Дослідження ставок промоперсоналу: чи змінився ринок внаслідок пандемії?
21 Апр 2021, 10:00

Дослідження ставок промоперсоналу: чи змінився ринок внаслідок пандемії?

Цієї весни цінові дослідження маркетингової галузі цікаві, тому що відображають не лише природні коливання ринку, а й також вплив всесвітньої пандемії на оплату промоперсоналу. Зазвичай ми розглядаємо доволі традиційні фактори впливу, такі як політична нестабільність, коливання курсу валют, інфляція тощо – нормальна турбулентність, у якій Україна живе вже декілька років. До цих «звичних» причин у 2020-2021 додався світовий вірус. 

Маркетингові послуги пізнали певних обмежень, як  і інші сервісні бізнеси. Отже, ефект доміно певною мірою відбився на останній ланці процесу: проекти призупинено, маркетингову активність знижено, як наслідок – динаміка змін на оплату промоперсоналу також «пригальмовано». 

Традиційно дослідження проводиться, щоб забезпечити рівні умови для усіх гравців, запобігти демпінгу. Цього року звіт працює не лише на прозорість галузі, а також демонструє «здоров’я» сфери маркетингових послуг. 

Створіть ефективні PR стратегії разом з експертами Foundation Coffee Roasters, TWID, БФК Gulliver та ще понад 90 провідними брендами!

12 грудня на GET Business Festival дізнайтесь, як розробити ефективні PR-стратегії, підвищити впізнаваність бренду та залучити нових клієнтів через сучасний маркетинг і співпрацю з лідерами думок.

Забронювати участь

У 2017-2019 роках динаміка зростання ставок промоперсоналу була «чемпіонською» — від 27 до 68% в залежності від специфіки. Зараз загальна картина динаміки менш оптимістична, відсотки зросту такі як і 5-8 років назад. Але галузь маркетингових сервісів вже декілька разів відчувала злети та падіння, тож здатність відновлюватися та потенціал зростання у нас з вами завжди є. 

Як завжди, дослідження було зроблено за чотирма блоками: польовий персонал, кадри з додатковими кваліфікаціями, мерчандайзери та супервайзери. 

Блок 1: промоутери та консультанти 

«Проміки», що працюють на вулиці, отримують погодинну ставку, враховуючи всі податки, від 86 грн. (регіони) до 99 грн. (Київ), зимою від 106 грн. до 120 грн. Ставки у 2021 зросли на 14-21%. На графіку – оплата з урахуванням податків (51.55 грн. на кожні 100 грн. виплати на руки).

Консультанти коштують дорожче, 103-118 грн. за годину з урахуванням усіх податків, для кадрів з додатковою кваліфікацією оплата 149-171 грн./год. (відповідно дані регіони — Київ). У цій категорії зростання оплати 2019-2021рр. склала 22-26%.

Хлопці та дівчата, що пропонують дегустації в рітейлі, оплачуються 102-117 грн. за годину з урахуванням усіх податків. Така ж робота в HoReCa коштує дорожче – 247-283 грн./год., динаміка 13-24%. 

Коефіцієнт за роботу у вихідні складає 1,2 -2.

Блок 2: майже актори 

Середня ланка промобізнесу – це майже актори: аніматори, моделі та таємні покупці. За додаткову кваліфікацію й оплата відповідна. На графіку – оплата з урахуванням податків (51.55 грн. на кожні 100 грн. виплати на руки).

Аніматор, що розважає публіку, отримує 430 грн. (регіони) – 499 грн. (Київ) за годину з урахуванням усіх податків. Моделі працюють за ставку 782 — 906 грн./год. Динаміка 2019-2021 – 8-16%. 

Таємні покупці, що працюють за сценарієм та грають споживача, коштують 120-141 грн. за годину з урахуванням усіх податків. Динаміка у цій категорії 9-10%. Попит на цю категорію суттєво скоротився внаслідок обмеження персональних контактів під час локдаунів.

Блок 3: майже продавці

Мерчандайзери, які почуваються в магазині як «свої» та впливають на замовлення та викладку, отримають 109-124 грн. за годину роботи в супермаркеті з урахуванням усіх податків, регіони та Київ відповідно. Так само оплачується робота мерчандайзера в традиційному магазині з прилавком. Зріст за 2019-2021 на 11-16%.

Мерчандайзери, що перейшли на місячний графік роботи, отримують 13 176 – 15 966 грн. з урахуванням усіх податків, майже такі самі заробітні плати у традиційних магазинах. У цій категорії динаміка 2019-2021 – 18-25%.

У звіті досліджуємо нову категорію, це мерчандайзери, що отримують бонуси за досягнення певних результатів. Їхній місячний заробіток – 15 329 -19 276 грн. з урахуванням усіх податків. Динаміка росту на 19-25% за період 2019-2021. У попередньому звіті цю категорію не відображено.  

Блок 4: СУПЕР- вайзери

Це ті самі «супер люди», які перевіряють промо в магазинах, мають всюди бувати, все встигати та все долати. Якщо без авто та з мінімальним навантаженням (1-5 магазинів за робочий день), вони отримують 593 — 702 грн. з урахуванням усіх податків, в залежності від регіону;  ті, що пішки контролюють 10 та більше ТТ,  оплачуються з розрахунку 1035-1246 грн. за день.  Динаміка оплати у цій категорії 13-19%.

Та сама робота, але з автомобілем, коштує дорожче – 931-1094 грн. з урахуванням усіх податків, за 1-5 магазинів за день у різних регіонах, 1558-1826 грн. у день за контроль 10 ТТ, зріст 11-13% за підсумком 2021 року. 

Супервайзинг HoReCa специфічний, тому й оплата – 1226-1393 грн. у день за 1-5 ТТ, за десять і більше точок – 1800-2096 грн. за день з урахуванням усіх податків. Зріст – 9-13% у 2021. 

Ланка супервайзерів, які володіють технічними навичками, та обслуговують торговельне обладнання, завжди на автомобілях, отримують мінімум 1179-1455 грн. у день (залежно від регіону, з урахуванням усіх податків) за 1-5 ТТ, або 1793-2122 грн. за 10 і більше магазинів. Зріст оплати у цій категорії у 2021 році – 9-14%.

Повний звіт цінового дослідження ставок промоперсоналу доступний тільки учасникам асоціації МАМІ та їх клієнтам.

Висновки 

Треба щиро зізнатися, що галузь постраждала від чергового форс-мажору, який вплинув на весь світ та всі бізнеси. Обмеження торгівлі, сфери розваг, персональної комунікації звело до мінімуму контакти промоперсоналу зі споживачами, які, власне, й є головною задачею промо. Безумовно, різке, непередбачуване зниження кількості проектів вплинуло на динаміку оплати. 

Але, як ми вже помічали у попередні роки, завжди після сильного «стрес-фактору» наша яскрава, сильна, креативна галузь маркетингових комунікацій реагує спалахом активності. Таке собі відродження, коли бренди та покупці скучили за живим спілкуванням, коли marketing communication mix реформується у незвичайні формати, коли проекти стають ще яскравішими, ще більше «людяними» та ефективними. 

А поки, чекаючи цього доброго часу, збираємо досвід, оптимізм, та нові креативні ідеї. Готуємось до чергового рестарту, — ми вже пережили їх достатньо й маємо досвід.

Расскажите друзьям про новость