04 Дек 2008, 13:12

Марчін Шимчак, гендиректор «Агора Україна»

Марчін Шимчак, гендиректор «Агора Україна»

Гендиректор «Агора Україна» – про плани компанії в інтернеті, відносини з «Українською правдою» та долю медіа в умовах кризи.

 

Одна з найбільших польських медіагруп Agora S.A. представлена в Україні двома юридичними особами: компаніями «Агора Україна» та «Агора Преса». Перша відповідає за розвиток інтернет-сервісів, друга – придивляється до українського ринку преси. З неофіційних джерел «Телекритиці» стало відомо, що видавнича діяльність «Агори» в Україні згортається, не почавшись. Утім, керівник компанії «Агора Преса» Януш Янець на наші запитання мав лише одну відповідь: «Без коментарів». Натомість з «Телекритикою» радо зустрівся генеральний директор «Агора Україна» Марчін Шимчак. От тільки він одразу попередив, що говоритиме лише про інтернет, у якому нині зосередилася діяльність польського медійного  холдингу в Україні.
 
– Пане Шимчак, у Польщі компанія Agora S.A. має близько 50 інтернет-брендів…
– Майже 80. Це різноманітна пропозиція, яка включає в себе один з провідних польських інтернет-порталів Gazeta.pl, топ-класифайд-портали на тему працевлаштування і нерухомості, Sport.pl, Tivi.pl або Bebo.gazeta.pl.
 
– Які з них є найбільш прибутковими і найбільш популярними?
– Онлайн-сервіси «Агори» в Польщі знаходяться серед польських топ-гравців у своїх категоріях. З одного боку, ми маємо популярний інформаційний портал Gazeta.pl, а з іншого – не менш популярний портал Praca.pl, який розрахований на тих людей, які шукають роботу. Треба враховувати скільки є загальних відвідувачів сайту, скільки зайшло на сайт, скільки вони прочитали сторінок. Ці дані дуже просто фіксуються. З іншого боку, слід ранжувати за популярністю ті сервіси, які конкурують між собою за однією темою або за цільовими аудиторіями. Тому однозначно відповісти на це запитання важко.
 
– Чому «Агора Україна» вирішила починати на українському ринку з платформи блогів Blox.ua й ігрового порталу ChikiDriki.com.ua?
– Ми хотіли познайомитися з ринком. Інтернет – медіасегмент, який в Україні зростає найшвидше, а ми маємо багатий досвід у створенні успішних онлайн-проектів з нашої діяльності в Польщі.
 
– Як ви оцінюєте результати роботи двох перших українських проектів?
– Ми задоволені ними. На платформі Blox.ua створено більше 5 тисяч якісних блогів за 10 місяців її існування. Ми – єдиний портал, який показує кількість блогів на головній сторінці платформи. У жовтні ми мали близько 130 тисяч унікальних відвідувачів, 9 тисяч зареєстрованих користувачів та близько 170 тисяч візитів на Blox.ua. Наш ігровий портал ChikiDriki.com.ua був запущений недавно, в середині вересня, але він мав вже 65 тисяч унікальних відвідувачів, понад 10 тисяч зареєстрованих користувачів та 85 тисяч візитів у жовтні.
 
– Які доходи приносять ці проекти?
– Ми не розголошуємо дані щодо прибутків компанії «Агора Україна».
 
– З огляду на ваш польський досвід, які проекти ви плануєте запускати в Україні?
– Ми працюємо в Україні вже півтора року. Оскільки кожен ринок унікальний, то ми переносимо лише той досвід, який може згодитися для відвідувачів в Україні. Ми будемо офіційно інформувати про старт нових проектів. Ми сподіваємося відкрити два нових проекти до кінця цього року.
 
– У Польщі ви маєте портал інтернет-телебачення TiVi.pl. Чи розглядаєте ви можливість старту такого проекту в Україні?
– TiVi.pl в Польщі є, по суті, інтернет-телеканалом з особливим контентом, створеним для інтернет-аудиторії. Такий контент, як інтернет-серіали, створюється у співпраці з партнером, польською студією телевізійного виробництва. На жаль, я не можу говорити про ті проекти, які ми плануємо запроваджувати в Україні.
 
– Якої частки українського ринку інтернет і за який час ви плануєте досягти?
– Знову не можу однозначно відповісти – з двох причин. По-перше, тому що наразі немає офіційних досліджень інтернету в Україні. Є Асоціація, яка провела тендер, котрий виграла компанія «Геміус Україна». Коли ринок матиме легітимні результати досліджень, тоді буде легше відповісти на питання, яким є ринок, у якому місці ми знаходимося і в якому хочемо знаходитися. Друга проблема – поточна економічна ситуація. Зараз переломний момент не лише для економіки, але й для медіа. Мені здається, що медіаринок значно впорядкується і сконсолідується після кризи.
 
Дані надані PublicisGroupeUkraine
 
– Як ви гадаєте, які типи медіа найбільше постраждають від кризи?
– Аби докладно відповісти, я би мав знати структуру доходів цих медіа. Може бути, що дві компанії при однакових доходах можуть мати різну ситуацію: наприклад, одна фірма має трьох потужних клієнтів, інша має 20 клієнтів з малими бюджетами. Залежно від ситуації й галузі, у якій працюють рекламодавці, обмеження видатків на рекламу може бути різним. Також слід знати структуру видатків у медіакомпаніях. У кожній фірмі може працювати близько 20 осіб, натомість умови праці можуть бути різні і, відповідно, ситуація в компаніях різна. Через те я не можу сказати, кому буде легше, а кому важче.
 
