Мінтрансзв’язку готує позов до газети «КоммерсантЪ»
Заступник міністра транспорту та зв’язку України Ігор Урбанський заперечує опубліковану українською газетою «КоммерсантЪ» інформацію про свою причетність до компанії-власника суховантажу Faina та готує позов про захист честі, гідності і ділової репутації. Про це повідомили у прес-службі Міністерства транспорту та зв’язку України.
Нагадаємо, раніше, 15 жовтня, у газеті «КоммерсантЪ» вийшла стаття під назвою «Греческий сухогруз Faina может оказаться украинским», в якій, з посиланням на Міжнародне морське бюро та 5-й флот США, наводилася інформація про те, що захоплений піратами суховантаж «Faina», можливо, належить компанії Kaalbye Group (вона ж Kaalbye Shipping International Ltd.), пов’язаній з Ігорем Урбанським.
17 жовтня Ігор Урбанський оприлюднив заяву, у котрій заперечував будь-який зв’язок з Kaalbye Group, та повідомлялося про направлений до видання офіційний лист з вимогою надати документи, котрі б підтверджували наведену інформацію. У випадку відмови або мовчання Урбанський мав намір звернутися до суду.
Термін, наданий виданню, сплив вчора, 20 жовтня. На разі, повідомили у прес-службі Мінтрансу, юридичний відділ міністерства готує позов «про захист честі, гідності, ділової репутації та спростування недостовірної інформації і відшкодування моральної шкоди до редакції газети "Комерсант", а також журналістів Костянтина Усова та Марти Бондаренко, за авторством яких вийшла публікація "Греческий сухогруз Faina может оказаться украинским"». Відповідну інформацію розміщено також на сайті міністерства.
Зі свого боку, «КоммерсантЪ» в будь-якому випадку не має наміру надавати у розпорядження Мінтрансу згадані документи – принаймні до початку судового процесу. Про це у коментарі заявили і головред видання Андрій Гоголєв, і один за авторів статті «Греческий сухогруз Faina может оказаться украинским» Костянтин Усов.
«Гадаю, пан Урбанський недостатньо попрацював над буквою інформаційного законодавства, якщо вирішив, що має право вимагати у мене чи будь-якого іншого представника ЗМІ матеріали, на основі яких готувався журналістський текст. Такою винятковою силою наділені лише суди, і робити виключення я не маю мотиву», — говорить Костянтин Усов.
Водночас представники Мінтрансу стверджують, що обіцянка надати документи мала місце ще до виходу відповідної публікації.
«На той час, коли просили в мене про інтерв’ю, мені говорили, що документи на руках, тому я запросила журналіста і ми організували інтерв’ю. Але під час бесіди ніяких документів не було, журналіст сказав "Пізніше". Проте ми вирішили провести розмову» — повідомила керівник прес-служби Мінтрансу Вікторія Яковлєва.
В свою чергу, Костянтин Усов інформацію про будь-які обіцянки, як в усній, так і у письмовій формі, заперечує. На підтвердження останнього він надав відскановану копію інформаційного запиту про отримання коментарів від Ігоря Урбанського.
Також журналіст «Коммерсанта» стверджує, що видання мало всі підстави для публікації відповідних даних: «П'ятий флот Сполучених Штатів та єдиний державний реєстр юридичних осіб – надзвичайно серйозні джерела. З огляду на це Секретаріат Президента і дав доручення Генпрокуратурі та Службі безпеки перевірити викладену в моїй статті інформацію. Тому дозволю собі рекомендувати Ігореві Урбанському спочатку приділити час правоохоронним органам, а після, якщо залишиться ентузіазм, — вже працювати над позовом. "КоммерсантЪ" до нього готовий».