Урок №2. What is Branding and How Important is it to Your Marketing Strategy?
MMR совместно с Business Spotlight Ukraine представляет второй урок в рамках новой рубрики «A Lesson for a Marketing Person».
The American Marketing Association (AMA) defines a brand as a «name, term, sign, symbol or design, or a combination of them intended to identify the goods and services of one seller or group of sellers and to differentiate them from those of other sellers.
Therefore it makes sense to understand that branding is not about getting your target market to choose you over the competition, but it is about getting your prospects to see you as the only one that provides a solution to their problem.
The objectives that a good brand will achieve include:
- Delivers the message clearly
- Confirms your credibility
- Connects your target prospects emotionally
- Motivates the buyer
- Concretes User Loyalty
To succeed in branding you must understand the needs and wants of your customers and prospects. You do this by integrating your brand strategies through your company at every point of public contact.
Your brand resides within the hearts and minds of customers, clients, and prospects. It is the sum total of their experiences and perceptions, some of which you can influence, and some that you cannot.
A strong brand is invaluable as the battle for customers intensifies day by day. It’s important to spend time investing in researching, defining, and building your brand. After all your brand is the source of a promise to your consumer. It’s a foundational piece in your marketing communication and one you do not want to be without.
VOCABULARY
brand — бренд, торговая марка со сложившимся имиджем
differentiate sth from sth. — отличать что-либо от чего-либо
to make sense to do sth. — иметь смысл сделать что-либо
branding ‑ брендинг, процесс формирования имиджа бренда
be about doing sth. — собираться что-либо делать
competition ‑ конкуренция
prospect — потенциальный покупатель, сравни с
to provide a solution — находить решение
to make sense to do sth. — иметь смысл сделать что-либо
сoncrete user loyalty — цементировать/укреплять лояльность пользователя
public contact — контакт с общественностью
to reside within the hearts and minds — жить в умах и душах
sum total — общая сумма, итого
perception — восприятие
invaluable ‑ бесценный
battle for customers — борьба за клиентов
LANGUAGE POINT
Попробуем разобраться с разницей между синонимами к слову objective — aim и goal. Очень часто они бывают взаимозаменяемыми. Многие не видят разницы в употреблении этих слов. Например:
‑ Sam is working very hard these days! How come?
‑ Her goal / aim / objective is to get promoted (получить повышение) by the end of this year.
Но в некоторых контекстах разница между ними все же присутствует, хотя и незначительная.
Goal — какая-то общая, глобальная цель, для достижения которой нужно приложить много усилий, возможно, что-то, что характеризуется «процессностью», является «стратегией» и не имеет конечного пункта.
Оur goal is representing our clients with a direct, professional, and friendly approach.
Aim — уже более конкретная цель, когда подразумевается получение результата.
The aim of this project is to create a business model for productive research and development environment of e-business.
Objective — еще более конкретная цель, значение очень близко к слову «задача» (aims and objectives — цели и задачи). Характеризуется ощутимостью и краткосрочностью. Очень часто употребляется в бизнес-среде.
Your marketing objectives should be the means (средство) to achieve your sales objectives.
LANGUAGE LEARNING TIP
Если условно взять English for marketing за 100%, то грамматика составляет в них примерно 25%. Остальное — это терминология. Поэтому расставляя акценты в освоении, уделяйте больше внимания лексике, и не ставьте себе за цель знать грамматику досконально.
Exercise
Подберите к каждому термину определение
1. |
a. continued use of the products or services of a particular business |
2. |
b. a possible or likely customer |
3. |
c. the use of advertising, design, and other methods to make people recognize and remember a particular product |
4. |
d. a specific group of consumers at which a company aims its products and services |
5. |
e. the activities of companies that are trying to be more successful than others |