Українці обирають цифрові та безконтактні оплати як найбільш зручні й безпечні
05 Май 2020, 16:48

Українці обирають цифрові та безконтактні оплати як найбільш зручні й безпечні

Сьогодні користувач переосмислює роль діджитал-інструментів у житті в цілому та у щоденних покупках зокрема. Згідно зі статистикою Mastercard, у першому кварталі 2020 року українці почали розраховуватися на 7% більше безконтактно і на 8% частіше онлайн.

Безготівковий тренд вже протягом багатьох років залишається досить стійким. Якщо ще у 2014 році в Україні безготівкові операції по картках становили 60% від загальної кількості транзакцій, то вже в кінці 2019 року показники значно змінилися: понад 82% транзакцій по картках — це безготівкові операції, і лише близько 17% — зняття готівки. Багато в чому цьому сприяє розвинена платіжна інфраструктура: так, сьогодні в країні вже понад 330 тис. POS-терміналів, 90% з них підтримують безконтактні оплати картками і гаджетами[1].

«Перший квартал цього року став випробуванням на міцність для банківської системи і торгових підприємств, — зазначає Інга Андрєєва, генеральний директор Mastercard в Україні та Молдові. — При цьому ми бачимо, наскільки важливу роль зіграли всі ті зусилля, які банки і торговці доклали для розвитку безготівкових оплат і платіжної інфраструктури за останні роки. Незважаючи на значні обмеження у веденні торгівлі у фізичних торгових точках, ми бачимо не тільки відсутність скорочення, а й зростання в окремих категоріях платежів таких як безконтактні оплати і онлайн-комерція. Змінюється досвід користувача, він стає все більш цифровим, що забезпечує йому максимальну безпеку».

Нова економічна реальність: які тренди визначатимуть ринок у 2025 – досвід TERWIN, Arcelor Mittal, Kvertus, BRAVE1, Starlight media, ГК «Молочний альянс» та 40 провідних управлінців та державних діячів.

11 квітня на Business Wisdom Summit дізнайтеся, як розширювати партнерства, зміцнювати довіру до бренду та виходити на міжнародні ринки. Реальні стратегії та досвід компаній, які вже зробили цей крок.

Забронювати участь

«Сплеск цифрових сервісів і онлайн-оплат, коли всі ми знаходимося вдома, цілком очікуваний. Для Mastercard це означає підвищену увагу до безпеки платежів і захисту наших користувачів, для яких це критично важливо. Наше дослідження Digitalization Trust Survey в 2019-му році показало, що 58% української аудиторії, власників банківських рахунків, вже користуються платіжними додатками і визнають, що це швидко і зручно. Це один з найвищих показників серед опитаних країн Європи. Більше платіжними додатками користуються тільки в Австрії (67%), а найближчі показники у Польщі (57%) і Сербії (52%). Безпека і надійність платежів є дуже важливим критерієм у використанні цифрових банківських рішень. Для 35% українців підвищений захист платежів стимул користуватися платіжною карткою частіше, при цьому 46% українців обрали б відбиток пальця як метод аутентифікації під час оплати⁴», — розповів Юрій Батхін.

За даними Mastercard, безконтактні оплати в 1-му кварталі 2020 року порівняно з 4-м кварталом 2019 року зросли на 7%[2]. Найбільш активно користувачі розраховувалися безконтактно в продуктових магазинах, аптеках, а також оплачуючи послуги служб доставки. Згідно зі статистикою НБУ, кількість безконтактних карток за 2019 рік зросла більш, ніж удвічі, і сьогодні в Україні вже 8,6 млн карток дозволяють платити в один дотик.

Як зазначив Юрій Батхін, віце-президент з розвитку бізнесу Mastercard в Україні та Молдові, за перший квартал 2020 року кількість оплат в e-commerce також зросла на 8%[3]. Рітейл почав ще більш активно освоювати і використовувати діджитал-канали для продажів: кількість онлайн-оплат у продуктовому ритейлі по картках Mastercard зросла на 12% за квартал. А в окремих категоріях, таких як покупка техніки і електроніки, зростання ще значніше — тут кількість онлайн-транзакцій збільшилася на 44%³.

Швидкі і зручні платежі стають ще більш затребуваними, а значить попит на нові технології росте. У пріоритетах Mastercard впровадження Mastercard Identity Check для максимальної безпеки верифікації онлайн, запуск рішень з активною (відбиток пальця, face ID, голосова ідентифікація, сітківка ока) і пасивною (поведінкової) біометрією, а також розвиток цифрової комерції та реалізація інноваційних проектів на базі NFC технології.

[1] Дані НБУ, 2014 г., 2019 г. [2] Дані Mastercard, безконтактні оплати по картках Mastercard в Україні, Q1, 2020 vs Q4, 2019    [3] Дані Mastercard, онлайн-оплати по картках Mastercard в Україні, Q1, 2020 vs Q4, 2019   [4] Mastercard Digitalization Trust Survey, 2019

Расскажите друзьям про новость