Вікіпедія не допоможе: як пояснити рідним, чим займаєшся
26 Окт 2020, 16:28

Вікіпедія не допоможе: як пояснити рідним, чим займаєшся

“In Ukraine we don’t say ‘I work in social technologies’ we say ‘довго пояснювати’ and І think that’s beautiful”.

Деяким співробітникам сьогодні доводиться непросто: бухгалтери довго мізкують над тим, як правильно оформити фронтенда, а графічному дизайнеру або SMM-менеджеру важко пояснити бабусі, чим саме вони займаються на роботі.

Компаніям та їхнім клієнтам — не легше. Перші витрачають багато часу на те, щоб скласти коректний опис місії та послуг і донести основні ідеї до персоналу й клієнтів. Другим же доводиться розшифровувати ці тексти та гуглити значення термінів.

Нова економічна реальність: які тренди визначатимуть ринок у 2025 – досвід TERWIN, Arcelor Mittal, Kvertus, BRAVE1, Starlight media, ГК «Молочний альянс» та 40 провідних управлінців та державних діячів.

11 квітня на Business Wisdom Summit дізнайтеся, як розширювати партнерства, зміцнювати довіру до бренду та виходити на міжнародні ринки. Реальні стратегії та досвід компаній, які вже зробили цей крок.

Забронювати участь

Один із найкращих способів розповісти про незвичайну професію – створити відеовізитку. Так, австралійський YouTube-канал ABC ME зняв цілу серію роликів «Get My Job», в яких люди розповідають про справу свого життя. Одна з найяскравіших візиток належить Джесс — працівниці зоопарку. У відео вона розповідає про тонкощі своєї професії та ділиться корисними порадами. Зокрема, Джесс рекомендує майбутнім колегам займатися волонтерством та нетворкінгом, а також отримати відповідну освіту, наприклад, зоолога або еколога.

Том — ще один співробітник зоопарку, який доглядає за птахами, розповів про свій типовий день. Починається він о 8-й ранку: протягом години Том та його колеги обстежують та зважують птахів. Далі співробітники мають прибрати у клітках, приготувати сніданок та нагодувати підопічних. До речі, останніми — о 12:00 — їжу отримують африканські пінгвіни. Також протягом робочого дня Том проводить екскурсії та займається звітністю. Увечері він перевіряє підопічних та замикає клітки.

Ще одна незвичайна сфера — астрофізика. Беккі — професорку астрофізики Оксфордського університету — часто запитували про те, чим же вона займається протягом робочого дня. Відповіддю стало майже 20-хвилинне відео.

Робочий день Беккі складається як зі звичайних речей (вона теж пише список завдань на день, відповідає на мейли й навіть робить перерви на чай), так і з незвичних: лекції про чорні діри, ефіру на BBC Radio та урочистої вечері з нобелівськими лауреатами у великому залі Гоґвортсу. У реальності, правда, його називають коледж Крайст-Черч.

Інститут когнітивного моделювання теж стикається з «‎труднощами перекладу». Іноді це відбувається ще на етапі співбесіди: питання викликають і назва, і головний напрям діяльності компанії — соціальні технології.

Щоб більше не лякати новачків, познайомити ринок з внутрішньою кухнею Інституту та допомогти співробітникам пояснити важливість своєї роботи близьким, компанія запустила рубрику #Social_tech_by_ICM в соцмережах. У ній співробітники простими словами розповідають про свою щоденну діяльність та пояснюють, як вони розуміють термін «соціальні технології‎».

Ось, наприклад, декілька визначень сучасних професій від співробітників Інституту:

Кріейтор

«‎Кажу, що ми з креативом з першого класу разом. І тепер за все, що робиться у сфері соціальних комунікацій, ми відповідаємо теж разом‎».

Визначення: Фахівець, який придумує нові концепції та формати (ідеї слоганів, текстів, реклами,  відеороликів) під проєкти.

SMM-менеджер

«Я завжди красиво пояснюю, що працюю над налагодженням комунікації між компанією та їхніми клієнтами, але в онлайні і здебільшого в соціальних мережах. Та коли бачу нерозуміння в очах та кивок голови типу «Ага, ясно»‎, то говорю так: «Роблю прикольні постіки в соцмережах, щоб ви туди частіше заходили і більше дізнавалися про проєкт чи продукт»»‎.

Визначення: Спеціаліст, який працює в соціальних мережах та месенджерах з метою популяризації бренду, компанії або окремої персони. Такий менеджер не лише створює публікації, а й працює з аналітикою, бюджетом та рекламними інструментами.

Project-менеджер 

«Старші члени родини знають, що моя робота — допомагати політикам і громадським діячам бути зрозумілими та цікавими не тільки для себе та своєї мами. Маленька донечка впевнена, що мама просто вчить людей говорити»‎.

Або

«Моя робота полягає у тому, щоб світ дізнався, зрозумів і полюбив нашого клієнта або його продукт. Але я не розповідаю світові про клієнта, а роблю так, щоб він сам це ефективно робив»‎.

Визначення: Головний менеджер проєкту, який координує дії команди та відповідальний за комунікацію з клієнтом. Такий менеджер відповідає за досягнення цілей проєкту.

Моушн-дизайнер 

«Я просто показую рідним свої анімації та відео. Бо для моєї бабусі такої професії, як моушн-дизайнер не існує»‎.

Визначення: Фахівець, який створює анімаційну графіку, тобто рухоме зображення. Зазвичай, у анімаційний сюжет входять і відео, і аудіо, і текст.

Графічний дизайнер

«Мої близькі знають, що я займаюсь дизайном, і цього їм достатньо. Вони розуміють, що я це дуже люблю, а на питання, що ж саме я роблю, чують одну й ту ж відповідь — намагаюсь зробити світ трішки гарнішим»‎.

Визначення: Спеціаліст, який  розробляє графічні матеріали з використанням методів цифрової графіки, комп’ютерного програмного забезпечення.

Більше відповідей – за хештегами #Social_tech_by_ICM  та #СоціальніТехнології в Інстаграмі та Фейсбуці.

Кавер: Unsplash

Расскажите друзьям про новость