«Не продаємося!» вражена обсягом уваги до «Енергоатому»
«Не продаємося!» запровадила щоденний моніторинг основних випусків новин 11 загальнонаціональних каналів. Метою моніторингу є виявлення замовних матеріалів та оприлюднення інформації про замовників та виконавців. За результатами моніторингу щомісяця буде присуджуватися анти-премія у розмірі 30 гривень.
У результаті моніторингу було виявлено непропорційно велику кількість сюжетів про компанію «Енергоатом» та її підрозділи.
Повноцінні сюжети про них за 18 перших днів листопада 7 разів з’являлися в основних випусках новин телеканалів «1+1», ICTV та «Ера».
Ось як ведучі починали підводки до цих сюжетів:
1. В Южноукраїнську «Енергоатом» та «ТВЕЛ» відкрили сучасний ігровий майданчик («Ера», 5 листопада);
2. Україна позбавляється залежності від російського ядерного палива (ICTV, 8 листопада);
3. Дві головні українські енергетичні компанії поки працюватимуть з тимчасовими керівниками («1+1», 9 листопада);
4. Ядерне паливо фірми Westing House цілком підходить для експлуатації на українських атомних електростанціях («Ера», 9 листопада);
5. Експерти Міжнародного агентства з атомної енергетики МАГАТЕ вказали на недоліки в роботі Хмельницької АЕС (ICTV, 15 листопада);
6. Хмельницька АЕС – приклад для багатьох європейських атомних станцій («Ера», 15 листопада);
7. МАГАТЕ перейматиме досвід українських атомників («1+1», 16 листопада).
Жодна інша компанія не мала такої уваги від телебачення.
«Ми звертаємося до «Енергоатому» з проханням розкрити секрети такої популярності у випусках новин. Весь ринок від цього виграє», — каже один з учасників ініціативи, експерт з економічної журналістики Віталій Максимов.
Агенція «Радник», яка надає послуги з PR для НАЕК «Енергоатом», підтвердила факт купівлі сюжетів у новинах телеканалів «1+1», ICTV та «Ера».
«Кожен вихід в ефір щось коштує. Всі умови різні: в залежності від дня, часу. Коли виникає потреба, обговорюються деталі», — заявила менеджер зі зв'язків із громадськістю та пресою «Радника» Наталія Романець.
Вона сказала це в інтерв’ю «Телекритиці», яка провела розслідування на прохання журналістської ініціативи «Не продаємося!», що виявила непропорційно велику кількість телесюжетів про «Енергоатом» та її підрозділи.
Завідувач комерційним відділом «Ери» Оксана Сороченко підтвердила «Телекритиці» наявність контракту з «Радником» та «Енергоатомом».
«Это совершенно нормально, когда мы с государственными структурами заключаем договоры про освещение их деятельности», — заявила Сороченко.
Генеральний продюсер «1+1» Володимир Карташков сказав, що нічого не знає про подібний контракт з його каналом, а генпродюсер ICTV Олександр Богуцький відмовився спілкуватися з «Телекритикою» на цю тему.
Кампанія проти замовних сюжетів на ТБ «Не продаємося!» стартувала на початку листопада, коли кілька десятків ведучих, редакторів та кореспондентів телеканалів зобов’язалися не подавати до ефіру замовні матеріали.