Українці споживають онлайн-новини хаотично – опитування ЦКА
26 Ноя 2020, 14:20

Українці споживають онлайн-новини хаотично – опитування ЦКА

Онлайн-медіа вже значно випереджають ТБ, як джерело новин, однак дві третини їх читачів споживають лише випадкові публікації, а не усвідомлено вибирають джерела. А найретельнішими споживачами новин є читачі друкованої преси.

Центр контент-аналізу оприлюднює частину даних свого проєкту вивчення медіаспоживання українців, отриманих у результаті опитування, проведеного на його замовлення компанією «Оперативна соціологія». Повна презентація – за лінком.

Серед висновків цього дослідження – роль онлайн-медіа як джерела новин продовжує зростати порівняно з телебаченням, і тим більше пресою.

Нова економічна реальність: які тренди визначатимуть ринок у 2025 – досвід TERWIN, Arcelor Mittal, Kvertus, BRAVE1, Starlight media, ГК «Молочний альянс» та 40 провідних управлінців та державних діячів.

11 квітня на Business Wisdom Summit дізнайтеся, як розширювати партнерства, зміцнювати довіру до бренду та виходити на міжнародні ринки. Реальні стратегії та досвід компаній, які вже зробили цей крок.

Забронювати участь

Однак увага до новин у цих джерелах зростає в протилежному порядку. 40% читачів друкованої преси зазвичай уважно читають усі шпальти свого номеру. Для телебачення цей показник складає 25%, а для онлайну – лише 11%.

І навпаки, дві третини (66,5%) читачів онлайн-новин не мають конкретного ресурсу, за яким вони стежать. Вони переважно читають новини, які час від часу трапляються в соцмережах, в Google, на сайті пошти тощо. На ТБ таке неприцільне споживання новин складає 43,5%, а в пресі – лише 9,3%.

З іншого боку, наше дослідження спростовує поширений серед піарників міф про те, що кожен номер газети читає в середньому троє людей. Зараз половина читачів газет та журналів читає їх самостійно, а в середньому на кожен номер припадає по двоє читачів.

Чоловіки помітно менше дивляться ТБ і дещо менше читають друковані видання, однак різниця в користуванні онлайн-медіа – незначна.

Київ найменше споживає «старі медіа». Центр і Північ – найбільш «телевізійні» і «пресові». Захід і Південь дуже подібні за всіма частками.

Віковий розподіл у кожному типі медіа дуже очікуваний: що старші люди, то менше вони споживають онлайн-медіа, і більше дивляться ТБ і читають друковані видання.

Макисмальна частка користування онлайн-медіа і найнижча частка користування ТБ – люди середнього достатку.

Респонденти з вищою і незакінченою вищою освітою мають схожі показники при читанні онлайн-медіа, однак помітно відмінні – при перегляді ТБ. Середня і середньо-спеціальна освіти однаково спонукають дивитися ТБ, проте в онлайні люди з середньо-спеціальною освітою помітно більше уваги приділяють новинам. У царині друкованих видань найактивніші люди з середньо-спеціальною та вищою освітами

Всеукраїнське опитування проведено методом телефонного інтерв’ю 03.11–04.11.2020. Кількість опитаних респондентів – 2000. Виконавець дослідження – ТОВ «Оперативна соціологія». База телефонних номерів генерувалась випадковим чином, що гарантує репрезентативність і достовірність результатів. Похибка вимірювання для одномірних шкал: для результатів, близьких до 90%: 1,31%; для результатів, близьких до 70%: 2,01%; для результатів, близьких до 50%: 2,19%; для результатів, близьких до 30%: 2,01%; для результатів, близьких до 10%: 1,31%.

Завантаживши повну презентацію, ви побачите, як різні типи споживання різних типів медіа розподілені за всіма соціально-демографічними характеристиками: віком, статтю, освітою, регіоном проживання, 

Расскажите друзьям про новость