ВР змінює телевізійні закони
Профільний комітет ВР схвалив проект Закону про внесення змін і доповнень до Закону України «Про телебачення і радіомовлення» (щодо Національних теле- і радіокомпаній України), внесений народним депутатом Андрієм Шевченком (БЮТ).
«Ми на цей закон дивимось як на прообраз майбутнього закону про суспільне мовлення», -заявив Андрій Шевченко, зазначивши, що в групі авторів цього закону і Держкомтелерадіо, і НТКУ, і представники громадських організацій.
«Ми виписали ключові правила гри для Національної телекомпанії і радіокомпанії. По-перше, це правила призначення (звільнення) керівників цих компаній. Адже ми знаємо, що за два останні роки не було призначено жодного легітимного керівника… По-друге, ми виписали повноваження Ради – наглядового органу, який не запрацював у нас в минулому скликанні. По-третє, ми фіксуємо, що фінансування НТКУ і НРКУ має бути окремим рядком в Держбюджеті, плюс щорічний публічний аудит цих компаній», – пояснив пан Шевченко суть пропонованих законопроектом змін.
Дискутивними моментами, на думку Андрія Шевченка, є механізм фінансування та принцип формування рад (поки залишено той, що фігурує в чинній редакції Закону «Про ТБ і РМ» – 9 осіб від ВР, 4 від Президента, 4 від громадських організацій).
Профільний комітет підтримав даний законопроект одноголосно, рекомендувавши ВР ухвалити даний законопроект у 1-му читанні. Дискутивні моменти мають бути врегульовані між першим та другим читаннями.
Також на засіданні комітету розглядали ще один законопроект про внесення змін до цього ж закону – «Про телебачення і радіомовлення» (щодо недопущення зловживання довірою глядачів). Згідно зі змінами, запропонованими Олександром Фельдманом (БЮТ), телерадіокомпаніям пропонується «не розповсюджувати програми та передачі, у яких глядачам пропонується зателефонувати за власний рахунок з метою отримання будь-якої матеріальної винагороди (грошей, речей, майнових прав та ін.) та/або набути право на укладання договору купівлі-продажу».
Попри наполягання голови комітету Ганни Герман (ПР), яка закликала колег проголосувати за даний проект з морально-етичних міркувань, депутати зійшлися на думці, що під дане формулювання підпадає великий сегмент рекламних надходжень каналів – зокрема, телемагазини. Запропоновану зміну відхилили, проте, члени комітету вирішили неодмінно повернутися до питання регулювання інтерактивів («телелохотронів»).
Віктор Уколов (БЮТ) також закликав колег висловлювати пропозиції щодо законодавчого регулювання банерної реклами в інтернеті, над яким він зараз працює. «Річ у тім, що реклама в інтернеті не має ані юридичного визначення, а відтак, не підпадає під жодні обмеження, які містяться в законі “Про рекламу”», – пояснив він актуальність розробки даного офіційного документу .