11 Ноя 2020, 12:43

Таке не знайдеш в Instagram, Facebook чи TikTok: чому потрібно шукати ідеї у Twitter

Перше правило твіттеру: нікому не розповідати про твіттер. Тому, якщо людина ділиться з вами посиланням на свій профіль, — вважайте, ви вже друзі. Чому все так, і як відрізняється ця соцмережа від інших? Чому саме тут варто шукати інсайти? Зараз розповімо.

ВІД СТАТУСІВ ДО РУШІЯ РЕВОЛЮЦІЙ

До 2014 року твіттер в Україні був просто місцем тусовки ґіків та людей, що належали до певних фандомів (фандом — неформальне субкультурне товариство, учасники якого об’єднані єдиним інтересом, пов’язаним із творами мистецтва — пристрастю до певного фільму, книги, серіалу тощо Вікіпедія). Він був схожий на кафе із серіалу «Друзі», куди ти заходиш протягом дня, ділишся новинами з найближчими знайомими або просто виливаєш емоції у стрічці. Усе це подавалося у форматі статусів з обмеженням на 140 символів (нині ліміт збільшили до 280).

Під час Революції Гідності твіттер став майданчиком, на якому українці могли швидко й оперативно ділитися новинами, місцеперебуванням, фотографіями з місця подій. Не потрібно було стежити за всіма новинними сайтами або дивитися телевізор, гадаючи, де правда. Достатньо зайти у твіттер і побачити все в режимі реального часу. 

Але навіть нині ця соцмережа залишається достатньо закритою від «зовнішнього інтернету».

Люди можуть сидіти у твіттері роками, а знають про це лише їхні найближчі друзі. Така тенденція з’явилася тому, що для багатьох ця соцмережа — особистий щоденник.

І саме з цієї причини твіттер став величезним джерелом інсайтів. Таких, яких не знайдеш в інстаграмі, фейсбуці чи тік-тоці.

НАЙШВИДШЕ ДЖЕРЕЛО ІНФОРМАЦІЇ

Якщо ви прочитали якусь свіжу новину, опубліковану хвилину назад, будьте певні — у 80 % випадків її вже годину як обговорюють у твіттері. 

Саме користувачі твіттеру розігнали новину про вбивство Джорджа Флойда до масштабів, які дали початок руху #BLM. Для прикладу, українські ЗМІ почали поширювати цю інформацію лише з початком масових протестів. На ту мить твіттерські користувачі вже кілька днів як обговорювали ситуацію та знали все, навіть адресу головного фігуранта справи.

Те саме стосується мемів, челенджів і практично всіх ситуативів, які у своїй роботі використовує кожен шанований SMM-спеціаліст. 

Наприклад, акаунт «in ukraine we dont say» спочатку набрав шаленої популярності саме у твіттері. А вже звідти його слава перекочувала до інстаграму й розлетілася ситуативами по безлічі брендів.

Практично всі меми й жарти, які ви бачите в телеграм-каналах або інстаграм-акаунтах, з’явилися там саме з твіттеру.

Якщо ви з тих, хто послуговується принципом «кради, як митець», — рекомендую красти саме з твіттеру. Тільки, звісно, красиво й обережно.

МІСЦЕ З ІНШИМИ БЛОГЕРАМИ

Ще одна цікава особливість цієї соцмережі — зовсім інші блогери. Інші тому, що вони абсолютно не схожі на блогерів інстаграму чи фейсбуку. 

У твіттері ти навряд станеш популярним через красиві фоточки. Високоінтелектуальні лонгріди теж не допоможуть. Дорогу до популярності відкриють лише почуття гумору та вміння вмістити свої жарти у 280 символів. 

Саме це характерна відмінність блогерів із твіттеру від блогерів інстаграму чи фейсбуку. Тут ти можеш навіть жодного разу не показати свого обличчя чи не розповісти про себе жодної життєвої історії на чотири сторінки — і тебе все одно полюблять, а кількість підписників швидко перевалить за 10 тисяч.

НЕОРАНЕ ПОЛЕ ДЛЯ БРЕНДІВ

Яскравим прикладом того, як можна використовувати твіттер у комунікації зі своєю цільовою, — фейковий акаунт «Пузатої хати», який з’явився на початку року. 

