05 Мар 2015, 07:58

Ярына Ключковская, GROU: клиенты видят нас как trusted advisor

MMR пообщался с Ярыной о решении вновь возглавить агентство и о создании стратегического партнерства между клиентом и агентством.

Ярына Ключковская, GROU: клиенты видят нас как trusted advisor

Вчера AGAMA communications специализирующегося на управлении репутацией и работе в области Public Affairs. Новое агентство возглавила  Ярына Ключковская, специалист по коммуникациям с 19 летним опытом. MMR пообщался с Ярыной о решении вновь возглавить агентство и о создании стратегического партнерства между клиентом и агентством. 

 

Ярына — снова глава агентства —  это дважды в одну реку. Почему решились снова,  и как мотивы пойти на сторону агентства сегодня отличаются от 2008 года?

2007 рік, коли я вперше пробувала створити свій PR-бізнес, — це був етап кількісного росту: економіка розвивалася, ринок ріс, інтерес до PR був величезний, в компаній були гроші на експерименти. Зараз ситуація радикально інша: на зміну кількісному зростанню прийшов якісний розвиток. Наша країна, бізнес, суспільство проходить дуже важкий етап якісного переродження. Мені хочеться вірити, що це — важкі пологи, в результаті яких народиться нова країна. На щастя, один із побічних ефектів у всіх цих переродженнях — це зростання ваги стратегічних комунікацій у всіх сферах життя. З сильною командою під парасолькою  AGAMA  communications в мене є шанс побудувати агентство, яке відповідає цим новим вимогам повною мірою.

Почему верите, что в этот раз опыт будет успешен, а эксперимент оправдан?

Якщо не вірити, для чого починати? Звичайно, ніхто не знає, що буде завтра в цій країні. З одного боку, це накладає велику відповідальність перед клієнтами та інвесторами. З іншого — розв»язує руки і дозволяє робити сміливі кроки. Сенека колись сказав, що везіння — це коли підготовка зустрічається з можливістю. Ми гарно підготувалися, і можливостей в цій країні неймовірно багато. Я впевнена, що GROU не просто знайде своє місце під сонцем, а зіграє свою роль у розвитку ринку комунікацій.

У Вас в команде сразу 2 PR-профи с сильным корпоративным опытом, помимо НГО и GR. Какие преимущества это даст агентству?

Я більше половини своєї кар»єри пропрацювала на боці клієнта, і чудово знаю, що потрібно клієнту від агентства і як створити справді стратегічне партнерство між клієнтом і агентством. До того ж, на відміну від роботи в агентстві, корпоративна робота — це не тільки широта досвіду, а й глибина. Традиційно в українських агентствах не так багато людей з корпоративним досвідом, тому вважаю це не просто сильною стороною, а й конкурентною перевагою. Мені дуже пощастило, що поруч зі мною працює Катерина Засуха, теж дуже сильний і досвідчений професіонал з системним підходом і стратегічним мисленням. Основна сила нашої досвідченої команди — в нашій різноманітності: ми всі з різним досвідом, працювали в різних індустріях і на різних проектах, а тому чудово доповнюємо і підсилюємо одне одного.

Вашему проекту дают инвестиции? Или наняли минимум людей и «сами и ищите контракты, и окупайте себя». Если дают — на какой год

Інвестор вірить у нас і в те, що ми швидко станемо на ноги як бізнес-проект, і для цього дав нам хороший старт. Головна передумова успіху — це інвестиція в сильну команду, і я рада, що ми з інвесторами досягли порозуміння в цьому принциповому моменті. Найкращий індикатор майбутнього успіху — той факт, що вже за перші тижні роботи нам вдалося залучити клієнтів, які довірили нам цікаві і непрості завдання.

В чем USP Вашего нового детища?

Клієнти бачать нас як trusted advisor — як порадника і стратегічного партнера, з яким можна обговорювати бізнес-завдання та їх системні рішення в комунікаційній площині. Ми працюємо не тільки з PR-директором, але насамперед із власником чи топ-менеджером компанії чи організації, і говоримо саме про те, що потрібно саме йому.  

