29 Июл 2021, 14:38

Маркетинг 2030: голограми, green marketing і нова етика

Реальність на найближчі роки — це пандемія та її наслідки, нова етика та стрімкий розвиток високих технологій. І хоч зміни — це найстабільніша річ довкола нас, проте, проаналізувавши теперішнє, ми можемо спрогнозувати майбутнє маркетингу вже зараз.

За останнє десятиліття ці тренди докорінно змінили маркетинг, і будуть продовжувати це робити найближчим часом: 

  • Розповсюдження smart-пристроїв: від смартфонів до розумних годинників

Смартфони змінили все. І це не перебільшення. Саме з розумного телефону почався бум на smart-пристрої. Ваш тренажер рахує калорії, smart-годинники — кількість кроків, голосовий пошук допомагає сьорфити в інтернеті… Сьогодні важлива «начинка». Тому у майбутньому маркетологи шукатимуть нові розумні технологічні девайси та шляхи взаємодії з ними. Бренду пропонуватимуть smart-рішення у найширшому спектрі продуктів.

  • Big data та цифровізація. Аналітика кожного кліка — це вже реальність сучасних маркетологів. Додам, що у найближчому майбутньому ми будемо балансувати між підсиленням конфіденційності клієнта і збором все більшої кількості даних більш витонченими способами.
  • Соціальні мережі та зменшення органічного охоплення. 

Соцмережі вже кілька років скорочують органічні охоплення для бізнес-сторінок і отримують гроші за трафік. Думаю, надалі на нас із вами чекатиме все більше платної реклами. Проте особисті сторінки, індивідуальність, сторітелінг і інтерактивні формати продовжать заохочувати користувачів.

  • Максимально комфортний досвід клієнтів (або англ. Frictionless customer experience) — створення безперешкодних умов для придбання послуги чи товару — також надважливий маркетологічний тренд. 

І, звісно, окремо йде те, що вплинуло на ВСЕ і ВСЮДИ, — пандемія. Сьогодні відбувається свідомий вибір людства і бізнесів на користь remote work (віддаленої роботи). Тож, маркетингу з Internet-павутиння вже нікуди не подітися, а оффлайн-маркетинг ставатиме якіснішим і складнішим.

Кращий customer experience

Сьогодні люди починають цінувати свій час більше, ніж вартість кур’єрських послуг. 

За покупця сьогодні йде справжня війна. Тому кожен бренд намагатиметься й надалі робити все, щоб доступ до їхнього товару чи послуги у потенційних клієнтів був максимально безперешкодним. Бренди прискіпливо апгрейдять свої сайти для більшої зручності користувачів: допрацьовують функціонал, наповнюють якісним контентом, а ще — використовують різні способи доставки. Сьогодні люди починають цінувати свій час більше, ніж вартість кур’єрських послуг. 

Що ж до customer experience і маркетологів, я щиро сподіваюся, що впливати на вибір все частіше будуть цифри та дані, а не «красиво» чи «некрасиво». Стовідсотково, нам необхідний розумний підхід до метрик. Для більшого результату customer experience комбінуватиме онлайні і офлайн. І з цього будуть вибудовуватися усі стратегії, шлях клієнта, шлях прийняття рішення. 

Нова етика. Бренд «360 градусів»

Наступний світовий тренд — це ESG (англ. Environmental, Social, and Corporate Governance) — екологічна, соціальна та управлінська сталість. Бізнесу сьогодні просто невигідно ігнорувати ESG, адже врешті-решт кліматичні та інші проблеми здатні негативно вплинути на майбутнє компаній та їхню фінансову спроможність. Тому і маркетинг, включаючи маркетингові закупівлі, буде все більше орієнтуватись на сталість.

Особливого значення сьогодні набуває репутація. Споживачі більше не вибачають помилки. Тренд на бренд «360 градусів» здатен в одну хвилину позбавити компанію майбутнього. 

Експерти прогнозують, що вже у найближчому майбутньому екологічні міркування стануть головним фактором у прийнятті рішень споживачами. До того ж, 10-річний термін, встановлений ООН для запобігання зміни клімату, наближається… 

Маркетологи-роботи: вже скоро?

