Тележурналісти розпочали кампанію «Не продаємося!»
43 ведучих, редакторів та кореспондентів телеканалів «1+1», Інтер, СТБ, 5 каналу, Першого національного, «Тонісу» і Сiti публічно зобов’язалися не подавати до ефіру замовні матеріали.
Вони оголосили про це у Києві, розпочавши кампанію «Не продаємося!».
Ініціатива має за мету зупинити поширення «заказух», яке тележурналісти оцінюють як загрозливе.
«Телебачення знову перетворюється на криве дзеркало. Оплачені сюжети в новинах, гості, які купують місця в ефірі, і повністю замовні телепрограми перестали бути поодинокими прикрими випадками. Вони стають масовим явищем, добре налагодженою індустрією, що витісняє справжні новини, аналіз і дискусії», — йдеться у заяві тележурналістів.
«Фактично, як і в часи цензури 2002-2004 років, телебачення спотворює уявлення суспільства про те, що відбувається. Як і тоді, ми не готові з цим миритися, і виступаємо за встановлення в усіх медіа таких стандартів:
1. Право вибору тем і гостей має належати виключно ведучим, редакторам та журналістам, які створюють відповідні телепрограми.
2. У цьому виборі і під час підготовки телепрограм вони повинні неухильно дотримуватися професійних принципів значущості, актуальності для суспільства і представлення йому усіх важливих точок зору.
3. На кожному телеканалі повинна реально діяти авторитетна редакційна рада», — йдеться у заяві.
«Не продаємося!» започатковує щоденний моніторинг новин загальнонаціональних каналів. Його метою є виявлення замовних матеріалів та оприлюднення інформації про замовників і виконавців.
За результатами моніторингу щомісяця буде присуджуватися анти-премія у розмірі 30 гривень.
Приєднатися до ініціативи, так само як і подивитися прізвища тих, хто це вже зробив, можна на сайті «Телекритика» (www.telekritika.ua).