Проєкт “Психічне здоров’я для України” / Mental Health for Ukraine (MH4U) у партнерстві з комунікаційною агенцією Be–it Health & Social Impact запустив інформаційну кампанію “Коли болить, кажи” з метою привернути увагу українців до найбільш поширених психічних розладів та допомогти дізнатися більше про своє психічне здоров’я з тестом, який базується на доказових скринінгових інструментах.
В Україні тема психічного здоров’я та психічних розладів залишається однією з найбільш неоднозначних і табуйованих. Брак інформації, страх зіштовхнутись з нерозумінням з боку оточення, “невидимість” захворювань переносять тему психічного здоров’я на другий план, в той час, як депресія та інші найбільш поширені психічні розлади з кожним роком стають все більшою причиною непрацездатності населення та погіршують якість життя значної кількості людей.
“Згідно досліджень, які проводились в Україні та за її межами, за нашими оцінками 8.1 мільйонів Українців потребують допомоги у сфері психічного здоров’я щороку, а 1 з 3 українців на певному етапі свого життя матиме досвід психічного розладу. Ці дані – не просто статистика, а сигнал для кожного з нас про те, що турбуватись про своє психічне здоров’я важливо. Минулого року у першій хвилі нашої інформаційної кампанії ми підвищували обізнаність про поняття психічного здоров’я. Але лише самого знання недостатньо – про психічне здоров’я потрібно говорити, звертатись по допомогу, коли болить, бути уважними до своїх близьких і пропонувати підтримку та загалом піклуватись про свій психічний стан, як і про фізичний. ” – зазначає лідер проєкту MH4U Гайко Кьоніґштайн.
Основою кампанії “Коли болить, кажи” є сайт, який допоможе користувачам зрозуміти більше про власне психічне здоров’я та знайти відповіді на найбільш поширені запитання: що таке депресія, панічний або посттравматичний розлад, на чому спеціалізується психолог чи психіатр, або ж яким чином сімейний лікар може допомогти у питаннях психічного здоров’я та багато іншої корисної інформації. Важливою частиною кампанії є тест для самоперевірки власного психічного добробуту – з його допомогою українці зможуть дізнатись більше про свій стан, використовуючи анкету, яка базується на доказовій скринінговій методиці. Результати тесту не встановлюють діагноз, але надають дієві поради щодо наступних кроків на шляху турботи про власне психічне здоров’я. Також на сайті усі охочі можуть познайомитись з реальними історіями людей, які поділились своїм особистим досвідом життя з психічним розладом, а також розповісти власну історію, щоб зробити свій вклад у боротьбу зі стигмою разом з проєктом MH4U та показати, що психічний розлад – це не причина для сорому.
Основним каналом поширення інформації про кампанію стануть соціальні мережі та інтернет, привертаючи увагу користувачів до порівняння фізичних хвороб та психічних розладів у своїх повідомленнях. Саме такий підхід було обрано комунікаційною агенцією Be–it Health & Social Impact для донесення основної ідеї кампанії: “Певно для багатьох людей слово “здоров’я” – це перш за все добробут нашого фізичного стану. Саме тому, коли ми відчуваємо, що з ним щось не так, ми готові звернутись по допомогу та говорити про це з іншими. Але ми маємо розуміти, що наше психічне здоров’я лежить в серці всіх процесів, й воно таке ж важливе, як і фізичне. Це повідомлення лягло в основу нашої комунікації, і в ній є найголовніше – коли болить, кажи. Останній рік надзвичайно вплинув на наше життя, зокрема й на психічний добробут. Ми вважаємо, що говорити на цю тему саме на часі, й віримо, що разом з проєктом MH4U зможемо допомогти піклуватись про своє психічне здоров’я багатьом українцям.” – говорить Наталя Ольберт-Сінько, керівна партнерка агенції Be–it Health & Social Impact.
Окрім сайту та тесту, в межах кампанії “Коли болить, кажи” будуть реалізовуватись програми та медійні активності, що залучатимуть людей ділиться власним досвідом та долучатися до діалогу про психічне здоров’я протягом року.