Дієвий client-сервіс: 12 правил спілкування з клієнтом
11 Сен 2021, 07:00

Дієвий client-сервіс: 12 правил спілкування з клієнтом

СЕО New Strategies Group Володимир Чернер про те, як вивести комунікацію з клієнтом на високий рівень

Якісна комунікація – ознака відмінного client-сервісу. Вона заощаджує час менеджерів і гроші компанії. За 11 років роботи на комунікаційному ринку ми побудували унікальний підхід щодо спілкування з клієнтами, який вмістився у 12 лаконічних, практичних правил. Ми неодноразово переконалися у їхній дієвості і сьогодні ділимося ними з вами. Читайте за порядком.

Відповідайте якомога швидше. Почули питання на зустрічі – відповідайте одразу, чітко й інформативно. Не треба правити відсебеньки або розповідати історії з життя. Кажіть предметно, без теорій, припущень і домислів. А потім – про все інше. 

Отримали листа – відповідайте протягом години, а краще одразу, як в чаті месенджеру. Не знаєте відповіді на запитання – скажіть просто: «Дякуємо, взяли в роботу». Так ви покажете, що завдання клієнта почуто і взято до уваги. В цілому, такі дії залишать про вас приємне враження і виділять на тлі конкурентів.

Нова економічна реальність: які тренди визначатимуть ринок у 2025 – досвід TERWIN, Arcelor Mittal, Kvertus, BRAVE1, Starlight media, ГК «Молочний альянс» та 40 провідних управлінців та державних діячів.

11 квітня на Business Wisdom Summit дізнайтеся, як розширювати партнерства, зміцнювати довіру до бренду та виходити на міжнародні ринки. Реальні стратегії та досвід компаній, які вже зробили цей крок.

Забронювати участь

Не перебивайте. Дайте можливість клієнту договорити до кінця, слухайте уважно, навіть якщо ви вловили суть промови 5 хвилин тому.

Розкладайте комунікацію по поличках. Не бійтесь здатись диваком: систематизуйте все що почули у логічній послідовності і після озвучте співрозмовнику.

Перепитуйте, але не більше двох разів. Уточнення – ознака інтересу і бажання заглибитись у тему. Багато уточнень – ознака нетямущості.

Будьте ввічливими. Навіть якщо клієнт переходить на особистості. Краще дотепно пожартувати, ніж нахабно відсікти. Якщо ситуація потребує конфронтації, намагайтеся не виходити за рамки діла і частіше повертайте співрозмовника до цілей зустрічі.

Контролюйте емоції. Це не означає тримати їх у собі. Просто в деяких  ситуаціях краще не проявляти зайвих емоцій, а в деяких – навпаки доречніше їх показати, щоб підкреслити важливість тих чи інших аспектів комунікації. Вибір за вами.

Думайте перш ніж сказати. Хочете щось запропонувати? Подумайте, яку відповідь від клієнта ви почуєте і що ви скажете після цього. Повторіть таку операцію в голові багато разів. Чим коротші й переконливіші ваші відповіді, тим менше часу ви витратите на пояснення суті пропозиції в спілкуванні з клієнтом у майбутньому.

Пояснюйте все до дрібниць, як п’ятирічній дитині. Те, що очевидно для вас, спірно для інших. Тож переконайтеся, що ви з клієнтом зрозуміли один одного.

Не жалійтеся. Проблеми в житті, на роботі? Не завантажуйте цим нікого, особливо під час зустрічі. Діло – в пріоритеті, все інше – зайве. 

Фіксуйте кожну дрібницю. Поганий олівець, кращий за добру пам’ять. Сумлінно записуйте все, що почули на зустрічі. Тоді жодна важлива ремарка від клієнта не загубиться і у вас буде можливість повернутися до своїх записів пізніше. 

Слідкуйте за таймінгами та оголошуйте їх відразу. Це базис вашої комунікації з клієнтом. Всі побажання, забаганки і підсумки обов’язково прив’яжіть до дедлайнів та озвучте їх наприкінці зустрічі.

Намагайтеся не брати час на роздуми, щоб визначитися з термінами на виконання того чи іншого завдання. Це ставить під сумнів ваш професіоналізм. Краще заздалегідь продумати, скільки днів знадобиться на виконання конкретної роботи.

Обіцяйте менше, робіть більше. Так у вас буде більше шансів перевершити сподівання клієнта.

Впровадьте ці правила у свою комунікацію з клієнтами і переконайтеся у їхній дієвості на власному досвіді. Всім дзен.

Расскажите друзьям про новость