Вибори до ВР спричинять зростання попиту на рекламу
Оголошені Президентом дострокові вибори спричинять різке зростання попиту на рекламні площини по всій країні, повідомляє прес-служба Спілки підприємств зовнішньої реклами. Ціни для комерційних клієнтів піднімуться мінімум на 30%, про що вже давно говорять оператори, ціни на розміщення політичної реклами будуть ще більшими. На сьогодні середня вартість якісної площини формату 3х6 у Києві починається від 650 дол. США.
Після прийняття змін до Закону України "Про рекламу", який заборонив з 2009 року, в тому числі зовнішню рекламу алкогольних та тютюнових виробів, багато учасників ринку прогнозували проблеми з наповненістю площин з нового року. Суттєво впливав на інвестиційну привабливість галузі і законопроект по безпеці дорожнього руху, який міг поставити поза законом майже 80% парку рекламоносіїв країни і цілий рік дамоклевим мечем висів над ринком. На щастя у депутатів вистачило розуму не нищити прибуткову галузь і статті про рекламу вилучили з законопроекту. Що стосується середньої заповнюваності рекламних площин, то у вересні вона склала в середньому 80%, а по окремих типах носіїв – до 96%. Основна причина цього – збільшення активності рекламодавців у сфері фінансових послуг, автомобілів, роздрібних мереж, мобільного зв’язку, друкованих та електронних ЗМІ.
Проведення виборів дасть можливість виконати заплановані бюджети не тільки операторам, але і міським радам. Численні заборони, складнощі з отримання дозволів та встановленням рекламоносіїв, неадекватні підвищення місцевих тарифів – це тільки невелика частина тих проблем, з якими у 2008 році стикнулися оператори в регіонах. Закономірно, що непродумані, часто популістські дії міських рад, які заважали операторам розвиватись, мали в кінці року дати очікуваний результат, – невиконання міських бюджетів в частині рекламних надходжень. Суттєве зростання рекламної активності в кінці року дозволить місцевим органам влади частково компенсувати свої прорахунки у сфері регулювання рекламного ринку. Зокрема, надходження від реклами у міський бюджет Києва цього року складуть більше 120 млн. грн.
Очікується, що більшу частину прибутків компанії витратять на покращення обслуговування парку своїх рекламоносіїв. Про таку ініціативу нещодавно оголошували провідні оператори ринку — компанії BigBoard, Gallery Ukraine, Луверс, РТМ, News Outdoor Ukraine та Перехід Аутдор. Кошти підуть на забезпечення якісного обслуговування рекламоносіїв, запровадження системи внутрішнього контролю за якістю проведення рекламних компаній та зовнішнім виглядом рекламних конструкцій. Додаткове вливання коштів має суттєво підвищити ефективність зовнішньої реклами в цілому та дасть можливість ринку вийти на новий рівень конкуренції – конкуренції якості.