30 Авг 2021, 10:00
PR

Антизашкварний календар подій та визначних дат у вересні 2021 року

Українські користувачі соцмереж продовжують “тренуватися” в інформаційному супроводі репутаційних проблем осіб та компаній, які, на думку громадськості, поводяться протиправно чи неетично. 

В певних випадках така активність людей дійсно може призвести до негативних наслідків, переважно у стосунках компаній з ключовими стейкхолдерами. 

Але часто подібні кризи минають за тиждень, хоча як рубці на довгі роки залишаються на імені компанії чи людини.

Red Bull та “брудний” дрифтинг

Одна з “найяскравіших” кризових подій цього літа — дрифт брендованих автівок Red Bull на Софіївській площі в Києві. Цей кейс дуже широко розглядався та обговорювався — і не дарма: він має великі шанси стати хрестоматійним та демонструватися на безлічі навчальних програм. 

Офіс українського представництва компанії вирішив обрати варіант обмеженої  комунікації, опублікувавши лише заяву із вибаченням та не вступаючи у дискусію.

Не схоже, що проблемна подія якось відбилася на наступних івентах за участю Red Bull — заплановані спортивні події серпня відбулися, і бренд був на них присутній.

Але у віддаленій перспективі ця історія ще може зашкодити діяльності компанії в Україні.

Новость по теме
«Кошка из дома — мышки в пляс», скорость, уборка площади: опрос экспертов о репутационном скандале Red Bull

Яблуко дискримінації

Співробітники Apple анонімно запустили сайт AppleToo з розповідями працівників про дискримінацію, домагання, залякування, примус, расизм, жорстоке поводження та несправедливі покарання всередині компанії.

Таким чином співробітники хочуть привернути увагу громадськості до проблем всередині Apple, про які більшість звичайних людей не знає через закритість компанії.

Цей випадок демонструє, що сучасні комунікаційні можливості та інструменти допомагають робити публічним будь-які дії — як позитивні, так і негативні. Якщо проблема існує — про неї дізнаються рано чи пізно. Тому варто превентивно працювати із усіма репутаційними ризиками.

Чи знаєте ви, які ситуації можуть викликати кризу в вашій компанії? Про ваші вразливі місця, які можуть стати проблемою в разі кризи? Чи як знизити їх значення і вплив?

Робота ДО кризи проходить найефективніше у тих компаній, які вже постраждали від криз різного масштабу і не хочуть повторення подібних ситуацій, або ж розуміють неминучі ризики і хочуть мінімізувати їхній вплив. 

У цьому випадку буде корисно провести огляд попередніх кризових ситуацій, реакції на них та їхніх наслідків, провести репутаційний аудит і комунікаційну стратегічну сесію, попрацювати над планом комунікацій і підготувати антикризовий «тривожну валізу”.

Що робити, аби не потрапити в репутаційні зашквари?

Для того, щоб убезпечити компанії та персони від недоречних дописів в соцмережах чи на сайті, рекомендуємо користуватись щомісячним антизашкварним календарем репутаційно ризикованих дат.

Як це працює

Антизашкварний календар містить святкові та визначні дати, значущі для певної аудиторії. Це допоможе компаніям та персонам уникнути недоречних коментарів і публікацій, що можуть образити чи схвилювати аудиторію.

Кожна дата в календарі має рівень критичності:

  1. Низький. Зазвичай характеризується обмеженим впливом на компанію чи персону в часі та території розповсюдження. Критичні зауваження будуть поодинокими та зосередяться в коментарях до постів у соцмережах. Ситуація навряд чи переросте в серйозну кризу.
  2. Середній. Помилка поширюється в соцмережах й охоплює значну аудиторію. Репутаційна криза матиме коротко- та середньострокові наслідки, які впливатимуть на продаж і можливості компанії чи персони. Потрібно докласти значних зусиль, щоб якісно опрацювати ситуацію та зменшити подальше розповсюдження інформації.
  3. Високий. Помилка має значний вплив на суспільство та провокує реальну репутаційну кризу. Інформація розповсюджується онлайн та офлайн. До ситуації залучаються різні групи: соціальні, професійні, організаційні. Різні тлумачення причин і наслідків ускладнюють антикризову комунікацію. Ситуація матиме серйозні довгострокові наслідки для компанії чи персони. Є потреба в масштабній антикризовій кампанії.

Головні події вересня

День закінчення Другої світової війни

  • дата — 2 вересня;
  • день тижня — четвер;
  • кого потенційно можна образити — жертв нацизму та фашизму, членів їхніх родин;
  • рівень критичності — середній.

Міжнародний день благодійності

  • дата — 5 вересня;
  • день тижня — неділя;
  • кого потенційно можна образити — благодійні фонди та організації; людей, які потребують допомоги та якими опікуються благодійники;
  • рівень критичності — середній.

День міста Луганськ

  • дата — 11  вересня;
  • день тижня — субота;
  • кого потенційно можна образити — жителів Луганська, переселенців; людей, що постраждали від російської агресії та окупації; українських військових; українців загалом;
  • рівень критичності — високий.

День українського кіно

  • дата — 11  вересня;
  • день тижня — субота;
  • кого потенційно можна образити — працівників кінематографії;
  • рівень критичності — низький.

День фізичної культури і спорту України

  • дата — 11  вересня;
  • день тижня — субота;
  • кого потенційно можна образити — спортсменів;
  • рівень критичності — низький.

Міжнародний день глухих

  • дата — 26 вересня;
  • день тижня — неділя;
  • кого потенційно можна образити — людей з вадами слуху; людей-інвалідів; глухих;
  • рівень критичності — середній.

День пам’яті трагедії Бабиного Яру

 дата — 28 вересня;

  • день тижня — вівторок;
  • кого потенційно можна образити — людей, які стали жертвами Голокосту та нацизму; членів їхніх родин;
  • рівень критичності — високий.

Расскажите друзьям про новость

Новое видео