Гендер, тестикули і норки: ефективні соцкампанії, які ви могли пропустити
15 Апр 2020, 13:37

Гендер, тестикули і норки: ефективні соцкампанії, які ви могли пропустити

Ефективні соцкампанії світу, які не надто відомі в Україні

Почати поважати жінок, попередити рак яєчок, зупинити знущання над тваринами — часом замість років круглих столів і тонн брошур для змін достатньо однієї рекламної кампанії. Розказуємо про ефективні соцкампанії світу, які не надто відомі в Україні.

Соцкампанія у в’язниці

У 2016 році, під час опитування, 40% поляків зізналися, що не вміють надавати першу допомогу. Аби привернути увагу до проблеми, польський Червоний хрест вирішив провести навчання … у в’язницях. Організація почала курс надання першої допомоги серед засуджених за вбивство.Так людям, які колись забрали чиєсь життя, дали шанс врятувати інше. Їхні історії стали основою документального фільму. Кампанія отримала назву «Життя після смерті». Після неї кількість волонтерів на курсах надання першої допомоги збільшилася удвічі: «Якщо вбивці рятують життя, то нам має бути соромно, що ми цього не вміємо».

Коли забобони на користь

У італійців віком до 45 років з усіх раків найчастіше виявляють рак яєчок. Фонд Umberto Veronesi Foundation вирішив популяризувати самообстеження задля виявлення хвороби на ранніх стадіях. 

Чоловіки в Італії не торкаються своїх тестикул заради обстеження, але торкаються їх…на щастя. Так, італійці дуже забобонні. Вони торкаються яєчок, щоразу як бачать чорну кішку, черницю або катафалк. Рекламники використали ці забобони, щоб закликати чоловіків торкатись яєчок не тільки через прикмети. Акція стала популярною у соцмережах та ЗМІ і збільшила кількість охочих пройти обстеження у лікаря на 54%, а самообстеження завдяки уроку на сайті пройшли 205 000 людей.

Прості питання

Це відео стало найбільш вірусною рекламою в історії медіапростору Албанії, охопивши 70% користувачів Інтернету в країні. У ньому людям пропонують уявити, який вигляд мають видатні особистості — люди, котрі здатні вибороти олімпійські медалі або досягти висот у політиці чи громадському житті. Їх бачили різними — високими й низенькими, огрядними й худорлявими, у светрах і піджаках, але завжди — чоловіками. Спойлер: вкінці виявляється, що озвучувалися біографії жінок.

Відео отримало не тільки підтримку соцмереж, а й увагу центральних телеканалів та преси. Та головне — Міністерство освіти підтримало освітній проект, в рамках якого успішні жінки вирушили в тур школами та університетами Албанії. Ініціатива продовжила свою діяльність у Комісії з прав людини Парламенту Албанії і займається питанням гендерної рівності у державному та бізнес-секторі.

За светри без жорстокості

У 2013 році зоозахисна організація PETA (People for the Ethical Treatment of Animals — Люди за етичне ставлення до тварин) опублікувала документальне відео про виготовлення ангори (нитки для светрів, які роблять з ангорських кроликів). У ролику показали, як тварини страждають від болю, коли працівники китайської ферми виривають їхнє хутро. Разом із цим відео активісти запустили петицію, яка закликала заборонити продаж одягу з ангорської вовни. Петиція швидко зібрала понад 300 тисяч підписів. І перемога: такі цифри надихнули найбільших світових продавців одягу відмовитись від продукції з ангорської вовни, а ті светри, які лежали на складах, віддали сирійським біженцям.

Що в Україні?

Продовжуючи тему захисту тварин, нагадаємо, що у 14 європейських країнах вже законодавчо заборонили виробництво хутра. В Україні тільки за офіційними цифрами заради шуб вбивають 850 000 тварин щороку. За заборону шкуродерень боряться активісти Кампанії Hutrooff. Активісти наголошують не лише на жорстокості індустрії, а й на її шкідливості для людей і довкілля.

Хутрові виробництва є об’єктами підвищеної екологічної небезпеки, вони забруднюють ґрунт, водойми та повітря вірусами, бактеріями й токсичними речовинами, а світовий банк відносить виробництво хутра до п’ятірки найгірших виробництв, які забруднюють довкілля важкими металами.

Щоб підтримати рух, можна стежити за активістами у соцмережах і долучатися до акцій, поширювати просвітницькі матеріали.

І мийте руки.

Кавер: Unsplash

Расскажите друзьям про новость