22 Сен 2020, 16:48
PR

Лабіринт стереотипів: під ВР стартувала кампанія з підтримки гендерної рівності

Під Верховною Радою встановили лабіринт, який відтворює шлях жінок у політику. Спростувати стереотипи та подолати бар’єри про жінок у політиці змогли лідери думок, активісти та політики. Подія відбулась у рамках запуску кампанії з підтримки гендерної рівності у політичному житті “Йдеш у політику не одна”.

До заходу долучились перша заступниця Міністра закордонних справ України Еміне Джапарова, народна депутатка України Інна Совсун, народний депутат України Андрій Мотовиловець, головна виконавча директорка Horizon Capital Олена Кошарна, директорка Фонду Олени Пінчук Ольга Руднева, віцепрезидентка Спілки українських промисловців Владислава Магалецька, юристка та правозахисниця Альона Шкрум, головна редакторка “Українська правда” Севгіль Мусаєва, політолог Микола Давидюк, засновниця Startup Ukraine Анна Петрова. У такий спосіб українські лідери та лідерки продемонстрували публічну підтримку всім жінкам, які вирішили балотуватися на місцевих виборах 2020 року.

Про лабіринт стереотипів

Мистецьку інсталяцію площею 80 м² презентували під стінами Верховної Ради — основного політичного символу країни. Всередині лабіринту знаходиться 8 інтерактивних кімнат. Перша знайомить із контекстом проблеми. Наступні 6 кімнат створені, щоб занурити відвідувачів в атмосферу бар’єрів, стереотипів та шаблонів. Остання кімната символізує підтримку жінок, які йдуть у політику. 

Кожна із кімнат містить авторські роботи відомих українських ілюстраторок, лауреаток українських та міжнародних конкурсів у сфері дизайну Анни Сарвіри, Євгенії Гайдамаки, Тетяни Якунової, Анни Іваненко, Євгенії Полосіної, Варвари Перекрест.

Усі ілюстрації допомагають відвідувачам позбутися упереджень та спростувати стереотипи, застосувавши технологію доповненої реальності. Серед стереотипів і бар’єрів, що висвітлені в лабіринті, є, зокрема, такі: “головне покликання жінки — бути берегинею”, “жінки — окраса сесійної зали”, “жінки — слабка стать”, “політика — це чоловічий клуб”.

Як підтримати кампанію “Йдеш у політику не одна”?

“Йдеш у політику не одна” — це проєкт, покликаний продемонструвати переваги рівноправної участі жінок та чоловіків у політичному житті та виказати підтримку всім жінкам, які балотуватимуться на місцевих виборах 2020 року.

Щоб підтримати кампанію, користувачі мають перейти на сайт neodna.org.ua та записати аудіоповідомлення підтримки політикиням. Також можна поставити тег #уполітикунеодна в постах, аби висловити підтримку жінкам у політиці.

В останній день реєстрації кандидатів на місцеві вибори, 24 вересня, інсталяція буде представлена під стінами ЦВК (м. Київ, площа Лесі Українки, 1).  

Чому кампанія з підтримки гендерної рівності у політиці важлива?

За часів незалежної України рівень представництва жінок у політиці був завжди низьким. Новий Виборчий кодекс України, що передбачає гендерні квоти, може докорінно змінити цю ситуацію. Вперше політичні партії формуватимуть виборчі списки, в яких 30-40% мають складати жінки. 

Водночас, українки продовжують вагатися, чи варто брати участь у виборах. Одна з причин стереотипні уявлення суспільства щодо гендерних ролей, які впливають на сприйняття жінок загалом та в політичному житті країни зокрема. А також бар’єри, з якими стикаються жінки, займаючись політичною діяльністю: адміністративний тиск, інтернет-булінг, фізичне та сексуальне насильство, нерівний доступ до ресурсів.

Мета кампанії “Йдеш у політику не одна” заохотити українців підтримувати всіх жінок, які балотуватимуться на місцевих виборах 2020, та підвищити обізнаність населення щодо стереотипів, проявів сексизму та насильства проти політично активних жінок. За даними дослідження громадської думки, яке провів Національний Демократичний Інститут, 65% українців прагнуть більшої рівності жінок та чоловіків у політичному житті. 

Проєкт реалізовано за участі громадських організацій “Український Жіночий Фонд“ та “Інститут Розвитку Регіональної Преси“, а також платформи “Жінки — це 50% успіху України” і кампанії проти сексизму в медіа та політиці “Повага” за підтримки Національного Демократичного Інституту, Швеції та Міністерства міжнародних справ Канади. Ідея, дизайн, розробка та реалізація складників кампанії належить технологічній креативній агенції ІSD Group.

Расскажите друзьям про новость

Новое видео