Покоління Z — термін, що застосовується у світі для покоління людей, що народилися приблизно з 1997 по 2012 роки. Анастасія Бойко, CEO Z2Z agency, сама є представником цього покоління і вважає, що найстабільніше в робочому режимі зумера — це нестабільність. Разом із Романом Калушкою, зумером, Strategic partner Z2Z agency, вони розповіли MMR про створення Z2Z agency в рамках Havas Village, відкриття тимчасового «Музею зумерства», кейси-бенчамарки та тренди, що будуть актуальними для брендів, які співпрацюють із поколінням Z.
Кому і коли в Havas Village прийшла ідея відкрити агентство зумерс маркетингу?
Анастасія Бойко: Про ідею агентства, що спеціалізуватиметься на зумерс маркетингу, ми почули від Юрія Івановича Когутяка (президент Havas Village — Прим.ред.). Найприкольнішим було те, що у нас не було рамок і обмежень для концепції роботи агентства та ідей, тому, думаю, саме таким Z2Z важко було уявити і спланувати.
Роман Калушка: Дуже добре пам‘ятаю нашу першу зустріч з Юрієм Івановичем — паралельно говоривши про агентство, він розповідав нам про сина, який також є зумером, і що з ним відбувається щось дивне, а ми запевнювали його, що всі його переживання для нас — норма.
До відкриття агентства ви приурочили відкриття тимчасового «Музею зумерства». Для кого насамперед замислювався цей проєкт? Чи плануєте знайти постійний «притулок» для тимчасової експозиції?
Анастасія: Музей зумерства — це спосіб показати, наскільки покоління Z інше і наскільки воно потребує іншого підходу. Думаю, що такий лонч пояснює концепцію агентств: ніхто не зрозуміє зумера краще, ніж інший зумер.
По-перше, музей — «дім» покоління зет із чіловою атмосферою і усвідомленням, що тут тебе розуміють і приймають. По-друге, експозиція — «заспокійливе» для батьків: з їхніми дітьми все нормально, так, ми відрізняємось від інших поколінь, тащимось від татуювань, техно, плівкових фотіків, турбуємось про «менталку», і це окей.
Чесно кажучи, ми не очікували на таку популярність музею серед зумерів і стільки прохань про «гастролі» по Україні. Зараз із командою вирішуємо це питання і плануємо подальше життя музею, який так чекають вже в кількох містах. Обіцяємо, що буде круто і масштабно!
Роман: Ми відкрили музей, щоб дати зрозуміти різним поколінням, в тому числі й клієнтам, що наше покоління інше, і для того, щоб до нього достукатись, потрібен інший підхід.
Анастасіє, як ви стали CEO Z2Z Agency? Чому вибрали саме вас на цю посаду? Розкажіть про команду, яка залучатиметься на ваші проєкти.
Анастасія: У те, як ми почали працювати над агентством, мабуть, ніхто б і не повірив. Можна сказати, що я опинилась у правильний час у правильному місці, тому мала нагоду познайомитись із Юрієм Івановичем, який і поділився ідеєю відкриття зумерського агентства, як я вже розповідала вище. Мені такий концепт був дуже близьким, тому одразу вирішила, що хочу спробувати.
Зараз нас четверо у постійній команді та кураторка музею, із якою плануємо працювати попроєктно: я — СЕО, Рома — стратегічний партнер, Катерина Доманська — креативна директорка, Ілона Вороніна — піарниця, Катерина Гора — кураторка музею.
Окрім того, у нас є дуже великий буст від інших агентств Havas Village, і ми радо працюємо з ними у колаборації, щоб реалізувати проєкт ще ефективніше.
Як виглядає стандартний робочий день зумерів?
Анастасія: Оооой, тут дуже складно. Мені здається, що найстабільніше в робочому режимі зумера — це нестабільність. Представники нашого покоління дуже різні: у когось — пари, у когось — офісна робота, у когось — фріланс і Балі, у когось — дитина, у когось — блог.
Роман: Як на мене, він дуже хаотичний, багато тасків в різних світах: то у діджиталі, то у звичайному)
Чим принципово відрізнятимуться маркетингові інструменти зумерського агентства від «стандартних»?
Анастасія: Всі секрети не розкриваємо, але, думаю, що наша відмінність — це те, настільки ми віддаємось проєктам, тому все робимо дуже швидко, нам важко чекати, коли в голові геніальні ідеї)) Інструменти маркетингу ми не заперечимо, але можемо підходити до них із зумерський креативом і розумінням Z-ів.
Наприклад, наш найефективніший інструмент — тусовка-шторм: просто збираємо друзів, друзі друзів, підписників з інсти, замовляємо піцу, беремо пиво і говоримо про наш досвід взаємодії з певним брендом, що нам хотілось би змінити, а що — і так класно. З таких тусовок ми збираємо багато інсайтів, з яких потім генеруємо дуже зумер-орієнтовані ідеї.
Хто ваші потенційні клієнти? З якими брендами мріяли б співпрацювати?
Анастасія: Нереально всіх перерахувати)) Хочемо працювати з кожним брендом, який зацікавлений у трушній комунікації із зумерами і який готовий на нестандартні рішення і вихід на рамки.
З якими клієнтами вже співпрацюєте?
Анастасія: Це поки залишимо в секреті, але чекайте на круті проєкти✨
Чи є у світі подібні кейси створення агентств під певне покоління? Чи переймали їх досвід?
Анастасія: Схожі агентства є, навіть у Havas існує агентство, що також спеціалізується на зумерс маркетингу у США. Досвід не переймали, цікаво було самим створити все з нуля.
Роман: Так, є декілька агентств такого спектру. В США зумерські агентства спеціалізовані на кампус маркетингу, тобто орієнтуються на студентів, які проживають в кампусах, тому ми не сильно могли перейняти їх досвід і вирішили створити щось своє та унікальне.
Назвіть основні тренди, які будуть актуальними для брендів, основна ЦА яких — зумери.
Анастасія:
- Трушність/відвертість
- Соціальна відповідальність
- Сміливість
- Швидкість реакціі на тренди/зміни
- Колаборації
Роман:
- Справжність
- Соціальна відповідальність
- Синергія