Всеукраїнська рекламна коаліція вперше представляє рейтинг «Медіа агентство року», який є результатом трьох рейтингів для українських медіа агентств: відповідно до білінгів, ефективності і вибір рекламодавця.
У вересні 2019 на засіданні комітету медіа агентств ВРК було прийнято рішення створити новий рейтинг, який би врахував показники агентств в трьох існуючих рейтингах.
Безумовно, для медіа агентства значення обороту є важливим показником, але далеко не єдиним. Рейтинг ефективності за результатами Effie Awards показує наскільки успішно агентство може впоратися зі складними, нетрадиційними, комунікаційними рішеннями, коли потрібно не просто купити ТВ-рейтинги, банеро-покази або рекламні площини в OOH. Саме тому ефективність агентства сьогодні стає все більш затребуваною якістю і характеристикою на всіх світових ринках маркетингово-комунікаційних послуг. Рейтинг же Advertiser’s Choice показує як задоволеність діючих клієнтів своїм медіа партнером, так і «розкрученість» імені агентства серед всього пулу рекламодавців в країні.
За аналогією з креативними комунікаційними агентствами, для яких рейтинг Агентство року (за результатами рейтингів креативності та ефективності) проводиться регулярно вже кілька років, для участі в рейтингу Медіа агентство року необхідно, щоб агентство обов’язково фігурувало у всіх складових частинах-рейтингах. Якщо агентства з якихось причин немає в якомусь з рейтингів – наприклад, його не «згадали» клієнти і його імені немає в рейтингу «Вибір рекламодавця», то воно не може бути в рейтингу «Агентство року». Або, скажімо українські агентства GroupM, на відміну від своїх зарубіжних колег, не беруть участі в Effie Awards, або хтось із агентств не зумів пробитися у фінал і отримати бали за свою ефективність … — у всіх цих випадках в рейтинг Медіа агентство року ці агентства не включаються.
Комітет медіа агентств ВРК більшістю голосів затвердив вагові коефіцієнти і підсумував формулу для рейтингу:
∑=0,5*BillingsRank + 0,25*Effie Rank + 0,25*Advertiser`s ChoiceRank
Відзначимо, що директор ВРК не згоден з отриманими коефіцієнтами – зокрема, викликає сумнів рівність важкодосяжних ранків рейтингу ефективності та іноді «випадкових» місць в Виборі рекламодавця (згадаємо, 2-е місце Dentsu Media явно «ввібрало» в себе ім’я холдингу при опитуванні клієнтів).
Але демократичні процедури голосування були дотримані і, як результат, діє вищенаведена формула (у всякому разі, в цьому році).
Тільки 11 агентств зуміло потрапити в рейтинг Медіа агентство року 2019.
І тим цінніше це досягнення. Це дійсно гідні агентства на ринку.
Також, як і в білінговому рейтингу, першу позицію в рейтингу Медіа агентство 2019 розділили між собою Carat і OMD Optimum Media.
Показово, що в рейтинг увійшли всі (!) фронтальні агентства кожного з холдингів DAN Ukraine, Publicis One і razom communications.