 

Вы известны как достаточно бескомпромиссный человек с непоколебимым стержнем и ценностями. GR — по крайней мере, ранее — не слишком прозрачная сфера. Что думаете с этим делать?

Ще 10-15 років тому PR в Україні був чи не синонімом платних розміщень у ЗМІ, проте весь цей час працювали професіонали і агентства, які своїми результатами щодня доводили: системні стратегічні комунікації не тільки можливі, а й ефективні. «Чемоданний» GR, як і «джинса» — це шлях в нікуди. GR в Україні тільки стає на ноги, і саме зараз, коли країна повільно, але наполегливо змінює правила гри, сформувався запит на професійні послуги з GR i Public Affairs, на організацію повноцінного діалогу між бізнесом, державою і громадським сектором. Такий діалог може відбуватися чи то у високих кабінетах, чи на шпальтах видань, чи у Facebook, але тільки прозоро і відкрито. Ми свою роль бачимо в тому, щоб фасилітувати і стимулювати цей діалог, шукаючи win-win рішення для клієнтів і їхніх стейкхолдерів.

Кто из ныне существующих игроков рынка наиболее близок Вам по портфелю услуг?

На ринку є всього кілька агенцій, які вміють професійно будувати стратегічний діалог, і саме з ними ми вже перетинаємося на тендерах. Клієнти найчастіше порівнюють нас із PBN та PRP — потужними командами, які вже давно на ринку і створили собі репутацію. Проте свою перевагу ми бачимо в системності рішень, зрілості команди і володінню максимально широким інструментарієм для досягнення цілей клієнта: від класичного лобіювання — до цифрової адвокації, від репутаційних стратегій — до програм комунікації керівника. До того ж, за нами стоїть потужна структура AGAMA communications і дозволяє нам задіяти практично будь-яку необхідну експертизу.

Опыт работы на стороне клиента (операционка), ФПГ (стратегия) + госорганы — что нового дали вам в компетенциях, понимании и мироощущении?

У корпоративному світі я часто ловила себе на тому, що виконую дві непопулярні ролі. Я часто була людиною, яка запитувала: «А яким буде результат цього рішення не наприкінці кварталу, а через рік? Чи п»ять років?» Комунікатор — це телескоп, він завжди дивиться в далечінь. Ще одне питання, яке мені доводилося задавати, було: «А що про це скажуть люди?». Або «Яким був би заголовок в газеті, якби про це завтра написали?». Комунікатор — це посол своєї організації в суспільстві і посол громадськості у своїй організації. Це не завжди вдячна функція, бо ти стаєш інструментом соціального контролю над своєю організацією. Але далекоглядні і стратегічні керівники цінують таких людей. При цьому не так важливо, чи ти підлеглий на зарплаті, чи консультант на погодинній ставці, чи волонтер. Нелегко бути хорошим виконавцем, який бере під козирьок і безвідмовно виконує будь-яке поставлене завдання. Але ще важче завоювати право сказати «ні», відстояти свою думку, переконати клієнта в необхідності вдатися до важких кроків. Далеко не всі замовники готові до таких стосунків. Але саме такі замовники отримують найбільше користі від своїх консультантів. І саме таким радником для своїх клієнтів є GROU.

Людей еще набираете? Какие критерии к тем, кто захочет поработать под вашим началом?

Наш обережно-оптимістичний прогноз розвитку передбачає зростання команди, але орієнтуємося насамперед не на кількісний, а на якісний ріст. Я переконана, що нашим клієнтам потрібні зрілі, мислячі, системні фахівці-багатостаночники, які вміють знайти правильне рішення, а не сліпо пропонують лише те, що в них вже є в репертуарі. Це означає, що вузькоспеціалізованих фахівців ми будемо залучати на ті проекти, де буде потрібна їхня вузька експертиза, а в ядрі команди будуть сильні стратеги та універсалісти з сильним професійним фундаментом, з рукою на пульсі дисципліни комунікацій, з розумінням того, як працює бізнес і держава, та з міцними етичними принципами. 

Расскажите друзьям про новость

Новое видео