– За прогнозами рекламних агенцій інтернет постраждає найменше. Чи ви згодні з такою точкою зору?
– Цілком імовірно, що інтернет залишиться медіасегментом, що розвивається найшвидше, незалежно від кризи – завдяки його динамічному зростанню, яке спостерігається протягом останніх кількох років, зростаючій популярності серед користувачів та конкурентному ціноутворенню в порівнянні з традиційними ЗМІ. Водночас частка рекламних видатків на інтернет в Україні є набагато меншою, ніж в інших країнах. Офіційна квота інтернету в Україні – 15-18 мільйонів доларів у 2008 році. Це відносно небагато. Натомість сам ринок українського інтернету є дуже конкурентним. Це значить, що гроші дуже розпорошені. А отже, ринку не уникнути консолідації: злиття і поглинання одних компаній іншими.
 
– Який обсяг інтернет-ринку в Польщі?
– Польський інтернет-ринок уже більший за ринок радіо, а в третьому кварталі 2008 року витрати на інтернет перевищили обсяги ринку зовнішньої реклами. У Великій Британії, наприклад, інтернет-реклама має більшу частку в медіаміксі, ніж телевізійна реклама. Річ у тім, що проникнення інтернету в країнах є різним.
 
Дані надані Publicis Groupe Ukraine
 
– Що відбувається з польськими медіа в умовах кризи? В Україні вже повним ходом ідуть процеси оптимізації в пресі та на телебаченні: скорочують людей, скорочують обсяг видань або ж узагалі закривають проекти.
– У Польщі все відбувається так само, як в Україні. Але повторюся, усе залежить від структури коштів компанії, незалежно від того, чи вона займається медіа, чи іншою діяльністю. У випадку медіакомпаній у Польщі також можливі оптимізація та скорочення.
 
– Що є пріоритетним для «Агори» в Україні: запуск власних проектів чи поглинання вже існуючих на ринку? Наразі ведете переговори з українськими компаніями?
– Ми почали з власних проектів, щоб зрозуміти ринок, зрозуміти ментальність людей, що для нас є дуже важливим. Подальші плани є комерційною таємницею.
 
– Рік тому на медіаринку поширювалася інформація, що «Агора» хотіла придбати «Українську правду». Якими були об’єктивні передумови до таких розмов і які зараз у вас відносини з «УП»?
– Ми ніколи не коментуємо чутки. Звичайно, ми співпрацюємо з «УП»: обмінюємося елементами реклами, просуваємо різні підсайти «УП», такі як «Таблоїд», «Економічна правда». У свою чергу, «УП» робить промоцію нашим сервісам.
 
– А в чому виражається співпраця між вашими блоговими сервісами?
– На «УП» є інформер, який повідомляє про найцікавіші блоги на Blox.ua.
 
– Хто з польських медіакомпаній хоче перейняти ваш досвід в Україні й виявляє інтерес до українського ринку?
– Знаю, що зацікавленість в українському ринку є. Прикладом може бути поява нового журналу про інтер’єри «Муратор» (у вересні на український ринок вийшов польський видавничий дім Murator, – «ТК»).
 
– Які плани в «Агори» стосовно інших ринків?
– Це запитання до ради правління «Агори» в Польщі.
 
– Нещодавно «Агора Україна» відкрила сейлз-хаус AdBroker. Повідомлялося, що він продаватиме рекламні майданчики на сайтах «Української правди» та «Українського медіахолдингу». Згодом представники «УМХ» спростували цю інформацію. Чому сталося таке непорозуміння?
– Ми інформуємо журналістів лише тоді, коли маємо фізично підписану угоду. У випадку з «УМХ» так і було. Різниця тільки в тому, що ми підписали угоду з агенцією, яка мала виняткове право продажу реклами на засобах «УМХ».
 
– З ким зараз AdBroker підписує угоди?
– Ми підписали вже кількадесят угод. Утім, це не найбільші портали на українському ринку. Наша філософія продажу полягає в тому, що один відвідувач на великому порталі такий самий важливий, як і на маленькому сайті. «УП» і «УМХ» – це і є наші найбільші партнери.
 
Джерело: Cortex (Publicis Groupe Ukraine)
 
– Який відсоток комісії отримуватиме сейлз-хаус від рекламних угод?
– У нас немає стандартних умов. Умови співпраці занотовані в угодах, але комісія виникатиме з обопільного порозуміння між рекламодавцем, AdBroker’ом і власником сайту. Маржа відрізнятиметься, залежно від того, на якого рекламодавця розрахований сайт, яка в нього цільова аудиторія.
 
– Ви оголошували, що пропонуватимете українським рекламодавцям майданчики на польських сайтах, а польським клієнтам – на українських. Хто з рекламодавців готовий виходити з рекламою на ринок іншої країни?
– Ми створили таку можливість для рекламодавців, оскільки компанія «Агора» присутня на обох ринках. Можу навести приклад: польська компанія Barlinek, яка виробляє паркетну дошку і присутня також в Україні, замовила нам рекламну компанію з польського на український ринок. Це поки єдиний приклад, але не забувайте, що ми таку діяльність відкрили тільки місяць тому.

Расскажите друзьям про новость

Новое видео