Маркетинг-менеджер компанії JBS Ukraine Тарас Набок радить реєструватися на ресурсах pressfeed та deadline.com.ua, щоб бути на зв’язку із представниками ЗМІ: «Це можливість відповідати на запити журналістів від імені бренду і публікувати якісний експертний коментар у ЗМІ безкоштовно».
Для редагування текстів російською мовою інколи можна використовувати glvrd.ru. Сервіс виявляє стоп-слова, відфільтровує канцеляризми та інший словесний непотріб.
«Український текст рекомендую перевірити на сайті Soloveiko.io, який показує помилки у словах та рекомендує альтернативні варіанти».
«Для масових публікацій пресс-релізів рекомендую prnews.io. Тут можна отримати рекомендації щодо тексту пресс-релізу, вам допоможуть підібрати потрібні видання у певному регіоні і замість вас надішлють пресс-реліз. Також можна отримати детальний звіт про те, які ЗМІ опублікували матеріал».
Щоб оперативно реагувати на згадку назви компанії або бренда в медiа, можна налаштувати сповiщення за ключовими словами в Google Alerts. Крім того, є сервіси, що моніторять згадки в ефірі ЗМІ: looqme, looksmi, socialism та інші.
Колекція ресурсів для маркетологів-початківців: блоги, книги, лекції, подкасти та курси.
Головний виконавчий директор веб-агенства Arto Артем Охрей радить PR-спеціалістам застосовувати автоматизацію. Наприклад, якщо необхідно швидко знайти чи постійно відслідковувати згадки компанії або бренду в інтернеті, у цьому допоможуть такі інструменти:
BuzzBundle – додаток, який потрібно встановити на комп’ютер. Повний функціонал програми доступний у платній версії, однак безкоштовний варіант теж цілком годиться для роботи: він лише приховує частину повідомлень. Як і в Google Alerts, для початку роботи достатньо ввести ім’я бренду/компанії. Програма особливо добре шукає згадки у Twitter і Facebook; також вміє працювати з блогами, але в україномовному і російськомовному сегменті не настільки ефективно, як в англомовному.
SemanticForce – інструмент, здатний шукати не лише в соцмережах, але й в онлайн-виданнях, блогах, на форумах та інших ресурсах, а також фільтрувати отримані згадки за країною, регіоном, тематикою та іншими параметрами. Однак, існує тільки у платній версії.
Коли сторінка (наприклад, з темою на форумі або коментарем у блозі), де обговорюється (або потенційно може обговорюватись) компанія / бренд, вже знайдена, потрібно стежити за цим обговоренням в автоматичному режимі, щоб відслідкувати нові коментарі, доповнення, відгуки.
«Щоб отримувати негайне сповіщення про зміни, для цього є Android-додаток Web Alert і розширення для Chrome Page Monitor. Вони надсилатимуть повідомлення про нові коментарі на телефон або комп’ютер відповідно. Обидва додатки безкоштовні і зручні в роботі».