До того, як акаунт підписали «пародійним» та уточнили, що ця сторінка не  офіційна, рівень уваги до «Пузатої хати» серед твіттерських відвідувачів зріс у десятки разів. Навіть офіційна сторінка закладу в інстаграмі не могла похвалитися такою кількістю взаємодій.

Секретом такого успіху акаунту стало вміння працювати з інсайтами. Один із них — серед «твіттерських» багато фанатів. Тих, хто фанатично любить певні серіали, аніме, читає все, що пов’язано з улюбленим фандомом. Саме сюди націлилися власники акаунту.

Просто додали улюблених персонажів своєї цільової на фото закладу  — і миттєво дістали майже 400 лайків.

ШКОЛА СЛЕНГУ

Потрібно писати для молодіжного бренду і бути з авдиторією на одній хвилі? Вам до твіттеру. 

Саме звідти до широко вжитку потрапили такі слова як лойс, реплай, м’ючуал, фави, тред і ще сотні інших. Через особливу специфіку соцмережі, яка відрізняє її від інших, тут не використовують слів «репост», натомість  — «ретвіт».

Не підписники, а читачі. Не пост, а твіт. Не відповідь, а реплай. Анфолоу замість відписки. 

І це лише ті слова, поява яких була викликана саме технічними особливостями соцмережі. А скільки ще є сленгових виразів, що просто з’явилися у твіттері між користувачами —  софтблок, сабтвіт, ставити когось на м’ют, уву, рт! З часом багато слів з твіттеру перекочовують до всіх інших соцмереж

ЯК ШУКАТИ ІНСАЙТИ У ТВІТТЕРІ?

Відповідь суперпроста — сидіть у твіттері. Знайдіть там акаунти знайомих, підпишіться на блогерів, знаменитостей, політиків. Не забувайте переглядати актуальні хештеги, які в цій соцмережі працюють найкраще з усіх інших. 

Твіттер не лише покаже вам, які хештеги найбільш актуальні, він ще й поділиться, які теми активно обговорюють українські користувачі. Можна значно менше часу витрачати на пошуки сторінок цільової, опитування фокус-групи, аналіз тонни інформації. Ось воно, все тут, найактуальніші теми зібрані в одному місці. 

Наприклад, із появою спеціального хештегу #укртві стало легше знаходити українських твіттерських, читати, які питання хвилюють українську молодь, та чим вона живе. Цей хештег перетворився на справжню спільноту, у якій тепер знаходять однодумців, знайомляться та спілкуються

ЗАМІСТЬ ВИСНОВКІВ

Пошук інсайтів у твіттері схожий на похід до секондхенду. Доведеться пробути там багато часу, перечитати купу твітів, підписатися на максимально різноманітну публіку, можливо, навіть почати щось писати самому. Але вже зовсім скоро серед цілодобової стрічки твітів почнуть з’являтися діаманти інсайтів. І тут головне вчасно їх помітити. Та використати до того, як це зроблять конкуренти.

А тепер скоротимо все до покрокової інструкції.

  1. Заведіть собі акаунт у твіттері.
  2. Не тікайте одразу, дайте цій соцмережі шанс.
  3. Знайдіть цікавих вам людей, представників цільової, трендсеттерів та локальних блогерів.
  4. Переходьте за хештегами, стежте за популярними темами.
  5. Спілкуйтеся, пишіть, загалом — користуйтеся максимально. Так ви краще зрозумієте специфіку соцмережі та зможете більш вдало взаємодіяти з іншими твіттерськими.
  6. Звертайте увагу на твіти, які швидко розлітаються. Аналізуйте, чому саме. Найпевніше, тут сховався якийсь інсайт.
  7. Не думайте занадто довго. Побачили інсайт — забрали його в контент. Дуже часто те, що популярне й обговорюване у твіттері сьогодні, уже завтра з’явиться в усіх соцмережах. Ставайте першими, хто порушує тему.

Пам’ятайте: навіть якщо з першого разу ви нічого не зрозумієте у твіттері, дайте йому ще один шанс. Тому що шлях до такого великого джерела інсайтів легким не буває.

Кавер: Unsplash



Расскажите друзьям про новость

Новое видео