17 Дек 2008, 10:35

Ціни на веб-рекламу не будуть підвищуватися до осені 2009 року

Чи торкнеться криза інтернет-реклами в Уанеті? Таке питання обговорили представники інтернет-галузі на круглому столі 16 грудня

Ціни на веб-рекламу не будуть підвищуватися до осені 2009 року

Чи торкнеться криза інтернет-реклами в Уанеті? Таке питання обговорили представники інтернет-галузі на круглому столі 16 грудня.
 
Директор з маркетингу компанії «Мета» Олексій Чуксін озвучив два прогнози розвитку: оптимістичний передбачає 30%-ве зростання ринку, песимістичний – 40%-ве падіння. Різниця в прогнозах зумовлена тим, що станом на середину грудня жоден рекламодавець «Мети» не зміг озвучити свій рекламний бюджет на 2009 рік. «Проте ніхто не каже, що відмовиться від інтернету. А чверть клієнтів заявляє, що витратить більше», – зазначив він.
 
За словами Олексія Чуксіна, зростають вимоги до якості інтернет-планування, рекламодавці дедалі частіше вимагають таких показників, як охоплення, перетин, таргетинг, CPC, конверсія та ROI. Також він підкреслив, що клієнти відмовилися від річних кампаній і перейшли до короткострокового планування: максимум – на квартал, зазвичай – від флайту до флайту на 1-1,5 місяці. І, незважаючи на короткостроковість кампаній, вони хочуть знижок.
 
Генеральний директор «Яндекс Україна» Сергій Петренко звинуватив українські інтернет-агенції в тому, що вони звикли конкурувати цінами. І нині, в умовах кризи, на його думку, вони тільки продовжуватимуть політику максимального дисконтування. На що директор агенції Target Media Group Ukraine Сергій Ковпак відповів: «Знижки були завжди – вони не залежать від кризи. Клієнти, звісно, зараз просять більших знижок, але все залежить від рекламних майданчиків. Багато рекламних площ іде на зустріч, уміє домовлятися. Ніякого демпінгування на ринку немає. Мова йде виключно про бонуси». Комерційний директор «Ліга Бізнес Інформ» Анна Сарапука розповіла, що її компанія передбачає наступного року спеціальні бонуси для рекламодавців за умови певного обсягу рекламування (наприклад, бонусні піар-матеріали, безкоштовні баннеропокази). Обов’язковою буде й фіксація цін у гривні. «Також ми здійснюємо сегментування рекламодавців і плануємо таргетувати для них рекламну пропозицію», – відзначила пані Сарапука. Натомість заступник головного редактора «Ділової столиці» Юрій Аксьонов вважає, що бонуси – це погано: «Ніколи не віддавайте безкоштовно те, що ви хочете продати завтра. Краще соціальну рекламу повісьте. Тому що преса вже постраждала від політики бонусів».
 
Фіксація в гривні, на думку всіх учасників круглого столу, невідворотна у 2009 році. Сергій Ковпак повідомив, що його агенція вже відмовляється працювати з майданчиками, які в ціні відштовхуються від долара. «Ми не плануємося там, де є незрозумілі речі», – заявив він.
 
У відповідь на запитання, коли слід очікувати зростання цін, якщо щодня змінюється курс долара, Анна Сарапука сказала: «Ціни зафіксовані в гривні до лютого (про це оголосили в листопаді найбільші гравці ринку.), але вони, швидше за все, такими залишаться і влітку, а от у вересні ми плануємо невелике підвищення в гривні. Проте точніше можна буде сказати наприкінці січня». Тим часом, на думку офіційного представника Google в Україні Дмитра Шоломка, інтернет-прайси залежать не від курсу долара, а від інфляції в країні: «Прайси будуть змінюватися, коли інфляцію буде захмарною. А інфляція слідує за зростанням курсу, але трохи запізнюється».

Расскажите друзьям про новость

Новое видео