформацію виключно від лікарів та аптекарів.

Подібні ініціативи є нічим іншим, як спробою підмінити необхідність проведення реформ шляхом запровадження популістських змін до Закону «Про рекламу». Ґрунтовних прогнозів наслідків прийняття таких змін ніколи не надавалося.

Вважаємо, що запровадження заборони реклами лікарських засобів є неконструктивним кроком для вирішення проблеми безконтрольного споживання ліків населенням, а також до їх здешевлення, що не матиме користі ні для споживачів, ні для засобів масової інформації. Ми виступаємо проти прийняття подібних змін та просимо вас вилучити пункт про заборону реклами лікарських засобів із тексту Коаліційної угоди.

Сподіваючись на розуміння та підтримку,
Асоціація «Індустріальний Телевізійний Комітет»
Незалежна Асоціація Телерадіомовників
Українська Асоціація Видавців Періодичної Преси
Всеукраїнська Рекламна Коаліція
Асоціації «Незалежні регіональні видавці України»

Расскажите друзьям про новость

Новое видео