Штучний інтелект стає новою нормою і маркетингові відділи – не виключення. Пандемія (як глобальна криза) прискорила розвиток епохи індустрії 4.0. Головні тренди в епоху «Четвертої промислової революції»: гіперпідключення між системами, обмін даними між усіма і всім, включаючи людей і машини, оснащені датчиками; максимально автоматизовані виробництва; існування і активне розширення цифрових екосистем, чат-ботів здатних до діалогу, і, власне, Big Data. 

Що ж стосується маркетингу , штучний інтелект вже активно допомагає аналізувати дані і інтереси споживачів, пропонувати їм таргетовану рекламу, відстежувати продажі, удосконалює комунікацію з клієнтами і прогнозує моделі їхньої поведінки. 

Чат-боти на базі штучного інтелекту вже здатні до глибокого навчання, можуть вести діалог, враховуючи минулі запити клієнта, збирати дані і аналізувати потреби та питання споживачів. Тому взаємодія людини і робота, насправді, вже відбувається. Далі – більше. 

Операційна «підрахункова» діяльність маркетолога з часом все більше автоматизується. Нейромережі вже роблять дивовижні речі замість людей: programmatic, аналітичне програмне забезпечення, боти, автоматичні воронки — частина буття маркетолога. Тому для маркетолога майбутнього життєво необхідні технічні знання. 

Дані та їх конфіденційність

Проблеми конфіденційності даних зростають із розповсюдженням смарт-пристроїв і використанням їх маркетологами для збору даних. Це означає, що брендам доведеться почати створювати більше варіацій для зберігання великих даних. Погодьтесь, пристрої вже і так занадто багато «знають». Та будемо відвертими, збільшення конфіденційності може, крім всього іншого, й ускладнити роботу маркетолога у майбутньому.  Вже сьогодні у деяких сферах, наприклад, таких, як cyber security, роботи маркетолога сильно ускладнюється відсутністю можливостей для використання деяких маркетингових інструментів. 

Компанії працюватимуть над встановленням нових стандартів для транзакцій, підсиленням безпеки через перевірку ідентичності, що, у свою чергу, зумовить появу нових моделей платежів та обміну даними.

Голограмні рішення, VR і AR

Віддалена робота призводить до того, що переміщень містом в нашому житті, звісно, поменшало. Проте вічно сидіти у чотирьох стінах ніхто не збирається. На мою думку, реклама майбутнього стане «більшою і яскравішою», із задіянням великих голограмних рішень. 

Чим довше ми з вами сидітимемо вдома та проводитимемо зустрічі онлайн, тим більше будуть розвиватися технології віддаленого зв’язку VR і AR. У світі вже з’явилися компанії, які поставили собі за мету розвиток таких технологій. 

Постійне спілкування у форматі «обличчя-екран» кого завгодно виводитиме з себе, і на це є об’єктивні причини, які нещодавно дослідили вчені зі Стенфорду: 

  • у реальному житті спілкування віч-на-віч крупним планом свідчить про агресію, тому така «близькість» на підсвідомому рівні може нас лякати; 
  • через екран ми не зчитуємо всю «невербаліку» людини. Ще і якість зображення часто не відображає міміку настільки, щоб робити точні висновки про емоції співрозмовника. Ми напружуємось, нервуємося і т.д.

Є й інші причини. Проте голограмні рішення здатні вирішити подібні тригери.

Висновок

Фокус на сервісі до 2030 року має досягти свого апогею. Адже кожен бренд сьогодні прагне  зробити придбання свого товару чи послуги максимально простим та комфортним. 

Розвиток високих технологій і далі буде все більше і глибше впливати на маркетингові інструменти та підходи. Нова етика укорініться, і маркетологи мають відстежувати настрої соціуму та нові норми. Маю надію, що бізнес зсередини буде все більше використовувати кросфункціональний підхід у роботі відділів. Адже маркетолог має бути сильно «у темі» технологій своєї компанії, щоб бути ефективним і обійти конкурентів. 

Расскажите друзьям про новость

Новое видео